Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-23, 14:42
  #133
Medlem
Krickerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Några frågor..

Är opium lösligt i alkohol (etylalkohol)?
Vad kostar ett hg rå opium av bra kvalitet 2018 ? (pris 10g samt 100g helst)
Tips på användbara pipor ?
Ja det är alkohollösligt(Laudanum).
Priser har jag ingen aning om.
Citera
2018-05-16, 12:25
  #134
Medlem
Flusons avatar
Ett tips för er som precis börjat koka té på opium-vallmo kapslar eller som har framtida planer att göra det.

När jag brygger mitt té så brukar jag göra det på två olika sätt.

Ena metoden är att ta öppna kapslarna med kniv och tömma podsen på frön. Efter det så tar du dina kapslar och lägger det i en plastpåse (gärna en extra påse på påsen för extra förstärkning). Sen tar du på dig stövlar eller dina skor och trampar så det blir spint av det, efter det så mortlar jag det sista. Hela processen är simpelt och tar inte en massa tid.

Sedan lägger du de krossade kapslarna i kokande/puttrande vatten och rör om. Ta gärna en sked, potatispress eller något och försök pressa ut vallmo spintet så mycket du kan i cirka, låt koka i 7-10 minutuer.

Efter det så låter du svalna ett tag och fortsätta röra om lite då och då. Därefter tar du en sil och häller det i en stor mugg. Färgen ska vara brun/mörk och smaka väldigt beskt. Då har du gjort allting korrekt och får potttent té.

Denna process kan upprepas TVÅ gånger, på så sätt så utvinner du all morfin och kodein

En annan metod är att tömma kapslarna på frön, och krossa tills de blir spint av kapslarna. Efter det så behöver du en termos, häll i de krossade kapslarna i termosen och sen häll i vatten när det kokar. Sen stänger du igen och skakar lite lätt då och då. Låt stå 15-20 minuter, sen sila av och använd en stor kopp.

Denna process kan också upprepas två gånger.

Doseringen kan variera, jag tar 3 kapslar och kokar té på det, den perfekta dosen för mig just nu. Först räckte det med två. Men kom alltid ihåg att om du kokar té på 3 stycken kapslar så måste du hälla i två koppar kokande vatten då vallmon suger i sig en hel kopp typ.

Trevlig Onsdag allesammans
Citera
2018-05-21, 10:52
  #135
Medlem
FuGeeLalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fluson
Ett tips för er som precis börjat koka té på opium-vallmo kapslar eller som har framtida planer att göra det.

När jag brygger mitt té så brukar jag göra det på två olika sätt.

Ena metoden är att ta öppna kapslarna med kniv och tömma podsen på frön. Efter det så tar du dina kapslar och lägger det i en plastpåse (gärna en extra påse på påsen för extra förstärkning). Sen tar du på dig stövlar eller dina skor och trampar så det blir spint av det, efter det så mortlar jag det sista. Hela processen är simpelt och tar inte en massa tid.

Sedan lägger du de krossade kapslarna i kokande/puttrande vatten och rör om. Ta gärna en sked, potatispress eller något och försök pressa ut vallmo spintet så mycket du kan i cirka, låt koka i 7-10 minutuer.

Efter det så låter du svalna ett tag och fortsätta röra om lite då och då. Därefter tar du en sil och häller det i en stor mugg. Färgen ska vara brun/mörk och smaka väldigt beskt. Då har du gjort allting korrekt och får potttent té.

Denna process kan upprepas TVÅ gånger, på så sätt så utvinner du all morfin och kodein

En annan metod är att tömma kapslarna på frön, och krossa tills de blir spint av kapslarna. Efter det så behöver du en termos, häll i de krossade kapslarna i termosen och sen häll i vatten när det kokar. Sen stänger du igen och skakar lite lätt då och då. Låt stå 15-20 minuter, sen sila av och använd en stor kopp.

Denna process kan också upprepas två gånger.

Doseringen kan variera, jag tar 3 kapslar och kokar té på det, den perfekta dosen för mig just nu. Först räckte det med två. Men kom alltid ihåg att om du kokar té på 3 stycken kapslar så måste du hälla i två koppar kokande vatten då vallmon suger i sig en hel kopp typ.

Trevlig Onsdag allesammans
Koka för guds skull inte dina pods, många alkaloider bryts ned vid för hög värme och gör ditt té mindre potent.

Citat:
Do not let the water boil, or reach 80°C as the alkaloids will begin to decompose, reducing yield.

Källor:
https://psychonautwiki.org/wiki/Poppy_pod_tea
https://www.erowid.org/plants/poppy/poppy_info4.shtml
Citera
2018-05-21, 11:15
  #136
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuGeeLala
Koka för guds skull inte dina pods, många alkaloider bryts ned vid för hög värme och gör ditt té mindre potent.



Källor:
https://psychonautwiki.org/wiki/Poppy_pod_tea
https://www.erowid.org/plants/poppy/poppy_info4.shtml
Jag har kokat på låg temp, som du sa då jag själv också har läst att det bryts ned vid för hög värme. Men har också kokat på hög värme och själv märkt noll skillnad i potens Känner även en vän som har väldigt många års erfarenhet av opium vallmo och även han sa att det var rena skitsnacket..
Citera
2018-05-21, 11:27
  #137
Medlem
FuGeeLalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fluson
Jag har kokat på låg temp, som du sa då jag själv också har läst att det bryts ned vid för hög värme. Men har också kokat på hög värme och själv märkt noll skillnad i potens Känner även en vän som har väldigt många års erfarenhet av opium vallmo och även han sa att det var rena skitsnacket..
Att inte låta det koka och bara låta det sitta i varmt vatten i minst 20 min har alltid fungerat ypperligt och har gjort att jag kan återanvända samma material 4-5 gånger innan det tappat potens.

För mig låter det fullt rimligt då jag kan använda samma material dubbelt så många gånger som dig. Testa vet jag
Citera
2018-05-21, 11:46
  #138
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuGeeLala
Att inte låta det koka och bara låta det sitta i varmt vatten i minst 20 min har alltid fungerat ypperligt och har gjort att jag kan återanvända samma material 4-5 gånger innan det tappat potens.

För mig låter det fullt rimligt då jag kan använda samma material dubbelt så många gånger som dig. Testa vet jag
Får ta och testa det idag!
Citera
2018-05-21, 21:07
  #139
Medlem
Jag brukar koka på rätt svag värme i ca tre minuter och sen låter den dra och svalna i ca tio minuter. Upprepar proceduren men kokar då något längre tid , ska dock testa att låta den bara dra i tjugo minuter och känna av effekten på det!
Citera
2018-05-21, 21:35
  #140
Medlem
FuGeeLalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.P.Werk
Jag brukar koka på rätt svag värme i ca tre minuter och sen låter den dra och svalna i ca tio minuter. Upprepar proceduren men kokar då något längre tid , ska dock testa att låta den bara dra i tjugo minuter och känna av effekten på det!
Absolut minst 20 minuter! Helst dubbelt så länge.

Brukar göra såhär: Maler ner en hel del kapslar till nästintill pulver i en mixer för att få så jämn potens som möjligt då varje kapsel varierar i styrka samt det blir lättare att dosera.
Kokar upp vatten tillsammans med saften från en eller två citroner. Detta för att potentiera téet med ungefär ~20% samt dölja den bittra smaken.
Sänker värmen till lägsta och väntar lite innan jag slänger i 10-20 g pulver beroende på vad jag vill uppnå.
Låter detta stå i minst 20 minuter men som sagt gärna dubbelt så länge och rör om med jämna mellanrum.
Sätter fast en tygbit (t.ex. ett sönderklippt lakan eller liknande) med hjälp av gummiband på ett relativt stort glas och häller sedan ner téet och låter tyget filtrera bort pulvret.
Det händer att jag ibland har i lite honung också för att ännu mer maskera den bittra smaken.

Enjoy!
__________________
Senast redigerad av FuGeeLala 2018-05-21 kl. 22:16.
Citera
2018-05-21, 22:00
  #141
Medlem
Ok tack för tipset, värt att testa
Nån som har provat poppy powder, Dode, som används mycket i vissa delar av Indien.
Kan malas i en kaffekvarn och sen blandas i dryck eller yoghurt!
Citera
2018-06-23, 23:52
  #142
Medlem
ruttenfimps avatar
Spanat in en rabatt jag tänkte klippa så min fråga är vad jag kan göra med färska kapslar.. spelar det nån roll om det är torkat om man exempelvis vill göra te? Vad kan jag göra med dom innan det torkar? Tack på förhand mvh
Citera
2018-06-30, 11:35
  #143
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruttenfimp
Spanat in en rabatt jag tänkte klippa så min fråga är vad jag kan göra med färska kapslar.. spelar det nån roll om det är torkat om man exempelvis vill göra te? Vad kan jag göra med dom innan det torkar? Tack på förhand mvh


Du kan käka dom rakt av. Annars kan du glida förbi en gång per dag (??) och snitta dom och ta kådan. (rå-opium)

Alternativt torka dom och göra stärkande té som Fluson beskriver ovanför. Eller lägga dem i alkohol för att göra en trevlig snaps! (Stor varning på denna dock, alkohol + opiater är en farlig blanding i för stora mängder, LÄS PÅ!)


Men, långt ifrån alla vallmo-sorter är potenta i dagens läge. Har du bara hittat lite vallmo i en random rabatt är oddsen små att de är potenta. I vissa fall kan de vara potenta om de är en gammal sort som lyckats hänga kvar.
Citera
2018-06-30, 14:51
  #144
Medlem
Utopia.s avatar
Om man vill odla opium själv, hur många doser kan man få ut per planta? Och hur mycket plats tar en planta egentligen? Jag har ingen lust att slänga upp en enorm opiumodling men jag har plats i trädgården för ett par större krukor. Är det värt att odla opium på liten skala?

Jag är främst intresserad av att göra en tinktur då det känns som det säkraste sättet att kontrollera dos.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback