Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-06-02, 12:37
  #3781
Medlem
Joakim.Larssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spelarn1
Den artikel som Nyheteridag publicerar gällande moderpartiets ekonomiska stöd och projektanställningar av Kasselstrand och Hahne visar ju i alla fall på att det knappast råder någon avgrundsdjup konfliktlinje mellan SDU och sd.


http://nyheteridag.se/sa-stort-ar-sv...stod-till-sdu/

Jag tycker att det är en positiv utveckling. Ett stort steg i rätt riktning för att läka de sår som blivit följden av en alldeles för lång period av ordkrig. Jag hoppas att det fortsätter såhär.
Citera
2014-06-02, 12:48
  #3782
Medlem
doughies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joakim.Larsson
Jag tycker att det är en positiv utveckling. Ett stort steg i rätt riktning för att läka de sår som blivit följden av en alldeles för lång period av ordkrig. Jag hoppas att det fortsätter såhär.

Jag håller helt med. Detta var dock faktiskt min känsla redan innan jag såg nyheten.
Citera
2014-06-02, 18:49
  #3783
Medlem
Anamnesias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spelarn1
Den artikel som Nyheteridag publicerar gällande moderpartiets ekonomiska stöd och projektanställningar av Kasselstrand och Hahne visar ju i alla fall på att det knappast råder någon avgrundsdjup konfliktlinje mellan SDU och sd.


http://nyheteridag.se/sa-stort-ar-sv...stod-till-sdu/
Jaså, här kom köttbenet som slängdes åt Kasselstrand och Hahne för att de skulle stödja riksdagslistan, man undrade vad de hade köpt deras stöd med. Pengar ordnar det mesta.
Citat:
Kravet från moderpartiet: Stöd valberedningens riksdagslista

En källa till Nyheter Idag med insyn i Sverigedemokraterna berättar att det ligger tuffa förhandlingar bakom beslutet att ge SDU ekonomiskt stöd. I samband med valkonferensen tidigare i år räknade flera aktiva i partiet med att SDU skulle stödja den alternativa listan till riksdagen, där Kasselstrand fanns med på plats 41. Något förvånande gav SDU aldrig sitt stöd till den riksdagslistan trots att Kasselstrands namn bara fanns med på den alternativa listan.

- De köpte i princip SDU för att säkra valberedningens lista till riksdagen, berättar en källa för Nyheter Idag.
__________________
Senast redigerad av Anamnesia 2014-06-02 kl. 19:16.
Citera
2014-06-02, 21:16
  #3784
Medlem
Se där money talks.
Citera
2014-06-02, 21:23
  #3785
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nationalisten80
Se där money talks.

Något annat vi kan se är ju att SDUs salutefilm har 100 procentigt stöd hos partiledningen, annars hade de inte fått några pengar. SD är inte dumma, de använder SDU för att samla alla nationalister medan SD samlar medelsvensson. De kan alltså äta kakan och ha den kvar samtidigt.
Citera
2014-11-01, 21:37
  #3786
Medlem
SD-Kalles avatar
Och då vankas det SDU-kongress snart igen.

Kasselstrand är föreslagen till att bli återvald som ordförande. Tidigare har Henrik Vinge, pressekreterare hos Jimmie Åkesson, deklarerat att han tänker kandidera. Henrik Vinge har varit kritisk mot nuvarande lednings samarbetspartners i Europa och även varit kritisk till hur SDU skött relationen till moderpartiet. Henrik Vinge kan väl i den bemärkelsen ses som moderpartiets kandidat till SDU-posten vilket då knyter an till vad som skedde på förbundskongressen år 2012.

På senaste tiden har det dock varit knäpptyst från Vinges sida vad gäller hans eventuella kandidatur vilket ställer frågan ifall han fortfarande tänker kandidera.

Den 28 november börjar kongressen.

Citera
2014-11-29, 04:57
  #3787
Medlem
Partiledningen i Sveriges mest toppstyrda parti är oroligt. Här är en inspelning där de talar öppet om "bunkern" och om risken att inte stoppa Kasselstrand i tid:

http://tv.aftonbladet.se/webbtv/nyhe...rticle58345.ab

Jag tror dock partiledningen oroar sig i onödan - de har bara ett stort kontrollbehov. Det finns inte en chans att Kasselstrand skulle kunna utmana Jimmie, vilket de faktiskt tycks oroa sig för.

Kasselstrand valde den nationalistiska vägen, där man vill betona saker som är positivt med svensk kultur o dyl. Men det är inte framtiden. Framtiden ligger i att vara ett missnöjesparti på högerkanten som för en arbetsgivarvänlig politik blandat med allmän populism.

Kasselstrand är den sista i sitt slag inom SD. När han fyllt 30 åker han automatiskt ut ur SDU, och då kan han ju glömma att komma in i värmen där pengarna och karriären finns. Det blev Ekeroths Counter-Jihad-falang som vann.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback