Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-12, 00:12
  #61
Medlem
Offerviljas avatar
När Jörgen Lötgård och Erik Ekstrand är ensamma och kör på för fullt så är den här podden kunglig. Programmet Meh var också riktigt bra, trots att Jörgen blev lite nervös och rädd i magen när det var antisemitisk stämning i chatten under Israels bidrag. Lötgård och Ekstrand är tillsammans med Peter Apelgren Sveriges skickligaste komiker!
Citera
2017-08-11, 13:55
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
När Jörgen Lötgård och Erik Ekstrand är ensamma och kör på för fullt så är den här podden kunglig. Programmet Meh var också riktigt bra, trots att Jörgen blev lite nervös och rädd i magen när det var antisemitisk stämning i chatten under Israels bidrag. Lötgård och Ekstrand är tillsammans med Peter Apelgren Sveriges skickligaste komiker!

Så är det!
Citera
2017-09-30, 18:46
  #63
Medlem
välkommenti bups avatar
Jag fann nyss detta mästerverk..... Jag har aldrig hört något bättre, det är fan svårt att hålla tarmen i schack under dessa ljudklipp. Jag har nu på Via Lascaris nått avsnitt 100, så är väl iallafall 80 kvar.


Är Deluxe lika bra som detta? Om inte så vad är skillnaden?
Citera
2017-10-01, 21:56
  #64
Medlem
Jazzphers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av välkommenti bup
Jag fann nyss detta mästerverk..... Jag har aldrig hört något bättre, det är fan svårt att hålla tarmen i schack under dessa ljudklipp. Jag har nu på Via Lascaris nått avsnitt 100, så är väl iallafall 80 kvar.


Är Deluxe lika bra som detta? Om inte så vad är skillnaden?

Deluxe var färdigskrivna sketcher och "roliga gubbar" samt Sjökexets geniala mashups. Var en del i början som ville ha ett Deluxe 2,0 men med tiden har Via Lascaris blivit sin egna grej/pod. Gå över på Via Lascaris X2000 när du har hört alla på original-feeden
Citera
2017-10-08, 21:28
  #65
Medlem
Offerviljas avatar
Det är faktiskt helt otroligt hur roliga människor kan vara alltså. Jag sitter just nu och lyssnar på Ekstrands och Lötgårds fantastiska avsnitt "Allt är inte ditt som glimmar." Det är bara bästis och festis och allt möjligt!

"...Sheffield Stepfather... alltså den hundrasen..."
- Jörgen Lötgård

Erik Ekstrand må vara tjock, men han är ändå väldigt fin.

Allt är inte ditt som glimmar
__________________
Senast redigerad av Offervilja 2017-10-08 kl. 21:35.
Citera
2017-10-08, 23:01
  #66
Medlem
Offerviljas avatar
Nu är jag inne på ett nytt avsnitt med Lötgård och Ekstrand. Nu dricker gubbjävlarna öl och snackar om Ulf Adelsohns snopp. Riktigt bra grejer!

"Lämna en tvestjärt!"

"Pluras sexturistprogram där han åker omkring i Thailand och samlar på sig sjukdomar."

"Håll i hattjävlarna!"

https://www.youtube.com/watch?v=ORuJUCHKXv8

__________________
Senast redigerad av Offervilja 2017-10-08 kl. 23:31.
Citera
2017-11-17, 23:09
  #67
Medlem
välkommenti bups avatar
Fy FAAANN vad jag älskar Lötgård och Ekstrand!!!! Jag har alltid haft kärlek för Ekstrand, men den där Lötgård är en ny förälskelse som jag fann under den där aktiviteten de kallade MEH....


Jag väntar nu alltid 3 fredagar innan jag kan lyssna på x2000, då har jag sedan en hel kväll av GULD!!!


Någon mer än jag som gärna skulle se att dessa 4 bildar en kanal på tuben och smäller upp en kamera??? Att få se GULD Som olika dop i sprit, filmkväll med Brost och både höra och se avsaknandet av skam i rörlig bild. OOOOOhhhhhhhh
Citera
2017-11-26, 22:27
  #68
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av välkommenti bup
Fy FAAANN vad jag älskar Lötgård och Ekstrand!!!! Jag har alltid haft kärlek för Ekstrand, men den där Lötgård är en ny förälskelse som jag fann under den där aktiviteten de kallade MEH....


Jag väntar nu alltid 3 fredagar innan jag kan lyssna på x2000, då har jag sedan en hel kväll av GULD!!!


Någon mer än jag som gärna skulle se att dessa 4 bildar en kanal på tuben och smäller upp en kamera??? Att få se GULD Som olika dop i sprit, filmkväll med Brost och både höra och se avsaknandet av skam i rörlig bild. OOOOOhhhhhhhh
Erik Ekstrand och Jörgen Lötgård skulle kunna få flytta in hos mig utan att behöva betala ett enda öre i hyra. Jag älskar dessa herrar! Mitt största nöje här i livet just nu är att dricka mig full på rödvin och maratonlyssna på Via Lascaris.

Hur genialt var inte programmet Meh, då? Ett program som handlade om Melodifestivalen, men där man varken fick se eller höra bidragen. Klockrent!

På senare tid har jag även börjat kunna uppskatta Sarah Young.

Är Via Lascaris Sveriges bästa podcast? Ja, troligtvis.

"Rykta den här hästen eller dö!"
- Erik Ekstrand
Citera
2017-12-01, 21:28
  #69
Medlem
välkommenti bups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Erik Ekstrand och Jörgen Lötgård skulle kunna få flytta in hos mig utan att behöva betala ett enda öre i hyra. Jag älskar dessa herrar! Mitt största nöje här i livet just nu är att dricka mig full på rödvin och maratonlyssna på Via Lascaris.

Underbart!! Jag kommer slå upp en glänta och börjar bygga på en Via Lascaris stuga. Där kan dessa fyra sedan husera fritt, utan begränsningar. Vi ska sedan bränna STARKA, STARKA drycker till flickan och de två pöjkarna och ja Zander han kan väl få nygjord saft om han vill.

Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Hur genialt var inte programmet Meh, då? Ett program som handlade om Melodifestivalen, men där man varken fick se eller höra bidragen. Klockrent!

Jag hittade detta året efter sändningen... Jag fick se det utan referens, men skrattade gott ändå. : )

Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
På senare tid har jag även börjat kunna uppskatta Sarah Young.

Young/Glans måste vara beviset på att nepotismen fortfarande styr, hon missuppfattar komiken. MEN efter att jag sett alla avsnitt av de gamla och det nya så gillar jag hennes historier där hon totalt missuppfattar och skämmer ut sig. MEN hon gör det med ett leende på läpparna, rik och bortskämd. Hon må avbryta och käbbla bort komiken, men jag gillar henne. Det tog nog 100 avsnitt innan jag såg det mysiga i flickan. Men, jah! Zander, Erik, Sarah och Jörgen. Det är så vi stavar legender.

Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Är Via Lascaris Sveriges bästa podcast? Ja, troligtvis.
Självfallet!!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
"Rykta den här hästen eller dö!"
- Erik Ekstrand

Ekstrand och lötgård är ju komiska gudar!! Jag hade gärna sett dessa två i ett tv-program. Jag skulle också gärna vara delaktig i produktionen. Hint, Hint!!!
Citera
2018-02-03, 21:40
  #70
Medlem
välkommenti bups avatar
Fy fan där tog MEH! slut...


Ni som missat och är lyssnare till Via Lascaris borde subba på Erik Ekstrand´s youtube kanal. Nästa lördag kör han och Jörgen live igen.
Citera
2018-02-06, 20:15
  #71
Medlem
Offerviljas avatar
"Bob Marley brukade tvätta sitt kön inuti kvinnor."

Kan detta verkligen stämma? Det låter ju helt sjukt.

Jag såg det första avsnittet av Meh! i efterhand igår och fullkomligt älskade det. På lördag ska jag följa det live med ostbågar och vin vid min sida. Erik Ekstrand och Jörgen Lötgård är Sverige två bästa komiker, och om man inte fattar det så är man faktiskt helt jävla dum i huvudet. Fantastiskt bra!

Länk till avsnitt 1 av årets Meh!: https://www.youtube.com/watch?v=K4ZDVVsm1uI

__________________
Senast redigerad av Offervilja 2018-02-06 kl. 20:20.
Citera
2018-02-08, 23:12
  #72
Medlem
Offerviljas avatar
Om ni visste hur mycket jag längtar till lördagens sändning av Meh! Jag har ju nu dagligen under tre års tid lyssnat på Ingrid Carlqvists podcast och tycker därför att allting annat som jag hör nuförtiden låter superintellektuellt. Vilken idiotkärring... herregud! Det är faktiskt inte riktigt klokt. Dårkärring!

Ja, jag kommer att vara snygg. Ja, jag kommer att hänga i chatten. Ja, jag kommer att donera. Meh! är det bästa som har hänt mig i hela mitt liv! Ekstrand och Lötgård... vilka jävla karlar alltså!
__________________
Senast redigerad av Offervilja 2018-02-08 kl. 23:15.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback