Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-03-10, 22:11
  #13
Medlem
EvilGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yooba
Töööng, var finns den o köpa? aldrig hört talas om

Citat:
Ursprungligen postat av windamp
Var kan man finna denna? :O

I England, Sverige vet jag inte...
Citera
2012-03-11, 01:29
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yooba
Hittade! http://bliminjast.se/images/2011/dsc_0730_151919184.jpg

Mister Tjock
Tjockis Duo


Förr fanns det nutella i denna varianten, har dock inte sett den på flera år. Minns att den var riktigt god.
Citera
2012-03-11, 02:25
  #15
Medlem
Hejzs avatar
Den smakar hemskt (Egen åsikt) Riktigt söt och sliskig, och då har jag inte problem att äta nutella eller liknande.
Citera
2012-03-14, 23:37
  #16
Medlem
EvilTouchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Jag brukar köpa printzells (dom som gör nöt-creme) hasselnötsmassa på burk (finns i bakavdelningen).

Smakar den som nötcremen? :O
Citera
2012-03-15, 00:07
  #17
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvilTouch
Smakar den som nötcremen? :O

Inte riktigt, annorlunda konsistens (mer grovhackad) och en lite annorlunda smak, men jäkligt god ändå.
Citera
2012-03-15, 02:01
  #18
Medlem
Yoobas avatar
Jag har smakat på den här choco duo nu o jag tyckte inte det va nå fel på den. var rädd att den skulle va alldeles för söt och att den inte skulle smaka choklad alls, men så var det inte. Tycker nästan nutella är sliskigare då, det blir bara för mycket när man äter den. den är så söt att man blir illamående. choco duon tycker jag var bättre på det sättet att det vita (vanilj eller vad det nu är) mildar ner sötman från chokladen och därför blir enklare att äta och njuta av.

Det är i o för sig svårt att jämföra eftersom jag inte smakade på nutella och choco duo samtidigt.

Jag kan rekommendera Choco Duo iallafall!

Förresten Mister Choc har ju en burk med liknande smörja som nutella men den är något ljusare. Smakar dom likadant? Vilken smakar bäst?
Citera
2012-03-16, 07:18
  #19
Medlem
HjBoYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av windamp
Var kan man finna denna? :O
Oftast utomlands finns typ i spanien, tyskland, turkiet har den också ja lite härsom faktist =) brukar köpa med hem stora burkar =D=D=D
Citera
2012-03-16, 09:06
  #20
Avstängd
Har hittat den på bland annat lidl, netto och citygross. Den finns även som redan nämnts ofta utomlands. Släktingarna i tyskland brukade skicka hem lite godsaker till oss när man var mindre och då var den burken ibland med i paketet.
Citera
2013-05-30, 01:41
  #21
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Någon som testat ICAs egna hasselnötskräm förresten? Den var rätt så mycket billigare än Nutella men jag tänkte bättre safe than sorry och köpte den gamla vanliga Nutellan istället.
Citera
2013-06-15, 19:15
  #22
Medlem
charlflips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Någon som testat ICAs egna hasselnötskräm förresten? Den var rätt så mycket billigare än Nutella men jag tänkte bättre safe than sorry och köpte den gamla vanliga Nutellan istället.

Inte helt fel den heller, kanske blir lite för mycket men den är god. Bara att testa, det tror jag du har råd med
Citera
2015-11-29, 12:32
  #23
Medlem
Sitter just och avnjuter en Choco Duo. Använder en större Magnum liknande glasspinne som ätspade för maximal komfort

Mycket god och lättare att äta stora mängder av än Nutella pga. att den är mildare.

Oslagbar pris/prestanda. Köp!
Citera
2018-04-06, 12:25
  #24
Medlem
Vad tycker ni om Choco Nussa på Lidl? 13% hasselnöttr och mörkare chokladfärg (mer choklad?) än nutella. har inte testa duo.
häller i lite hasselnötspulver allt eftersom och käkar direkt ur burken. riktigt gott
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback