Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-09-17, 12:11
  #97
Medlem
Bertil85s avatar
Jag blir mer påverkad av Stesolid än Sobril.
Dock så tycker jag att Sobril gör ett väldigt bra jobb mot ångesten.
Stesolid är även lite mer muskelavslappnande.

Placebo möjligtvis då båda sägs brytas ned till samma ämne/metaboliter.
Citera
2014-09-17, 16:55
  #98
Avstängd
BenzLifes avatar
Stesolid alla gånger för mig ,Sobril har jag aldrig riktigt gillat eller hjälpt mig även vid höga doser.

Däremot har Stesolid var livräddande ibland
Citera
2015-03-04, 23:47
  #99
Medlem
statists avatar
Stesolid tycker jag är sämre än Valium, konstigt då det är diazepam i båda. Hade Valium tidigare innan det försvann från dom svenska apoteken. Märkte skillnad direkt. Kanske tillsatserna gjorde att valiumen togs upp snabbare. Vad vet jag? Någon som vet varför?
Citera
2015-06-21, 11:18
  #100
Medlem
Univacs avatar
Sobril är som att dricka en lite likör till kaffet för mig. Du är lugn i 10 minuter sen försvinner det.

Stesolid håller i mycket längre och har sköna muskelavslappningseffekter på mig efter jag är på helspänn nonstop. Men det inte bort mycket ångest för mig. Blir mer luddig i huvudet av den.

För vissa funkar nog dessa väldigt bra men jag måste ha starkare medicin för att få bort oron, stressen och den kalla ångesten
Citera
2015-06-21, 19:27
  #101
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av statist
Stesolid tycker jag är sämre än Valium, konstigt då det är diazepam i båda. Hade Valium tidigare innan det försvann från dom svenska apoteken. Märkte skillnad direkt. Kanske tillsatserna gjorde att valiumen togs upp snabbare. Vad vet jag? Någon som vet varför?

Jag märkte skillnad när jag testade Apaurin jämfört med Svenskt apoteks Stesolid.
Märkbar skillnad, tog lika stor dos som Stesolid.
Varför, ingen aning.


Tänker lite på Sveriges bensin, diesel , renare för miljö. När jag tankade i Tyskland med full tank med diesel, kunde jag köra längre än med Sveriges diesel.
Citera
2015-06-21, 23:16
  #102
Medlem
Stesolid - https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Diazepam

Valium - https://en.m.wikipedia.org/wiki/Diazepam

Är det ens samma Diazepam i Valium och Stesolid. Verkar ju inte ha exakt samma kemiska sammansättning.

Dock samma kemisk formel C16H13ClN2O och CAS-nummer 439-14-5.
__________________
Senast redigerad av Elementary1 2015-06-21 kl. 23:22.
Citera
2015-06-22, 12:49
  #103
Medlem
SDKZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementary1
Stesolid - https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Diazepam

Valium - https://en.m.wikipedia.org/wiki/Diazepam

Är det ens samma Diazepam i Valium och Stesolid. Verkar ju inte ha exakt samma kemiska sammansättning.

Dock samma kemisk formel C16H13ClN2O och CAS-nummer 439-14-5.

Jävligt konstigt tycker jag, jag har ätit mycket blå valium och bensedin och tyckt att dem va sköna att flumma på. Men när jag fick svenska stesolid så kände jag inget flum på dem även om jag blandade dem med alkohol. Det var äkta stesolid då jag själv gick och hämtade dem på apoteket så inge hemmapressat :/
Citera
2015-09-07, 15:32
  #104
Medlem
Sweeper80s avatar
Tycker att jag nog blir mycket mer trött av Stesoliden.. Stämmer det verkligen..? Tycker att det borde vara tvärtom? Så, kan det stämma, eller är det placebo tro..?
Citera
2015-09-07, 19:22
  #105
Medlem
Slagskepps avatar
Personligen blir jag lite tröttare på min sobril ja tar. ca 15-45 mg per dag och vid behov. Det försämrar min jobbfunktion och ska snart be min läkare att få pröva stess 5 eller 10 mg. Så jag fpr se hur det verkar.

Sobrilen verkar långsamt och när den väl verkar är den värsta ångesten/oron över så whats the point kan man tyckas. Ja kan knappast knapra 100mg sobril för att försöka få snabbare effekt lixom
Citera
2017-12-06, 17:42
  #106
Medlem
Har sobril(oxascand) på recept endast 5mg och tycker knappt att det hjälper mot min ångest som kommer och går, ger bensedin(stess) utslag på samma som oxascand? Tänkte om man skulle självmedicinera och kan hänvisa till sitt oxascand recept om farbror blå får för sig att man ska lämna urinprov?
Citera
Igår, 16:01
  #107
Medlem
Kan man se skillnad på stesolid och sobril på ett blodprov/ pisseprov?
Citera
Igår, 16:18
  #108
Medlem
Kalle-Dussin-XIIs avatar
Oxazepam är en svag metabolit som uppstår i kroppen när man intar Diazepam. Jag gillar båda men om jag måste välja så tar jag såklart Stesolid; Betydligt mer potent och hyfsat snabbt påslag
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback