2013-02-01, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Stämmer detta idag?

Hej Q

Nej, det är en ändring i styrelsen som inte hunnit uppdateras och ett par ändringar som kommer att ske i samband med årsstämman i mars 2013.
Citera
2013-02-01, 21:43
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peder1975
Hej Q

Nej, det är en ändring i styrelsen som inte hunnit uppdateras och ett par ändringar som kommer att ske i samband med årsstämman i mars 2013.
Hur kan du veta vad som kommer att ske i samband med årsstämman?
Citera
2013-02-01, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hur kan du veta vad som kommer att ske i samband med årsstämman?

Genom information som framkommit ifrån personer i styrelsen och hur våra stadgar hanterar detta.
Citera
2013-02-01, 21:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Genom information som framkommit ifrån personer i styrelsen och hur våra stadgar hanterar detta.
Okej, jag famlar lite i blindo eftersom jag inte vet vad det gäller. Men det låter som om stämman inte är suverän att bestämma över sig själv.
Citera
2013-02-01, 21:53
Medlem
Citat:

Låter som stora brister i er ideella förenings demokratiska uppbyggnad. Det borde omöjliggöra er som mottagare av statliga bidrag.
Citera
2013-02-01, 22:00
Medlem
meadowstreets avatar
Citat:

Jag antar att du menar att några personer i styrelsen avsagt sig sina uppdrag, alternativt suttit i styrelsen den eventuella maxtid som stadgarna förespråkar, samt att dessa kommer ersättas genom omröstning på årsstämman?

Jag antar att du inte menar att stadgarna hanterar tillsättningen av nya styrelsemedlemmar i någon annan form. I så fall vore dessa stadgar väldigt intressanta att läsa.
Citera
2013-02-01, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SVKKK
Låter som stora brister i er ideella förenings demokratiska uppbyggnad. Det borde omöjliggöra er som mottagare av statliga bidrag.

Nej, det är inga brister i den demokratiska uppbyggnaden. De nya stadgarna som presenteras inom kort öppnar upp för en mer demokratiskt organisation, helt enligt krav ifrån flertalet personer som skrivit i denna tråd.
Citera
2013-02-01, 22:07
Medlem
meadowstreets avatar
Citat:
Nej, det är inga brister i den demokratiska uppbyggnaden. De nya stadgarna som presenteras inom kort öppnar upp för en mer demokratiskt organisation, helt enligt krav ifrån flertalet personer som skrivit i denna tråd.

Ändrar MPS sina stadgar efter önskemål på FB?
Haha.. Det var nog det roligaste jag hört.
Har MPS inga medlemmar att lyssna till?
Jag är alldeles ny här i tråden och kan inte MPS organisation, men är intresserad av ert arbete och är anmäld för att delta i skallgångar osv. Vore intressant att få veta lite mer om hur ni är organiserade, jag kan inte utläsa detta på hemsidan, eller så har jag inte läst tillräckligt noga (vilket är mycket möjligt).
Senast redigerad av meadowstreet 2013-02-01 kl. 22:11.
Citera
2013-02-01, 22:14
Medlem
Jo, men hallå????
Kungastapasnemi (eller vad hon heter) går ut med att ni går på knäna.

Dåligt argument, om du frågar mig, då ni gör mängder med värdelösa sök, bara för att synas.
Och äska pengar, givetvis.

Ni försöker kränga värdelösa T-shirts till överpris via facebook.
Men man kan inte bli medlem för 20kr/mån i abonnemangsform?
Om ni har 200k så djävla hängivena supportrar borde väl era eko-problem vara ett minne blott?

Jag tycker det är både tröttsamt, patetisk och beklagligt att ni,försöker tigga pengar på andras olycka.
Varför är bidrag så djävla viktigt?
Ni borde ju börja med att hålla ner era kostnader först och främst.

Citat:
Du måste totalt missuppfattat vad vår organisation är till för.
Vi har som mål att kunna rädda liv, men utöver det ska vi vara det stöd de anhöriga behöver och fortsätta sökandet så att deras anhöriga hittas och dom kan få en grav att gå till.
Om du tror att detta skulle innebära ett behov på 1-10 gånger per år så behöver du läsa på dig mer i ämnet och återkomma.
Tänk dig in i deras frustration när son, bror eller pappa bara försvinner en dag. Polisen konstaterar att personen försvunnit frivilligt och då denne lider av depression söker man igenom fastigheten, arbetsplatsen och sommarstugan. Hittas han inte då inväntar man oftast tips ifrån allmänheten och bedriver inre spaning. Att anhöriga kollapsar av oro och stress är inget man kan göra något åt från polisens sida. Varje minut, varje sekund är en plåga. Det är där vi kommer in i bilden. Vi tar över där polisen avslutar, tar hand om de anhöriga och ger oss ut på sök efter sök. Den tacksamheten de anhöriga har visat oss efter den hjälp vi har gett, ger oss styrkan att fortsätta.
I dina ögon är dock den insatsen inget värd. Det är när man själv drabbas, eller någon närstående drabbas, som man inser nyttan av vår organisation.

För att ta ett exempel så hade en person varit borta i över 10 dagar när vi fick in anmälan. Polisen hade sökt igen bostaden men därefter inte gjort några sökinsatser. Anhöriga hade letat sedan den dagen dom insåg att han var borta, dvs i c:a 1 vecka, utan att hitta honom.
Genom att nyttja delar av MSO så behövdes det bara 12 personer och 45 minuters sökinsats för att hitta personen ifråga.
Kan du inte ringa de anhöriga och fråga dom om delar din uppfattning om att vi inte är värda bidrag?
Citera
2013-02-01, 22:23
Medlem
MeMajks avatar
Citat:

Ändra stagdar mellan två årsmöten
Och så om det går åt helvete så kommer ni att skylla på att "De uppgifterna fick jag via flashback"

Låter det seriöst tycker du tycker du???
Citera
2013-02-01, 22:32
Medlem
meadowstreets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Ändra stagdar mellan två årsmöten
Och så om det går åt helvete så kommer ni att skylla på att "De uppgifterna fick jag via flashback"

Låter det seriöst tycker du tycker du???

Det skulle ju kunna vara så att han menar att stadgarna kommer presenteras på årsstämman för denna att besluta om? Det vore seriöst.
Om styrelsen på egen hand gör förändringar.. ja.. Det vore inte så seriöst.
Citera
2013-02-01, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meadowstreet
Ändrar MPS sina stadgar efter önskemål på FB?
Haha.. Det var nog det roligaste jag hört.
Har MPS inga medlemmar att lyssna till?
Jag är alldeles ny här i tråden och kan inte MPS organisation, men är intresserad av ert arbete och är anmäld för att delta i skallgångar osv. Vore intressant att få veta lite mer om hur ni är organiserade, jag kan inte utläsa detta på hemsidan, eller så har jag inte läst tillräckligt noga (vilket är mycket möjligt).

Nej, vi ändrar inte efter önskemål. Det var din tolkning av det jag skrev.
Vi ändrar det som är fel i våra stadgar som framkommit bl.a här, och detta har medfört att våra nya stadgar inte har de brister de gamla hade.

Kan du förtydliga lite med vad du vill veta om hur vi är organiserade?
Kortfattat är vi 4 personer i styrelsen, 10 personer i arbetsgruppen och 23 ledningsgrupper runt om i landet som anordnar skallgångar efter de personer som förmodas finns i närheten till den plats de senast sågs. I dagsläget är ingen person avlönad och vi bistår med ett startpaket till alla ledningsgrupperna som vi även utbildar i de enklaste delarna av MSO för att öka sannolikheten att påträffar personen ifråga. Vi startade för 1 år sedan och har kommit en bra bit i vårt mål att kunna anordna skallgångar inom 6 timmar från det en anmälan inkommer till oss oavsett var i landet det gäller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in