Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-03-10, 12:55
  #241
Medlem
marreparres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det beror på till vilket pris villan skulle ha sålt efteråt. Dr Åsa och hennes sambo skulle ha varit tvugna att betala mellanskillnaden mellan 18milj och det slutpriset som någon annan skulle ha köpt kåken för.

Precis, jag läste om lite olika fall på familjeliv.se. Där finns en del "ångrahusköp"-trådar.


Vilken ångest att se huset gå ut på auktion igen och slutpriset landar på tex 16 miljoner. Kanske alla deras besparingar går upp i rök, kanske mer än så.



Citat från familjeliv.se
Citat:
Jag jobbar som mäklare och det är ingen rolig sits du har hamnat i. Du har tidigare fått tips att prata med din mäklare och säljare och jag tycker verkligen att du skall prata med båda parter och förklara hur läget är. På köpekontraktet har du uppgifter till säljaren. Ett köpekontrakt är en bindande handling. Det är den enda affär som kräver underskrift och inte handslag som gäller. Bryter du kontraktet kan du drabbas av skadestånd. I första hand skall skadeståndet dras från handpenning. I värsta fall får man betala mer. Köpte ni ett hus i attraktivt område där det är lätt att sälja? Kanske är det förstående säljare? Kanske har du möjlighet att kvarstå ditt köp och försöka sälja det igen. Räntan är ju ganska låg just nu. Tycker även att du skall prata med din bankkontakt om vad han/hon tycker. Lycka till
__________________
Senast redigerad av marreparre 2012-03-10 kl. 13:00.
Citera
2012-03-10, 12:56
  #242
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Okej, tack. Konstigt.

Det handlar om att branden lever sitt eget liv och är okontrollerad om man sätter fyr på ett hus. Då riskeras liv och blir per automatik mordförsök -> mordbrand.

Däremot finns ju grov mordbrand som en högre grad i straffskalan.
Citera
2012-03-10, 13:13
  #243
Medlem
Hur de träffades:
Citat:
– Det var skönt, han vet inte ens vad Face*book är och är totalt ointresserad av kändis*livet. Jag föll för att han var en lugn norrlänning och samtidigt driftig. Det är en ovanlig kombination, ofta är det antingen eller. Jag blev väldigt förälskad.
Driftig var ordet. Även Dr Åsa måste gilla ett sådant här initiativ. Må kärlekens låga brinna i all evighet.
Citera
2012-03-10, 13:20
  #244
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marreparre
Precis, jag läste om lite olika fall på familjeliv.se. Där finns en del "ångrahusköp"-trådar.


Vilken ångest att se huset gå ut på auktion igen och slutpriset landar på tex 16 miljoner. Kanske alla deras besparingar går upp i rök, kanske mer än så.



Citat från familjeliv.se


Dessutom kan ju folk utnyttja detta - bjuda lågt, eftersom de vet att säljaren ändå får mellanskillnaden av Åsa och Magnus :-)

Och EF går skadefri ur det hela. Lite roligt ändå att de "lättförtjänta pengarna" som hon skrapade ihop genom att agera älskarinna till Harry ändå har varit så svåra att sätta vantarna på.

Harry gav snällt pengarna till henne för lojala tjänster. Men omgivningen har varit desto mer ovillig att belöna henne. Kul att följa den här såpan..
Citera
2012-03-10, 13:20
  #245
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
En enkel Googling räcker: http://ki.se/content/1/c6/08/20/28/S...%20version.pdf

"Såväl depression som andra psykiska sjukdomar är mer förekommande hos läkare än hos
icke-läkare (Hawton et al. 2004)."

Detta anges som motiv för att läkare har högre självmordsfrekvens än resten av befolkningen.

Tack för det, Fula Gubbens empiriskt baserade slutsatser visade sig alltså ha god täckning i faktiskt siffermaterial... som vanligt.

Det finns en trist tendens att underskatta vardags-empiri och anekdotisk information, även här på Flashback, som jag ser som direkt kontraproduktiv, oavsett om det gäller att dra brallorna av hycklande journalister, eller gräva fram lite kladdigt skvaller om någon muppig halvkändis.

Hör upp när Fula Gubben talar!
Citera
2012-03-10, 13:23
  #246
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mutbar
Hur de träffades:

Driftig var ordet. Även Dr Åsa måste gilla ett sådant här initiativ. Må kärlekens låga brinna i all evighet.

Tragiskt för Magnus barn - men desto mer skadeglädje till exfrun

Man kanske ska inte följa sina drifter i alla lägen?

Med tanke på detta som nu har kommit fram låg det kanske ändå en liten sanning i det som exfrun försökte säga i samband med skilsmässan. Dvs. att mannen kanske ändå inte är världens bästa förälder, eftersom han tycks få knepiga saker för sig utan att tänka på omgivningen/andra familjemedlemmar.

Och soc som stöttade mamman fick ju så klart skit för det.
Citera
2012-03-10, 13:27
  #247
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
om rätten anser det så menar jag att inget brott har begåtts eftersom jag äger villan, försvara han sig.[/i] [/b] / källa: Aftonbladet 10/3-2012

Fy fan vilket korkat uttalande. Endast (?) en skyldig person resonerar på det sättet. Har han ingen advokat som kan föra hans talan.

Som sagt, det här är en skön historia med 100% FB-känsla... tippar att det kan ramla in ännu fler konstiga vinklar framigenom.

Citera
2012-03-10, 13:33
  #248
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag är benägen att tro att det handlar om en desperat handling av en person/personer som har hamnat i en ekonomisk knipa i och med budgivning som gick över deras betalningsförmåga. För att slippa köpa huset (och för att få tillbaka handpenningen) har de tänd eld på kåken istället för att betala skadestånd för EF.

Även Fula Gubben ser detta som den troligaste förklaringen i dagsläget. Förklaringsvärdet är gott vad gäller konkret motiv + irrationell, improviserad handling.
Citera
2012-03-10, 13:33
  #249
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marreparre
Vilken ångest att se huset gå ut på auktion igen och slutpriset landar på tex 16 miljoner. Kanske alla deras besparingar går upp i rök, kanske mer än så.

Helt omöljligt att tycka synd om paret. EF:s villa var det "enda huset" Dr Åsa kunde tänka sig att bo i i Danderyd. Gäsp. Jag tror att hon måste tänka om.. och sambon får ju gratis boende under några år så han slipper oroa sig vad som kan anses vara tillräckligt ståndaktigt för honom.

Att hamstra fastigheter för 40milj och sen tutta eld på en av dem när det kniper - inte särskilt intelligent sätt att tjäna pengar.

Jag skulle tamigfan inte vilja bli opererad av någon av dem. Helt oavsett hur skickliga de möjligtvis är. Men tänk om de får för sig något udda under operationen - typ fixar näsan också bara av farten fast operationen bara gällde ett ärr på kinden...
Citera
2012-03-10, 13:39
  #250
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Fy fan vilket korkat uttalande. Endast (?) en skyldig person resonerar på det sättet. Har han ingen advokat som kan föra hans talan.

Som sagt, det här är en skön historia med 100% FB-känsla... tippar att det kan ramla in ännu fler konstiga vinklar framigenom.


Jag känner en doft av en narcissist som vill tala om även för advokater vad det är som gäller enligt lagboken. Magnus kunde inte nöja sig med att hävda att han är oskyldig. Nej. Han var tvungen att påpeka för alla - inklusive de som känner till lagen utan och innan - att ni kommer inte åt mig.. hähä..

Narcisistisk personlighetstörning i kombination av kanske bipolär (med tanke på det stora antalet fastigheter som de uppenbarligen inte har råd med..).
Citera
2012-03-10, 13:40
  #251
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Och EF går skadefri ur det hela. Lite roligt ändå att de "lättförtjänta pengarna" som hon skrapade ihop genom att agera älskarinna till Harry ändå har varit så svåra att sätta vantarna på.

Harry gav snällt pengarna till henne för lojala tjänster. Men omgivningen har varit desto mer ovillig att belöna henne. Kul att följa den här såpan..

Hehe, först knulla till sig en villa värd 19 millar och sen kommer en driftig läkare med hybris och skänker nästan 2 till. Som plåster på såret blir även villan helrenoverad.
Citera
2012-03-10, 13:45
  #252
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag känner en doft av en narcissist som vill tala om även för advokater vad det är som gäller enligt lagboken. Magnus kunde inte nöja sig med att hävda att han är oskyldig. Nej. Han var tvungen att påpeka för alla - inklusive de som känner till lagen utan och innan - att ni kommer inte åt mig.. hähä..

Narcisistisk personlighetstörning i kombination av kanske bipolär (med tanke på det stora antalet fastigheter som de uppenbarligen inte har råd med..).

Och stackars Åsa som suttit och skrivit krönikor om hur hemska socialtjänsten är och hur synd det är om Magnus. Kanske det var sant då..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback