• 1
  • 2
2012-03-09, 11:31
Medlem
davkeis avatar
Hej

Jag drömde nyligen en ovanligt klar och detaljerad dröm. Jag befinner mig i min gamla hemstad och tydligen har jag flyttat tillbaka dit. Jag drömmer även att jag befinner mig i en matbutik och börjar tappa tänder, då menar jag det rasslar ut tänder ur munnen. Jag lyckas fylla en näven med tänder och fullt i munnen. Jag letar upp en vask och sopkorg där jag tvätta av mig själv och tittar i en spegel och ser mig själv och tittar i munnen i fall tänderna är kvar. Alla tänder är kvar men det fortsätter forsa ut tänder ur munnen på mig. Sedan vaknar jag. Några ideer och tankar kring denna dröm?
Citera
2012-03-09, 11:35
Medlem
DuSomTroddes avatar
Tandvärk?

Citera
2012-03-09, 11:36
Medlem
Flashbackhorans avatar
Drömmar om att tappa tänder är vanliga. Om du drömmer om detta kan det symbolisera maktlöshet och osäkerhet. Att man är rädd för förändringar och vad framtiden har att erbjuda, kanske är inne i en del förändringar som man inte ritkigt är med på.
Citera
2012-03-09, 11:36
Medlem
mphummers avatar
Ska du till tandläkaren snart?
Citera
2012-03-09, 12:02
Medlem
+1 på Flashbackhorans inlägg, det är vad jag också har förstått om tandtappardrömmar.
Citera
2012-03-09, 12:06
Medlem
davkeis avatar
Har varken tandvärk eller besök hos tandläkaren. Hmm oro inför framtiden ja inte vad jag kommer på så här på rak arm.
Citera
2012-03-09, 12:16
Medlem
MrsPresleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davkei
Hej

Jag drömde nyligen en ovanligt klar och detaljerad dröm. Jag befinner mig i min gamla hemstad och tydligen har jag flyttat tillbaka dit. Jag drömmer även att jag befinner mig i en matbutik och börjar tappa tänder, då menar jag det rasslar ut tänder ur munnen. Jag lyckas fylla en näven med tänder och fullt i munnen. Jag letar upp en vask och sopkorg där jag tvätta av mig själv och tittar i en spegel och ser mig själv och tittar i munnen i fall tänderna är kvar. Alla tänder är kvar men det fortsätter forsa ut tänder ur munnen på mig. Sedan vaknar jag. Några ideer och tankar kring denna dröm?
jag har med drömt att ja tappat mina tänder. obehagligt är de men när man vaknar så inser man att det inte är verklighet :P
Citera
2012-03-09, 12:22
Medlem
Prozacbitchs avatar
Den där drömmen är en av mina ständigt återkommande. Fruktansvärt obehaglig. Ibland tappar jag endast någon enstaka tand - ibland allihop. Flashbackhorans teori har jag hört även från andra håll så jag skulle gissa att han/hon inte är helt ute och cyklar.
Citera
2012-03-09, 12:24
Medlem
Gee_s avatar
Där jag är ifrån så innebär att tappa tänder att någon nära kommer dö, vän, släkting osv. Om blodvite uppstår samtidigt i drömmen så kommer inget hända.
Citera
2012-03-09, 12:43
Medlem
laserlasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gee_
Där jag är ifrån så innebär att tappa tänder att någon nära kommer dö, vän, släkting osv. Om blodvite uppstår samtidigt i drömmen så kommer inget hända.
Om man är vampyr då?
Citera
2012-03-09, 13:00
Medlem
Floodss avatar
Jag personligen drömmer också emellanåt att jag tappar en massa tänder och det är jävligt obehagligt. Dock har jag hört att det ska betyda nåt helt annat än vad resterande påstår, här har jag alltid fått höra att det innebär att man växer upp och mognar... Men vad vet jag!
Citera
2012-03-09, 14:11
Medlem
IntoTheVoids avatar
Fy fan.. Drömde själv att alla tänder i underkäken åkte ut för ett tag sedan. En av de värsta drömmar jag haft so far, galet obehaglig dröm.

Vad drömmen betyder vet jag inte, men som någon sa kanske det har med osäkerhet inför framtiden att göra, det verkar ju inte helt ologiskt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in