2012-03-12, 05:27
Medlem
Halloj! Nu ska jag inhandla lite musik saker. Funderade först på en lin6 IV förstärkare men sen fick jag nys på ett externt ljud kort. Vad skulle ni kunna rekommendera för ljudkort?
Detta har jag funderat på
http://www.musikborsen.se/itempg.asp...9&artno=256147
Vad tror ni om detta? Sen undrar jag vad man ska ha för mik stativ till detta?

Jag undrar också om det är någon som har testat programmet som följer med?
Har aldrig använt något "Studio program" eller ja typ Cubase.

Tack på förhand/Amanda
Citera
2012-03-12, 07:39
Medlem
Det där ser ut att vara ett rimligt paket för att komma igång med att spela in sin musik. Pro Tools är en av de största musikprogrammen och används av väldigt många. Pro Tools Essentials är dock en väldigt begränsad version men det är nog helt klart en bra start för att se hur man jobbar i en sequencer/DAW. Uppgraderingsmöjligheter finns ju alltid senare också förstås.
Citera
2012-03-12, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kristiang
Det där ser ut att vara ett rimligt paket för att komma igång med att spela in sin musik. Pro Tools är en av de största musikprogrammen och används av väldigt många. Pro Tools Essentials är dock en väldigt begränsad version men det är nog helt klart en bra start för att se hur man jobbar i en sequencer/DAW. Uppgraderingsmöjligheter finns ju alltid senare också förstås.

ah okej! Men vad behöver jag för mik stativ?
Citera
2012-03-12, 08:34
Medlem
line 6 pod studio ux2 hur kopplar man högtalare till den? Och vad för högtalare behöver man?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in