Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2013-10-14, 16:54
  #85
Medlem
unoosws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lazerfadi
Ser rätt mycket gods målningar här i malmö där jag bor men vilka är mest aktiva nu för tiden?
Ser extremt mycket FIRE på transwaggons brun stålklumpar
Citera
2014-12-22, 16:32
  #86
Medlem
johnnymongos avatar
Nu har godsen börjat få frost och min fråga är om färgen sitter någorlunda bra ändå även fast de sitter frost på hela vagnarna?
Citera
2014-12-22, 18:42
  #87
Medlem
Crazyshurdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnnymongo
Nu har godsen börjat få frost och min fråga är om färgen sitter någorlunda bra ändå även fast de sitter frost på hela vagnarna?

Bara att sopa frallan så äre ju lugnt.
Citera
2014-12-22, 22:25
  #88
Medlem
http://21230malmo.tumblr.com/ - Gods från södra skåne. Malmö speciellt
Citera
2014-12-25, 13:03
  #89
Medlem
Mandarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnnymongo
Nu har godsen börjat få frost och min fråga är om färgen sitter någorlunda bra ändå även fast de sitter frost på hela vagnarna?

Om det är lite frost så är det ingen fara, det kan bli lite rinnigt/kladdigt när isen smälter efteråt. Om det är ordentligt med frost kommer du få en skönt genomskinlig spökpiece när det tinat lite :-)
Citera
2014-12-25, 19:27
  #90
Medlem
Mr.patss avatar
Brukar se mycket jnr här i sörmland!
Citera
2017-07-22, 18:30
  #91
Avstängd
Captain Caustics avatar
Tänkte börja måla godståg då jag inte har något intresse av att måla vanliga tåg. Undrar bara vad ni som torskar när ni målar gods fått för straff, jag menar de buffas ju inte.

Kan måla så det kommer läggas kvalitets målningar.
Citera
2017-07-22, 20:32
  #92
Medlem
VictoryOrValhallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Caustic
Tänkte börja måla godståg då jag inte har något intresse av att måla vanliga tåg. Undrar bara vad ni som torskar när ni målar gods fått för straff, jag menar de buffas ju inte.

Kan måla så det kommer läggas kvalitets målningar.
Det beror på i vilken tingsrätt man hamnar hos. Ibland kan målsäganden, dvs företaget som den skadade egendomen tillhör, kräva en slags schablonersättning/uppskattad kostnad av vad man tror att sabbet kommer gå på. Vissa tingsrättar går med på såna krav, vissa inte. Helt omöjligt att veta i förväg, tyvärr, men så är det svenska rättssamhället uppbyggt.
Citera
2017-07-23, 14:50
  #93
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VictoryOrValhalla
Det beror på i vilken tingsrätt man hamnar hos. Ibland kan målsäganden, dvs företaget som den skadade egendomen tillhör, kräva en slags schablonersättning/uppskattad kostnad av vad man tror att sabbet kommer gå på. Vissa tingsrättar går med på såna krav, vissa inte. Helt omöjligt att veta i förväg, tyvärr, men så är det svenska rättssamhället uppbyggt.

Kan väl bara ske i mindre län? Aldrig hört talas om det i varken Stockholm eller Göteborg. I regel får man väl böter för skadegörelse vid torsk, men utan kvitto för saneringen kan de inte kräva skadestånd.
Citera
2017-07-23, 16:32
  #94
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Caustic
Tänkte börja måla godståg då jag inte har något intresse av att måla vanliga tåg. Undrar bara vad ni som torskar när ni målar gods fått för straff, jag menar de buffas ju inte.

Kan måla så det kommer läggas kvalitets målningar.
Se till att lämna nummer, text, et c. (Inte företagsloggor) synliga så håller dem sig ofta ifrån buffen. Så kan du se din piece 10 år senare!

Som tidigare skrev, schablonavgift samt olaga intrång om du har otur.
Shitgazesurfblues: johohoho!
Citera
2017-12-10, 14:14
  #95
Medlem
jiZZeds avatar
Snear grabbarna om man kör gods nere i malmö?
Vet ju att man ska ge fan i deras yard men jepp?
Citera
2017-12-10, 16:20
  #96
Medlem
Polkakolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jiZZed
Snear grabbarna om man kör gods nere i malmö?
Vet ju att man ska ge fan i deras yard men jepp?

Ja gods är superknas i malmö, kgs håller godsen stenhårt så folk snear om nån random klampar in och lirar utan koll
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback