Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-03-11, 04:51
  #1
Medlem
wikholms avatar
http://www.expressen.se/debatt/sa-fo...t-stoppa-skype


Visst , är väl inte en helt säker källa då det är en från piratpartiet som skrivit artikeln.

Men vad tycker ni ? En liten avgift skulle jag kunna betala för skype men inte skulle jag lägga ner nå större pengar på det.
Vad tycker ni?
Citera
2012-03-11, 05:27
  #2
Moderator
Elrosss avatar
Av att döma från det som står i artikeln tycker jag det är förkastligt, skulle inte betala för det. Tycker inte telia har rätt att ta betalt för en annan tjänst heller som skype. Hade det rört sig om att ringa från dator till mobil eller fast telefoni så kanske, men aldrig när det kommer till att ringa dator till dator och inte heller när de som utomstående partner vill ta betalt för ett annat företags tjänst
Citera
2012-03-11, 05:32
  #3
Moderator
memymos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wikholm
http://www.expressen.se/debatt/sa-fo...t-stoppa-skype


Visst , är väl inte en helt säker källa då det är en från piratpartiet som skrivit artikeln.

Men vad tycker ni ? En liten avgift skulle jag kunna betala för skype men inte skulle jag lägga ner nå större pengar på det.
Vad tycker ni?

Kan väll lägga till denna med så det får mer kött på benen.
http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.435...talt-for-skype

Själv tycker jag det är konstigt att dom skulle få ta betalt för en tjänst som inte är deras mer än att det är trådlöst bredband.

Är dom så gnidna får dom väll skapa en egen app/iptele som dom kan ta betalt för.
Citera
2012-03-11, 06:03
  #4
Medlem
Finans.killens avatar
Som tur 'r s[ har vi konkurrens p[ telemarknaden, n[got som v'nster var emot n'r det inf;rdes.

Om vi inte gillar det s[ kan vi som kunder bara byta leverant;r.
Citera
2012-03-11, 07:46
  #5
Medlem
cbatbhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finans.killen
Som tur 'r s[ har vi konkurrens p[ telemarknaden, n[got som v'nster var emot n'r det inf;rdes.

Om vi inte gillar det s[ kan vi som kunder bara byta leverant;r.
Oj oj oj, borde kanske ta en kurs i hur man skriver på ett tangentbord..


OnT:
Citat:
De överväger också att ta betalt av de företag som tillhandahåller dessa.
Så Telia tror att de kan ta sig an Microsoft eller vad är grejen?
Citera
2012-03-11, 08:50
  #6
Medlem
Alla som kan bör säga upp sina abb.

Förmodligen agerar bolagen gemensamt och i grupp, Telia börjar....om 5-6 år har alla bolag samma regel.

Det kallas för fri marknad, men är i själva verket oligarki ala Ryssland (ungefär som elmarknaden i S)
Citera
2012-03-11, 09:38
  #7
Medlem
TheHmms avatar
Varför tar de inte bara mer betalt för mobilt internet?
Citera
2012-03-11, 09:43
  #8
Medlem
stilltons avatar
VOIP är väl redan blockerat i alla operatörers telenät?
Citera
2012-03-11, 09:45
  #9
Medlem
Har varit med om så mycket skit med telia att jag har tappat hoppet om de företaget för längesedan.

Nu va fan grädden på moset dit satt.

Jag avslutar härmed hela min släkts kontakt med telia genom att bara berätta detta.
__________________
Senast redigerad av Playya 2012-03-11 kl. 09:55.
Citera
2012-03-11, 10:32
  #10
Medlem
25Decembers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
VOIP är väl redan blockerat i alla operatörers telenät?
Kanske för mobiltelefon abonnemang men inte mobila bredband som detta verkar gälla.
Citera
2012-03-11, 10:34
  #11
Medlem
kroems avatar
Det är girigt, helt klart, men om ni inte gillar det så gå till en annan operatör - kan lova dig att Telia inte gråter om du och din familj säger upp "kontakten" med Telia för detta. Vart var det du gick och satt sa du?

Det är deras nät, dom får göra som dom vill så länge det inte bryter några kontrakt.

Dessutom får dom redan dubbelt betalt i form av att Skypes trafik går till viss del i deras telefonnät...
Citera
2012-03-11, 11:01
  #12
Medlem
Hur kommer man runt det?

De sniffar efter p2p trafik, alltså data som går åt båda hållen?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback