2012-03-08, 12:11
Medlem
mrlearys avatar
Täknte att jag skulle ge mig på att köpa lite råtobak och testa att göra tobak för att stoppa/rulla mina egna cigg. Det finns ju lite olika alternativ på nätet så som Cuthoff, som erbjuder lite olika kit och former av råtobak. Tillbudet.nu har en del produkter.

Jag hittade även snus2.se som även verkar ha en butik i askim. Någon som har vart i den fysiska butiken?

Vart beställer man lämpligen som nybörjare och vad?

Jag vill gärna ha en smakrik tobak men som ändå inte är för stark, det ska ju dock kännas att man röker. Den får gärna va lite snäll mot halsen (vilket jag har har hört att råtobaken är eftersom den inte har massa tillsatskemikalier i sig).

Går det bra att köra tobaken i en köksmixer/assistent? Har hört att vissa gör detta.

Tacksam för tips!
Citera
2012-03-08, 13:49
Medlem
När jag ett tag hade ont om pengar körde jag på råtobak. Kommer inte ihåg märket. Jag gjorde som så att jag körde den ett tag i mikron, ett par minuter, därefter skar jag tobaken i mindre bitar med en sax och sedan smulade jag ner den med händerna. Fungerade bra att röka i pipa. Testade att rulla med råtobak men det blev ingen höjdare förutom med hylsmaskin. Då fungerade det bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in