Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-03-16, 08:38
  #169
Medlem
antthetanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RockInRhino
Någon som råkar arbeta på Tele2 och kan besvara en enkel fråga?

Kan man vid utlandsvistelse göra uppehåll i Tele2:s abbonemang. Mindre sugen på att dra iväg ett halvår och betala 345:- i månaden för något jag inte ens kan nyttja. Illa nog att leva med operatörslås.


Jobbar på kundservice. Du kan när du vill lägga ditt abonnemang "vilande". Dock max i 6 månader under en 12-månadersperiod. Detta för en kostnad för 99:-.

Att lägga abonnemanget vilande innbär alltså att abonnemanget stängs av och kan ej användas tills du ringer in igen och vill aktivera det eller automatiskt ett halvår efter det lagts vilande.
Citera
2012-03-16, 08:40
  #170
Medlem
Var helt inne på att välja Tele2 men vill man ha en iPhone 4S så får man ett bara ett irriterat goddag yxskaft från Tele2 när det gäller leveranstid. Så efter ett par samtal med släkt och vänner som kör både Tele2 och Tre så gick jag till Tre och hämtade ut en iPhone som fanns i lager.
Citera
2012-03-16, 10:48
  #171
Medlem
Mobilen är låst till tele2 under och efter bindningstiden, går dock att låsa upp för 300kr hos tele2 efter bindningstiden. Vet inte om det går att låsa upp den själv under bindningstiden, men det känns riskabelt att göra det på iPhone jämfört med en android.
Citera
2012-03-16, 10:49
  #172
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antthetank
Jobbar på kundservice. Du kan när du vill lägga ditt abonnemang "vilande". Dock max i 6 månader under en 12-månadersperiod. Detta för en kostnad för 99:-.

Att lägga abonnemanget vilande innbär alltså att abonnemanget stängs av och kan ej användas tills du ringer in igen och vill aktivera det eller automatiskt ett halvår efter det lagts vilande.

Ett tillägg: bindningstiden "skjuts fram" med den tid som abonnemanget ligger vilande.
Citera
2012-03-16, 11:04
  #173
Medlem
Hos Telia kan man låsa upp telefonen efter ett år. Hur är det hos tele2?

Edit. Hittade svaret själv. Kan låsas upp efter 12 månader, kostar 300.
__________________
Senast redigerad av MaMaHoHo 2012-03-16 kl. 11:15.
Citera
2012-03-16, 13:11
  #174
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaMaHoHo
Hos Telia kan man låsa upp telefonen efter ett år. Hur är det hos tele2?

Edit. Hittade svaret själv. Kan låsas upp efter 12 månader, kostar 300.

Stämmer alldeles utmärkt. Mobilens låsningstid behöver alltså inte alls hänga samman med abonnemangets bindningstid.
Citera
2012-03-16, 13:57
  #175
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noxid
Erbjudandet gäller så länge Tre har kvar det. Men Tele2 har skrivit på sin hemsida att det gäller t o m 23/4 2012.

Du kan bara teckna abonnemanget genom privatpersoner.

Det gick utmärkt att beställa genom ett företag. Gick från att betala 449 kr i månaden för Maxi Surf till att betala 345 kr i månaden för Total inklusive telefonen. Trevligt!
__________________
Senast redigerad av maccan1234 2012-03-16 kl. 14:00.
Citera
2012-03-16, 15:45
  #176
Medlem
grodis avatar
Hej alla!

Ursäkta mig i förväg (antar att dessa frågor kommit upp) men om jag beställer en iphone 4s via tele2s hemsida på 24-månadersabonnemanget; betalar jag då från och med denna dag för abonnemanget trots att mobilen ej kommer förrän om kanske en månad? Kommer jag få ha kvar detta erbjudande om 345 kr i månaden trots att mobilen ej är i hamn eller har tele2 rätt att kräva mig på extrabetalt sen? Vad händer med mitt nummer om jag flyttar det? Stängs mobilen av under tiden? Vad kostar det att göra nummerflytt?

Tack på förhand
Citera
2012-03-16, 17:23
  #177
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grodi
Hej alla!

Ursäkta mig i förväg (antar att dessa frågor kommit upp) men om jag beställer en iphone 4s via tele2s hemsida på 24-månadersabonnemanget; betalar jag då från och med denna dag för abonnemanget trots att mobilen ej kommer förrän om kanske en månad? Kommer jag få ha kvar detta erbjudande om 345 kr i månaden trots att mobilen ej är i hamn eller har tele2 rätt att kräva mig på extrabetalt sen? Vad händer med mitt nummer om jag flyttar det? Stängs mobilen av under tiden? Vad kostar det att göra nummerflytt?

Tack på förhand
Betalar från och med du kan aktiverar abonnemanget. Avtalat pris gäller. Om du flyttar det gamla nummret samordnas det och börja gälla med det nya abonnemanget när porteringen/flyttning görs. Fram till dess fungerar det gamla nr med det gamla sim kortet. Nummerflytt/portering kostar ingenting och du bör gör det samtidigt som du beställer det nya abonnemanget. Då ordnar den ny operatören det förutsatt att ditt gamla abonnemang inte har bindningstid. I så fall måste du själv avsluta ditt gamla abonnemang. Begär du överföring senare får du betala en avgift hos vissa operatörer.
Citera
2012-03-16, 19:13
  #178
Medlem
Pallevantes avatar
Vart kollar man sin bindningstid på Mitt tele2? Jag har nåt skitabbonemang med fast avgift 59 spänn och ingen mobil, men jag vill inte betala dubbelt ändå.
Citera
2012-03-16, 23:04
  #179
Medlem
Renewables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rumpus
3 är onda.

Håller helt med, jag skulle inte ta tag i tre's produkter ens med en blåslampa.
Citera
2012-03-16, 23:20
  #180
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallevante
Vart kollar man sin bindningstid på Mitt tele2? Jag har nåt skitabbonemang med fast avgift 59 spänn och ingen mobil, men jag vill inte betala dubbelt ändå.

Ska stå om du loggar in på ditt konto på deras hemsida. Eller så ställer du frågan i deras chat.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback