Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-24, 08:08
  #8401
Medlem
Berias avatar
Nej du har fel!

Åklagaren har presterat otroligt bra bevis, så bra att alla som läst FUPen tycker det är pinsamt och jobbigt att ML fortsätter att neka. Han är överbevisad!

Om nuvarande bevisläge står sig (ingen trovärdig alternativ gärningsman eller trovärdigt alibi för ML) så är det 100 % att ML blir dömd för mordbrand även i hovrätten. Därutöver kommer han att bli dömd för grovt skattebrott plus att han förlorar sin läkarlegitimation plus näringsförbud.


Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
1) Nej där anmäler jag omedelbart en annan uppfattning! Jag tror på goda grunder att han blir frikänd pga att åklagaren inte i tingsrätten lyckats prestera ett enda bindande tekniskt bevis som knyter ML till brottsplats eller det begågna brottet, nämligen grov mordbrand.
Och detta trots att åklagaren haft mycket massiva utredningsresurser till sitt förfogande under lång tid och lyckats hålla den anklagade häktad under lång tid, den största delen häktad med fulla restriktioner.
På punkterna 2) 0ch 3) är vi däremot överrens.
__________________
Senast redigerad av Beria 2012-07-24 kl. 08:13.
Citera
2012-07-24, 09:42
  #8402
Medlem
Taxeringsuppgifter 1990-2002
Taxeringsuppgifter 2003-2011
__________________
Senast redigerad av Hundhuvudet 2012-07-24 kl. 09:47.
Citera
2012-07-24, 10:05
  #8403
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Beria
Nej du har fel!

Åklagaren har presterat otroligt bra bevis, så bra att alla som läst FUPen tycker det är pinsamt och jobbigt att ML fortsätter att neka. Han är överbevisad!

Om nuvarande bevisläge står sig (ingen trovärdig alternativ gärningsman eller trovärdigt alibi för ML) så är det 100 % att ML blir dömd för mordbrand även i hovrätten. Därutöver kommer han att bli dömd för grovt skattebrott plus att han förlorar sin läkarlegitimation plus näringsförbud.
Nej du har fel! Hovrätten kommer med största sannolikhet att ogilla Tr:s dom som ej ens vann laga kraft då den överklagades av ML. Han är därmed att betrakta som oskyldig..

Åklagaren har presterat otroligt bra bevis, så bra att alla som läst FUPen tycker det är pinsamt och jobbigt att ML fortsätter att neka. Han är överbevisad!

Åklagaren har bevisat att GPS:en som sitter i ML:s bil befunnit sig på platsen för mordbranden, men GPS en har ju åklagaren inte ens åtalat!
Åklagaren har bevisat att ML inköpt tändvätska på Biltema iförd handskar men det är inte olagligt ännu, inte ens om man betalar kontant!

Om nuvarande bevisläge står sig (ingen trovärdig alternativ gärningsman eller trovärdigt alibi för ML) så är det 100 % att ML blir dömd för mordbrand även i hovrätten. Därutöver kommer han att bli dömd för grovt skattebrott plus att han förlorar sin läkarlegitimation plus näringsförbud.

Åklagaren har inte ens utrett om en trovärdig alternativ gärningsman finns! Det kommer Thomas Olsson att rätta till. Resten, ev. grovt skattebrott, om läkarleg och näringsförbud är ju bara grova spekulationer från din och andras sida som vi inte ännu har en aning om..
Citera
2012-07-24, 10:29
  #8404
Medlem
riskfaktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
1) Nej där anmäler jag omedelbart en annan uppfattning! Jag tror på goda grunder att han blir frikänd pga att åklagaren inte i tingsrätten lyckats prestera ett enda bindande tekniskt bevis som knyter ML till brottsplats eller det begågna brottet, nämligen grov mordbrand.
"En dåres försvarstal"


Denna kvalitetstråd har tillräcklig med dokumenterad bevisning för att övertyga mig om MLs skuld.

Med tiden kommer ML att fällas för ytterligare brott.
Citera
2012-07-24, 11:34
  #8405
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lodjuren
Jag uppskattar också allt detta du skrev om. Det finns fördelar med att den ligger här. Jag är lite kluven. Ville bara säga det

Apropå taxeringsuppgifterna ovan: det verkar som om ML ägde en fastighet redan 1991, som 22-åring, som borde läggas in i fastighetsöversikten sen.

Utdrag ur taxeringsuppgiftregister, taxeringsår 1992
Debitering m.m.
Statlig inkomstskatt på kapitalinkomster
Fastighetsskatt för småhus: 215.000 kr.

Undrar vad det avser. En ärvd fastighet? Släkting som skriver över fastigheten på en ung student, för att få ner kapitalskatten?
Eller köper man redan som 23-åring (eller tidigare) en fastighet taxerad för 215.000 kr? Började ML:s fastighetskarriär redan i tjugoårsåldern?

Intressant med underskotten från näringsverksamheten för taxeringsåren 2011, 2010 (= inkomståren 2010 och 2009), särskilt om man beaktar Snedbanks bedömning av ML:s intäkter.

Verkar det som det finns en till "mörkad" ägare till bostadsrätten i trojenborg?

Citat:
Stockholm Trojenborg 12
Senaste inskrivningsändring:
Inskrivning aktualitet:
Adress: Iversonsgatan 3
Areal: 161 kvm
Lagfart ägare: (flera tusen andelar fördelat på 11 AB, HG, Försäkringsbolag samt personer)
ML 53/ 1138 andelar, Smedsv 23. Inskrivningsdag: 2009-10-21.
ÅW 53/ 1138 andelar, Smedsv 23. Inskrivningsdag: 2009-10-21.
Köpeskilling: ?
Inteckningar totalt: 0,977 milj kr (för 24 inteckningar, fördelat på flera pers).
Taxeringsenhet: Hyreshus, huvudsakligen bostäder.
Taxeringsvärde: för hela fastigheten: 12,256 milj kr, varav byggnad: 3,656 milj kr (2011).
Tax ägare: 11 personer/företag. ML 53/1138 och ÅW 53/1138.

Brukar inte en ganska normal area på ett stadshus i Stockholm ligga på ungefär 1138 Kvm? Då blir det en andel per kvm bostadsrätt. Bostadsrätten som det trivsamma samboparet äger är på 161 kvm. Delar vi det på tre får vi 53.66 andelar. Vem äger den sista tredjedelen?

1. Läkaren Puma.
2. Morgan Månstråle
3. Kalle på Snedbank

Någon med andra förslag? De verkar enligt min hittepålogik bara äga 2/3 av den oaktat vem som sitter på den sista tredjedelen....

Till Lodjuren: Lägg gärna till det nedmonterade miniköpcentrat med rulltrappor och alles på modiga 3000 Kvm i översikten bredvid futtarna. Detta centrum hävdades det att Dr Brasa ägde men att det var magasinerat, vad det nu kan betyda, under tingsrättsförhandlingarna. Direkt från hästens mun så att säga.
__________________
Senast redigerad av SuperTeflon 2012-07-24 kl. 11:36.
Citera
2012-07-24, 11:39
  #8406
Medlem
Lodjurens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperTeflon

Till Lodjuren: Lägg gärna till det nedmonterade miniköpcentrat med rulltrappor och alles på modiga 3000 Kvm i översikten bredvid futtarna. Detta centrum hävdades det att Dr Brasa ägde men att det var magasinerat, vad det nu kan betyda, under tingsrättsförhandlingarna. Direkt från hästens mun så att säga.

Ah, jag har ofta tänkt "vad är det där miniköpcentrat" som nämns då och då. Den delen tillhör ett av mina kunskapshål Undrar om det går att få fram lagfart på det? Var ligger det? Bredvid Solna_takfuttarna eller Albanofuttarna?

EDIT: Hittade detta inlägg om ett nedmonterat miniköpcentrum.
__________________
Senast redigerad av Lodjuren 2012-07-24 kl. 11:43.
Citera
2012-07-24, 11:42
  #8407
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lodjuren
BR T*GNERLUNDEN
Utöver nedan fastighetsinnehav ska ML och/eller ÅW äga en bostadsrätt (fastighet uppförd 2008) på T*gnérlunden 4, finansierad med troligen Danske Bank (FUPa, s 217). ÅW var som sagt var folkbokförd där fr o m 2009-06-12.

Den här "Bokalen" som den omnämns i FUPen ägs också på något konstigt och oredovisat sätt av paret. Kanske de bestämde sig för att lägga samma dimma över sista tredjedelen av bostadsrätten i Trojenborg?
__________________
Senast redigerad av SuperTeflon 2012-07-24 kl. 11:48.
Citera
2012-07-24, 11:45
  #8408
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lodjuren
Ah, jag har ofta tänkt "vad är det där miniköpcentrat" som nämns då och då. Den delen tillhör ett av mina kunskapshål Undrar om det går att få fram lagfart på det? Var ligger det? Bredvid Solna_takfuttarna eller Albanofuttarna?

Nej, det är magasinerat på okänd plats. Shurgard hade inte rea den dagen centrat skulle in i magasinet så det löstes på annat sätt. Jag har dock sett ett samband med en tomt i Infra city som det finns skisser på i FUPen där miniköpcentrat med telefonförsäljare och takläckage skulle sättas upp svindlande nära självaste E4:an i bästa YEAH-manér.
Citera
2012-07-24, 11:52
  #8409
Medlem
henki420s avatar
Nu var jag ett par år innan ML, men fick man inte räkna av sina två sämsta betyg samt idrott, om det drog ner medlet.

Jag förstår inte hur han bara kan ha betyg 3 i engelska. Med det kunde man inte åka och plugga i USA. Hade han varit där innan borde självklart betyget varit bättre.
Sedan är det det här med japanska-studierna. Jag läste samma kurs, ett par år tidigare. De flesta som pluggade japanska gjorde det av en uttalad anledning. Många pluggade sedan i Japan. Han kanske studerade där? Men vad jag förstår så är källan till att han var i USA MLs egna kommentar i FUPen. Men där säger han ju också att han var fallskärmsjägare, fast han åkte ut under gröntjänsten.

Det är något som inte stämmer. Jag tror inte att det var första, eller enda, gången han fuskade när han åkte fast.
Citera
2012-07-24, 11:54
  #8410
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lodjuren
Ah, jag har ofta tänkt "vad är det där miniköpcentrat" som nämns då och då. Den delen tillhör ett av mina kunskapshål Undrar om det går att få fram lagfart på det? Var ligger det? Bredvid Solna_takfuttarna eller Albanofuttarna?

EDIT: Hittade detta inlägg om ett nedmonterat miniköpcentrum.

Det var under den muntliga förhandlingen som Clementinen och Dr Brasa tillsammans berättade om det magasinerade köpcentrat. Jag har inte hittat några referenser till det i FUPen, men är övertygad om att det finns på banden från tingsrätten.

Jag uppfattade det som att presseningen från Biltema på 1.5x2.0 meter inte borde räckt för att täcka över hela köpcentrat så jag tolkade uttalandet om "magasinerat" som att det fanns inomhus under tak någon stans. Vilket också borde tyda på att det just nu kostade pengar istället för att generera pengar för byggfuttskonstnären.
Citera
2012-07-24, 12:02
  #8411
Medlem
lagartos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperTeflon
Verkar det som det finns en till "mörkad" ägare till bostadsrätten i trojenborg?



Brukar inte en ganska normal area på ett stadshus i Stockholm ligga på ungefär 1138 Kvm? Då blir det en andel per kvm bostadsrätt. Bostadsrätten som det trivsamma samboparet äger är på 161 kvm. Delar vi det på tre får vi 53.66 andelar. Vem äger den sista tredjedelen?

1. Läkaren Puma.
2. Morgan Månstråle
3. Kalle på Snedbank

Någon med andra förslag? De verkar enligt min hittepålogik bara äga 2/3 av den oaktat vem som sitter på den sista tredjedelen....

53/1138 +53/1138 = 106/1138 = 0.0931 = 9%

Andelstalet på lägenheten är drygt 9%.

så tror jag att det är iaf.
Jag har sett snurriga siffror från lantmäteriet förr. Tror inte att det finns en dold tredjeägare.
Allt som har köpts i sthlm har ML och ÅV delat på. Tegenerlunden vet vi iofs inte vem som ens äger.
Citera
2012-07-24, 12:09
  #8412
Medlem
Lodjurens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lagarto
53/1138 +53/1138 = 106/1138 = 0.0931 = 9%

Andelstalet på lägenheten är drygt 9%.

så tror jag att det är iaf.
Jag har sett snurriga siffror från lantmäteriet förr. Tror inte att det finns en dold tredjeägare.
Allt som har köpts i sthlm har ML och ÅV delat på. Tegenerlunden vet vi iofs inte vem som ens äger.


Trojenborg har en knepig andelsbeskrivning. De elva andelsägarna kan äga fyra sorters andelsstorlekar: 557/5960, 53/569, 92/569 och 53/1138.

Tillägg: Där har du ett mattetal som heter duga, SuperTeflon. Få ihop dessa fyra storleker, fördelat på 11 ägare du!
__________________
Senast redigerad av Lodjuren 2012-07-24 kl. 12:17.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback