För den som undrar hur en hamburgare produceras i ett svenskt McDonald's-kök kan en titt på den här italienska videon vara en idé:
http://www.youtube.com/watch?v=KZyLF...eature=related
De använder sig av samma produktionssystem som i Sverige på köttsidan (Grill Direct). Det som används för friterade produkter heter BOP men det visar de inte upp i den här videon.
Här förevisar de däremot lite olika produktionsmetoder som finns främst för 10:1-produkterna (45 grams kött, Big Mac, cheeseburgare m fl) dvs olika tempo med en eller flera medarbetare som deltar. Lite 4:1/3:1 förekommer på slutet också.
Utrustningen är också i stort representativ för Sverige även om skillnader finns mellan olika restauranger.
Några avvikelser: Kryddkaret de använder i videon är av äldre modell, likaså brödbrickorna (finns någon enstaka restaurang som har dessa kvar i Sverige). Buntimern som figurerar mot slutet används inte någonstans i Sverige som jag känner till.
Känns inte som om det är så stor idé att jag ger mig in på diskussioner om köttkvalitén här eftersom det verkar finnas väldigt inrotade föreställningar om den.