Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-03-12, 18:58
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Empress
Ja OCH????
"Precis blivit vuxen" har inget med saken att göra.
När man är vuxen så har man ett vuxens ansvar med.
Det skall även en s.k "precis vuxen" förstå. Oavsett om man är som kvinna "smitaren" eller om man sitter på FB och har åsikter om det som hänt.

Så hon får stå sitt egna kast att hon försökte smita från arresteringen för brottet hon begått. Hon är vuxen hon får ta sitt vuxna ansvar med.
Du är en empatilös häxa. Om du verkligen anser att kvinnan förtjänade det där.
Citera
2012-03-12, 19:02
  #62
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aqualani
hursomhelst var videon verkligen obehaglig att titta på och borde utan tvekan klassas som tjänstefel, Vafan han kunde hur lätt som helst kommit ikapp henne hon var ju fan bojad. Lat snut hoppas han inte kan sova om nätterna

Tjänstefel?
Enligt Floridas lagar, så begick han inte "tjänstefel", utan handlade helt enligt regelverket för Florida lagar.
Så nej du kan inte godtyckligt sitta i Sverige och hävda att "det borde utan tvekan klassas som tjänstefel". Här i Sverige skulle det kanske kunna klassas som tjänstefel. Men knappast i USA:s delstat Florida.

Jo möjligen för den som inte lyssnade på vad som sas i bägge videorna av kollegan till tjocka snuten som använde tazern när tjejen smet.
Citera
2012-03-12, 19:05
  #63
Medlem
KVINNAN HADE SMITIT 2 GÅNGER TIDIGARE!!

Idioten, dvs polisen, håller i en portfölj och släpper henne - näääähäää sprang hon iväg!!!
Dumma polisgris...

Men beskyll inte Empress nu för har man inte en uppväxt och ("så kallade") förebilder som förespråkar empati,förståelse och rättvisa så blir det lätt kortslutning i hjärnan.
Citera
2012-03-12, 19:18
  #64
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
Du är en empatilös häxa. Om du verkligen anser att kvinnan förtjänade det där.
Du jag har inte lagt min åsikt om huruvida jag tycker hon förtjänar det eller inte. Mitt svar handlade inte om det heller.
Utan även en UNG vuxen får begripa att hon får ta ansvar för sina brott och inte smita ifrån dem. Är det så svårt för dig att fatta detta enkla att "ålder har ingen betydelse".

Så sitt inte och byt ämne, och idka direkta persongrepp, bara för att du blandar in totala oväsentligheter som "ung vuxen" i diskussionen och får det påpekat av mig och ett par till utöver mig om att hon var vuxen.
Oavsett ålder på en människa så skall man tar ANSVAR för sina brott. Kvinna försökte ju smita från sitt ansvar.
Citera
2012-03-12, 19:19
  #65
Medlem
Drägget försökte fly, får skylla sig själv.
Citera
2012-03-12, 20:12
  #66
Medlem
gavlips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
???????????

haha wtf?!

Vafan tror du? Poliser ska äta donuts och slå folk med batonger i skallen inte ägna sig åt filosoferande. Skulle de börja tänka så kan det hända att de börjar ifrågasätta vem fan de jobbar för och varför vilket inte är bra för stadsapparaten.
Citera
2012-03-12, 20:48
  #67
Medlem
Så "flickan" var skyldig i en bilolycka och smet från den, blev senare arresterad för det och smet från arresten, var drogpåverkad = hennes egna val

Kanske hade hon inte ramlat så kontrollöst om hon inte varit drogpåverkad? Det var ju inte enbart polisens fel. Så även om jag tycker att man inte borde använda sig av så extrema vapen förrän extrema situationer, så tycker jag det var rätt att poliser blev friad.

Plus, har man som amerikanare (som polisen) vuxit upp med en kultur som är lite tuffare, där poliser har hårdare gränser där det här säkert inte är så extremt i deras ögon kan vi ju inte som svenskar kräva att de ska agera på ett svenskt sätt.

Hoppas hon vaknar upp igen!
Citera
2012-03-12, 21:26
  #68
Medlem
Adolf bittlers avatar
Här kan vi se de negativa effekterna av elpistoler och andra ickedödliga vapen, men överanvänder det på människor som inte utgör något ordentligt hot. Tycker det är förbannat tragiskt.
Citera
2012-03-12, 21:27
  #69
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gavlip
Vafan tror du? Poliser ska äta donuts och slå folk med batonger i skallen inte ägna sig åt filosoferande. Skulle de börja tänka så kan det hända att de börjar ifrågasätta vem fan de jobbar för och varför vilket inte är bra för stadsapparaten.
Nu faller jag inte för konspirationsteorier, men hur i helsike kan man vara för smart för en arbetsplats?!
Det är nästan för sjukt för att vara sant, och visst om jag inte föll för konspirationer så hade säkerligen ditt inlägg varit en bra förklaring...
Citera
2012-03-12, 21:39
  #70
Medlem
Jthunderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adolf bittler
Här kan vi se de negativa effekterna av elpistoler och andra ickedödliga vapen, men överanvänder det på människor som inte utgör något ordentligt hot. Tycker det är förbannat tragiskt.

Jag får instämma här. Icke dödliga vapen som Tazer missbrukas väldigt mycket. De ska användas när det krävs, inte som första alternativ eller som ren bestraffning. Jag har sett det hända allt för ofta. Även inne på polisstationer. Det är bättre än pistolen men fan inte bättre än en vanlig tillsägning.
Citera
2012-03-12, 21:52
  #71
Avstängd
MorfiusBaltzars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cdxz11
Jag menade för det första att det inte var mord då mord per definition är att man planerar att döda någon, om något skulle det vara tal om dråp.

Jag tycker förövrigt att jag har sunt förnuft och logik, jag skulle aldrig komma på tanken att göra något så dumt som att springa från polisen, speciellt inte i ett land som usa. Tycker om något att det var hennes eget fel, polisen kunde väl knappast veta att hon skulle ramla och skada sig så illa, ser man till antalet personer som ramlar på det viset och skadar sig så illa när man blir tazad tror iaf jag det är en rätt liten del av alla som tazas.

Ja dråp eller vållande till annans död, men orkar inte va specifik på lagar för tillfället.

Visst det är inte världens smartaste ide att springa från polisen, men det kanske var tredje gången gillt för henne och vad jag har fått höra så får man livstid då (vet dock inte detta säkert) men kan vara så att man bara får extra strängt straff.

Jo polisen vet det, dom får ju en utbildning och alla med normalt sunt förnuft vet att alla muskler blir utslagna det är ju inte som dom uppfann tazer 1 vecka sen. Dom har haft dom i evigheter och vet vad effekterna är, men i usa så är polisen dom kriminella och om du inte tror mig så titta bara på youtube där det finns många filmer om polis brutalitet i usa.

Några exempel är:

En tjej har blivit arresterad och placeras i ett rum, hon sparkar av sin sko löst på en polis och polisen får raseri utbrott och knuffar in henne i vägen, slår och sparkar på henne.

En tjej slår en polis man 1 gång och väldigt löst, polis mannen svarar med att slå henne minst 20-30 gånger.

En kille går på gatan och helt plöstligt kommer en polis från ingenstans och knuffar honom jätte hårt så han slår i huvudet mot en betong vägg, dessutom visar det sig att killen va oskyldig för att polisen hade blandat ihopp honom med en annan person.

Folk som gör demostrationer i usa blir bemötta med tårgas, batonger, tazers, 4-5 poliser på en person även om demostranterna är helt lugna och har inga vapen.
Citera
2012-03-12, 22:43
  #72
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adolf bittler
Här kan vi se de negativa effekterna av elpistoler och andra ickedödliga vapen, men överanvänder det på människor som inte utgör något ordentligt hot. Tycker det är förbannat tragiskt.

Ja det är en relevant inflikade.

Hade nog funkat att använda som alternativ bland Florida snuten (och övriga staters snutkårer) med, om snutarna i USA tänkte sig för med vad de stoppade i sig så de slapp att få för mycket runt midjan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback