Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-03-14, 16:37
  #853
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av chainmail
Nu är det ju ingen konflikt mellan Kasselstrand och partiledningen vad jag förstår utan en kupp där Ted Ekeroth försöker peta ut Kasselstrand och in Paula Bieler. Partiledningen behöver bara ta Ekeroth, Bieler och de andra konspiratörerna i örat och stötta Kasselstrand så kan man gå vidare som nästan inget har hänt.

Det är främst en konflikt mellan bröderna Ekeroth och Björn Söder mot hela SDU. Det är de som främst striden (men det är klart, Åkessons tjej och Mattias Karlssons tjej är både ledande och drivande i kuppen och stödjer den öppet).

Och lyckas kuppen, när kuppmakarna kallar SDU för "nazister och antisemiter" är detta knappast klart om de vinner.
Citera
2012-03-14, 16:39
  #854
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Trenchengoat
Är ingen kupp. Vad menar du med ta Bieler i örat? att hon ska ska få kandidera på grund av allt rashat mot henne på FB? DET om något kommer slå hårt mot Kasselstrand.

Klart det är en kupp, detta är ju själva definitionen av en kupp (även om den avslöjades innan kuppmakarna var berädda på det tack vare sina egna läckor).
Citera
2012-03-14, 16:44
  #855
Medlem
Trenchengoats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekokrigare
Klart det är en kupp, detta är ju själva definitionen av en kupp (även om den avslöjades innan kuppmakarna var berädda på det tack vare sina egna läckor).


Nej kuppen är gentemot en strålande kandidat pga att hon anses vara polsk judinna, en kandidat som garanterat kommer leda SDU mot en progressiv framtid där de växer ifrån de gamla ovanorna och energiskt rekryterar nya medlemmar.
Citera
2012-03-14, 16:48
  #856
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Trenchengoat
Nej kuppen är gentemot en strålande kandidat pga att hon anses vara polsk judinna, en kandidat som garanterat kommer leda SDU mot en progressiv framtid där de växer ifrån de gamla ovanorna och energiskt rekryterar nya medlemmar.

Du har fortfarande inte förklarat varför du eller någon annan skulle vilja avsätta Kasselstrand. Något skäl/argument har ni väl?

Men som sagt, kuppen ser ju just nu ut att misslyckas och slå tillbaka både mot Paula och Ted. Inte undra på då att Björn Söder inte vill ta ställning för Paula offentligt.
Citera
2012-03-14, 16:50
  #857
Avstängd
WhiskyTangoFoxtrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trenchengoat
Nej kuppen är gentemot en strålande kandidat pga att hon anses vara polsk judinna, en kandidat som garanterat kommer leda SDU mot en progressiv framtid där de växer ifrån de gamla ovanorna och energiskt rekryterar nya medlemmar.

Varför är man en "strålande kandidat" bara för att man är polsk judinna. Jag har inget emot polacker eller judar men jag ser absolut inte varför utländsk etnicitet skulle vara en särskild merit framför att vara svensk. Den typen av svenskfientligt tänkande tycker jag hör hemma hos de övriga riksdagspartierna men inte hos SD.

Och varför ska SDU vara "progressivt"? Vad är det för "ovanor" som ska "växas ifrån"? Du låter helt hjärntvättad.
Citera
2012-03-14, 16:50
  #858
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Trenchengoat
Nej kuppen är gentemot en strålande kandidat pga att hon anses vara polsk judinna, en kandidat som garanterat kommer leda SDU mot en progressiv framtid där de växer ifrån de gamla ovanorna och energiskt rekryterar nya medlemmar.


Vilka medlemmar har Paula rekryterat menar du?
Citera
2012-03-14, 16:53
  #859
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trenchengoat
Nej kuppen är gentemot en strålande kandidat pga att hon anses vara polsk judinna, en kandidat som garanterat kommer leda SDU mot en progressiv framtid där de växer ifrån de gamla ovanorna och energiskt rekryterar nya medlemmar.

På vilket sätt är Bieler strålande jämfört med Kasselstrand, är det för att hon stöds av fanatiska Sionister? Kasselstrand har tillfört mycket bra till ungdomsförbundet, mer än många andra ordförande på länge.

Denna "progressiva" framtid, och gamla ovanor, är det att exkludera svenska nationalism du talar om? Neokonservatism kan väl ersätta dess plats, som ett riktigt progressivt alternativ, eller?
Citera
2012-03-14, 16:56
  #860
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekokrigare
Vilka medlemmar har Paula rekryterat menar du?

Medlemmar tror jag inte hon har rekryterat några men säkert har hon och Ekerotharna kampanjat in en hel del pengar i partiet, pengar de för allt i världen inte vill avslöja varifrån de kommer och pengar som naturligtvis inte kommer utan vissa åtaganden, tex ställningstagande i vissa frågor och så där.
Citera
2012-03-14, 16:56
  #861
Medlem
The Rig Vedas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trenchengoat
Du behöver lite nytt material, Veda. Men det måste vara spännande att leva i en verklighet bestående av mäktiga konspirationer och hemliga judiska viskningar och rop.

Ta inte illa upp men, är du en psykopat?
När en jude som dig går till personangrepp, så är det ett bevis för att man är på rätt linje.

Varför ska sverigedemokraterna ha zigenare och judar i toppen?
De bildades för att värna om svenskarna för fan.
Citera
2012-03-14, 17:00
  #862
Medlem
chainmails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trenchengoat
Är ingen kupp.
Nej, nu kanske det inte blir en kupp men det framstod definitivt som ett kuppförsök dels av vad intrigmakarna själva kommit ut med på sina bloggar och dels med vad som kommit fram här. Otroligt oskickligt att sitta i valberedningen och nominera sig själv för att sedan avgå..?!

Citat:
Ursprungligen postat av Trenchengoat
Vad menar du med ta Bieler i örat?
Jag tycker skadligt beteende oavsett vem som står för det ska beivras. I detta fall framstår det som Bieler är mycket delaktig i något som faktiskt hotar inte bara SDU utan hela partiet och sådant beteende är fullkomligt oacceptabelt och måste stoppas. Finns det ett uns av konsekvent beteende hos Söder och de andra ska både Ekeroth och Bieler straffas.

Citat:
Ursprungligen postat av Trenchengoat
att hon ska ska få kandidera på grund av allt rashat mot henne på FB?
Som jag skrivit tidigare kan en tråd på flashback knappast kopplas till SD eller SDU eller för den sakens skull Kasselstrand. Flashback är ett fritt forum där vem som helst som följer topic och vissa fundamentala regler kan skriva och den som sticker ut huvudet kan lätt få det hett om öronen. Rashat? Jo förvisso, här på flashback kallas en spade för en spade och ibland lite till så det är inget du behöver lipa för, det är lika för alla! Jag kan för din skull meddela att tråden under kort tid igår bytte namn men att jag till mod, av hänsyn till just Paula Bieler, bad att få tillbaka trådens ursprungliga namn, helt j*vla hjärtlös är jag inte. Angående sionism, kontrajihadism, judendom mm så kan det ju inte förnekas att det är just det Ted Ekeroth sysslar med, eller hur?

Citat:
Ursprungligen postat av Trenchengoat
DET om något kommer slå hårt mot Kasselstrand.
Vad, hur och varför menar du att något skulle slå tillbaka mot Kasselstrand? Har han överhuvudtaget yttrat sig? Ingen kan koppla kommentarer på flashback till Kasselstrand, det vore som att koppla Porsche till fortkörare eller Microsoft till hackare...

Du har fortfarande inte bemödat dig med att svara på mina frågor rörande Bielers företräden. På vilka punkter är Bieler mer lämpad än Kasselstrand att leda SDU?
1. Engagemang
2. Ledarskap
3. Retorik
4. Hållning (vid framträdanden)
5. Strategi
6. Tal
7. Skrift
8. Utbildning
9. Ambitioner
10. Hederlighet
11. Klädstil/utseende attraktionskraft hos unga
12. Politik/värderingar

(Inte ordnade efter betydelse.)
__________________
Senast redigerad av chainmail 2012-03-14 kl. 17:04.
Citera
2012-03-14, 17:01
  #863
Medlem
Trenchengoats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekokrigare
Du har fortfarande inte förklarat varför du eller någon annan skulle vilja avsätta Kasselstrand. Något skäl/argument har ni väl?

Men som sagt, kuppen ser ju just nu ut att misslyckas och slå tillbaka både mot Paula och Ted. Inte undra på då att Björn Söder inte vill ta ställning för Paula offentligt.


Jag tycker han har fastnat i gamla mönster och vägrar utvecklas. Han nöjer sig med 50 pers på manifestationer (troligtvis sina närmaste). Han är inte intresserad av att istället ändra strategi för att rekrytera medlemskap, t ex bland unga svenskor. Det kan bli SDU:s död.

Det är här Bieler kommer in med ett nytt progressivt och fräscht tankesätt, som är precis vad SDU behöver. Hon ser längre än till nästa manifestation, och har SDU:s framtid som växande förbund som prio 1.

Häxjakten på henne av er är helt klart motiverad av dels att hon påstås vara judinna (finns f.ö inga bevis för detta) och dels för att hon är kvinna.
Citera
2012-03-14, 17:02
  #864
Medlem
0Thor0s avatar
Kasselstrand har i stort imponerat på mig. Har humor och är skärpt ex Kasselstrand versus en rabiat Sverigehatare.
Har ingen erfarenhet alls av Bieler, tror inte hon kan mäta sig med Kasselstrand.
Kasseltrand har framtiden för sig, hoppas han vinner en eventuell maktkamp.

För övrigt så tycker jag att SDU och SD borde fokusera mer på Sverige och mindre på andra länder.
Speciellt om det inte är i vårt närområde.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback