Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-03-19, 08:49
  #13
Medlem
Korvmackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bluetramp
Du pratade om uppgjord match. Det är jädra skillnad mot läggmatch. Boltic gav f-n i matchen punkt slut.

Jag berättar bara vad som hände. Frölunda har aldrig spelat på sina matcher, Vad får du allt ifrån ?

För en erfaren spelare så ser man ju lätt att chansen att göra ett klipp på ett lag som inte har något attt spela för o det ligger ut odds på tre matcher för detta lag är guld för en analytisk spelare.
Att Frölunda spelarna la pengar på förlust framgår i dokumentären samt att dom fick pengar efter att dom förlorat de tre matcherna. Man måste vara kritisk till det hela, men det ser ju onekligen märkligt ut.

Ang Boltic, inte speciellt proffsigt att slita i matchen, tycker det handlar om hur man tolkar ordet läggmatch, i slutet av dokumentären berättar journalisten om personerna (från Boltic) som vill berätta om hur det verkligen var. Någon som har den artikeln ?
Citera
2012-03-19, 15:34
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loxyria
Antar att det var fina odds på den matchen, gav väl några miljoner.

Förstår inte hur man lyckas rigga till 8-0 Synd att matchen inte finns inspelad. Eller gör den?

Reagerade också på resultat, inte direkt lika diskret som Ankaragucu håller på i turkiska ligan (Kolla gärna in deras matcher, har följt dom ett tag. Är väldigt underliga mål och agerande jämn ).
Citera
2014-04-05, 16:42
  #15
Medlem
AssetManagements avatar
Vilka var spelmaffian som låg bakom? Inga namn på dom framkommer.
Citera
2014-04-16, 05:01
  #16
Avstängd
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korvmacka
Brukar säga att p3s dokumentärer är värda tiden. Men detta skulle dom fan ta betalt för nästan haha, hade ju vart sjukt intressant om det bevisar sig att det händer i dagens läge.

Hört talas om radiotjänst?

Själv tror jag detta är mycket mer utbrett idag, men det är ju bara min amatör teori och jag har såklart inga som helst bevis, men jag menar, allting utvecklas med tiden så varför skulle inte detta?

Bra dokumentär förövrigt som alla andra p3 dokumentärer..
Citera
2014-04-16, 09:41
  #17
Medlem
Caffreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spreztozc
Mycket bra trådstart med en förbannat intressant dokumentär! Kan nästan hålla med om att dem bör ta betalt för denna..
Dom får ju betalt genom rånartjänst som driver in pengar till SVT/SR
Citera
2014-04-16, 10:07
  #18
Medlem
AssetManagements avatar
Jag tycker det är för lite ekonomi och finans i P3 dokumentär. Visst, den om Björkegren, Kreugerkraschen, finanskrisen är bra men hade gärna sett lite mer av den varan.

Lyssnar just nu på fallet Cats Falck. Mycket bra
Citera
2014-04-17, 01:42
  #19
Medlem
bluetramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AssetManagement
Vilka var spelmaffian som låg bakom? Inga namn på dom framkommer.

Den fanns ingen spelmaffia bakom detta. Allt startade med att en storspelare i Sundsvall gick in mycket tungt och ryktet spred sig snabbt.
Citera
2014-04-17, 10:18
  #20
Medlem
Korvmackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caffrey
Dom får ju betalt genom rånartjänst som driver in pengar till SVT/SR

Inte av alla, är man så dum att man säger att man har tv och diverse annan utrustning som dom tycker är = betalning, då får man skylla sig själv enligt mig. Knackar någon på min dörr oanmäld ser dom inte längre än in i hallen, om jag behagar att öppna vill säga.
Citera
2015-10-08, 09:39
  #21
Medlem
AnonDiggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bluetramp
Den fanns ingen spelmaffia bakom detta. Allt startade med att en storspelare i Sundsvall gick in mycket tungt och ryktet spred sig snabbt.
Lyssnade på programmet igår. Håller inte med. I programmet antyds det att "mannen med guldbyxorna" pekade ut "bookien" på Solvalla som inblandad liksom även något slags gäng i Uppsala (fanns en mindre maffia där på den tiden). Både redaktören och journalister på Expressen hade blivit hotade så de fick ha livvakt och en journalist - som Bo Strömstedt säger var en riktig tuffing - grät för att han var så rädd. Hoten togs på så stort allvar att Säpo blev inblandade. Storspelaren från Norrland verkar däremot bara ha hört rykten om att Västra Frölunda skulle lägga sig i alla tre matcherna de hade med på samma lången-kupong (en vecka i februari 1990). Därmed kunde man få in en trippel genom att enbart spela på Västra Frölunda den veckan. Dessa rykten cirkulerade till och med där jag bodde då, redan innan matcherna spelades. Mycket riktigt förlorade också Västra Frölunda alla tre matcherna.

Om man lyssnar mellan raderna på programmet verkar det faktiskt varit en spelmaffia inblandad. Det menade ju även polisen "Kent" i programmet.
Citera
2017-02-13, 23:15
  #22
Medlem
Lyssnade återigen på detta avsnitt, mycket mycket bra sådant!

Vad tror ni om han "gamla polaren" som hade en släkting i "staben" i boltic-göta?
Min aning är att det kan ha varit en materialare eller liknande, dessa står oftast mycket mycket närmare spelarna än tränarna...
Citera
2017-06-29, 13:54
  #23
Medlem
CLEAR!

Det finns en P3 dokumentär släppt idag om detta som kan kasta ett ljus över det hela. Är det någon som vet vilken liga som egentligen låg bakom det hela?

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt?programid=2519#
Citera
2018-07-10, 16:52
  #24
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigmuffin
CLEAR!

Det finns en P3 dokumentär släppt idag om detta som kan kasta ett ljus över det hela. Är det någon som vet vilken liga som egentligen låg bakom det hela?

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt?programid=2519#


Gammal tråd, men vilken dokumentär åsyftar du?
(länken går bara till p3-dokumentärs allmänna sida).
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback