Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-03-11, 00:02
  #1
Medlem
Min fars dator har fått ett konstigt problem som jag med min ringa kunskap om datorer inte har någon aning om hur jag ska lösa.

Det började med att internet Explorer slutade fungera (detta för ganska länge sen). Det står inte vad som är fel och internetuppkopplingen är det inget fel på. Det blir bara en blank sida och inget händer när man skriver in adresser.

Då Firefox redan var nedladdat och installerat så sa jag åt dom att använda den istället och detta gjorde dem. Jag installerade också google chrome.

Efter ett tag hände samma sak med firefox. Blank sida, inget händer, inget meddelande om vad som kan vara fel. Eftersom chrome fortfarande fungerade så använde vi den.

Nu har tillslut samma sak hänt Chrome. Blankt, inget händer, inget meddelande. Program som spotify och gameranger fungerar utan problem så det är alltså inget fel på internet. Eftersom datorn inte har någon fungerande webbläsare så kan jag inte ladda ner en ny för att på så sätt åtgärda problemet. Har nu låtit Panda antivirus söka igenom datorn men denna hittar inga fel.

Så nu vänder jag mig till er.
Vad kan detta problem bero på? Hur kan detta problem tänkas åtgärdas?
Citera
2012-03-11, 00:30
  #2
Medlem
fueones avatar
Du kan ju testa radera all historik, cookies och cache på webbläsarna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback