Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-12-11, 07:43
  #4633
Medlem
löktårtas avatar
MPS borde satsa på att hitta dementa åldringar som går vilse flera gånger i veckan istället för att söka efter misstänkt döda personer som Wilma och Lisa Holm. Trots att såna fall renderar mer status och bidrag. Ser inte MPS som en seriös organisation.
Citera
2019-12-23, 11:38
  #4634
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
MPS borde satsa på att hitta dementa åldringar som går vilse flera gånger i veckan istället för att söka efter misstänkt döda personer som Wilma och Lisa Holm. Trots att såna fall renderar mer status och bidrag. Ser inte MPS som en seriös organisation.

Nu letas det efter dementa gamla åldringar också. Dessa brukar dock allt för oftast gå till sin gamla bostad eller någon vän så att skicka ut hundratals personer i skogen är sällan meningsfullt.
Citera
2020-06-28, 21:50
  #4635
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kniv-Yxa
Missing People gör ett jäkla bra jobb och hittar människor döda eller levande mycket snabbare än polisen klarar av!
Vilka människor har MP hittat? De är inte många eftersom dom ytterst sällan är ute mer än att dela efterlysning på nätet. De åker ut beroende på vem som försvunnit och beroende på om söket drar folk och ger bidrag. Har du annan vetskap så vill jag gärna veta vilka dom hittat ?
Citera
2022-02-25, 11:37
  #4636
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maggis67
Vilka människor har MP hittat? De är inte många eftersom dom ytterst sällan är ute mer än att dela efterlysning på nätet. De åker ut beroende på vem som försvunnit och beroende på om söket drar folk och ger bidrag. Har du annan vetskap så vill jag gärna veta vilka dom hittat ?

Undrar ungefär samma... Tänker att polisen sannolikt får mer ut av att skumma igenom spekulationer och teorier här på FB, än att ha en massa jönsar trampande runt i skogen ?
Citera
2022-06-13, 10:12
  #4637
Medlem
Missing People gör skillnad på folk.

Upptäckte häromdagen att Missing People gör skillnad på individer genom att ha en insamling under varje enskilt fall av saknade personer på Facebook, där summan är till allmän beskådan under var bild. Jag tycker det är fruktansvärt att se hur vissa personer inte har fått en krona insamlat, medan andra har tusentals kronor.

Min vän (Som även har en anhörig saknad via MP) skrev till dem o ifrågasatte detta. Hen har en anhörig vars uppmärksamhet varit större, men kände samtidigt enormt med de som inte fått denna uppmärksamhet...

Då svarade de att insamlingarna inte går till enskilt sök efter person, utan till organisationen som helhet... Vad är då meningen med att ha insamlingar som SER UT att vara till enskilda försvinnanden?

Som anhörig måste det kännas fruktansvärt att se hur sin älskade familjemedlem inte har fått en krona, dvs engagemang för sitt case, medan andra har fått tusentals kronor...
Citera
2023-08-21, 13:24
  #4638
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maggis67
Vilka människor har MP hittat? De är inte många eftersom dom ytterst sällan är ute mer än att dela efterlysning på nätet. De åker ut beroende på vem som försvunnit och beroende på om söket drar folk och ger bidrag. Har du annan vetskap så vill jag gärna veta vilka dom hittat ?
Jag undrar detsamma. Har missing people någonsin hittat någon försvunnen människa?
Citera
2023-10-03, 19:55
  #4639
Medlem
Dom letar bara på helger och fritid när dem har typ semester
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback