2012-03-17, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Osannolikt att separationen kommer att pverka valutgngen 2014. Dels har folk alldeles fr kort minne, dels kan man jmfra med t ex Gran Persson. Han vnsterprasslade under flera r med sin f d statsekreterare Anitra Steen, samtidigt som han var gift med Annika Barthine, boendes i Malm. Persson smg tmligen ofrsiktigt in i Steenskans portgng, utan mrka solglasgon och trenchcoatkragen uppflld. Detta visste massor av folk om, skerligen journalistpacket i Fjolltrsk ocks, men dom valde att tiga. Precis som dom gjorde om pissrttan Schymans urinerande i en trapphall i s m en biopremir. Persson regerade vidare, gifte om sig, och d skall man ha i minnet att ex-frun i Malm offentligt gick ut i en artikel, och pratade av sig om Persson.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10908050.ab

Reinfeldt har samlat ihop med tillrckligt mycket minuspong, fr att torska i nsta val. Han har svikit all ktkonservativa moderater, genom att omformera (m) till ett 'arbetparti', moderderna. Han har gett sig p sjuka och arbetslsa, och infrt en r och oknslig hantering av mnniskor, via skrckmyndigherna Arbetsfrmedlingen och Frskringskassan. Och, sist men inte minst, nu parkerat sig som den vrste invllarvlkomnande ministern ngonsin. Folk- och landsfrrdare r han, jag spyr nstan idag nr jag tnker p att hybriden ftt min rst minst en gng tidigare. Men, det var p den tiden han hll sin agenda fr sig sjlv, innan han fick chansen att stta igng bedrgeriet mot landet och den svenska befolkningen.

Citat:
Ursprungligen postat av black-swan
Dagens mest obegvade svar.

OSV..

Kan ju inte annat n hlla med...
Givetvis r Freddan starkt frsvagad genom att tappat den enda supporten.
Detta kommer nog utmynna i den politiska konsekvensen att Borg tar ver stekspaden.
Om Moderaterna vh vill vinna valet 2014.
Citera
2012-03-17, 21:15
Medlem
jamesbondes avatar
[quote=black-swan]Dagens mest obegvade svar.

Tack - det vrmde. Det glder mig att dom inte sparat in p internet p ditt gruppboende. Fr vrigt r vr vlfrd helt krd och det kan vi tacka halal-freddan fr.
Citera
2012-03-17, 21:32
Medlem
jamesbondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Kan ju inte annat n hlla med...
Givetvis r Freddan starkt frsvagad genom att tappat den enda supporten.
Detta kommer nog utmynna i den politiska konsekvensen att Borg tar ver stekspaden.
Om Moderaterna vh vill vinna valet 2014.

Synd att Fredrik och Borg helt tappat koncepten och glmt vad ordet "moderat" betyder. Det betyder "terhllsam" och "frsiktig". Samtidigt kr dom landet i botten med nyliberal politik - vi skall vara vrldsbst p flyktingmottagning - allts stda efter USA:s krig - att sanktionera USA:s idiotbombningar och sl nt slags j-la vrldsrekord i massinvandring. Jisses.
Finns moderaterna kvar 2014?
Senast redigerad av jamesbonde 2012-03-17 kl. 21:45.
Citera
2012-03-17, 21:42
Citat:
Ursprungligen postat av jamesbonde
Synd att Fredrik och Borg helt tappat koncepten och glmt vad ordet "moderat" betyder. Det betyder "terhllsam" och "frsiktig". Samtidigt kr dom landet i botten med nyliberal politik - vi skall vara vrldsbst p flyktingmottagning - allts stda efter USA:s krig - och sl nt slags vrldsrekord i massinvandring. Jisses.

Dom brjar pladdra om att ta tag i ungdomsarbetslheten NU IGEN!
Det hnde ju inte 06 eller 10 men kanske efter 14 eller 18 det r dags igen, fre varje val iaf.
Citera
2012-03-17, 21:45
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Det hnde ju inte 06 eller 10 men kanske efter 14 eller 18 det r dags igen, fre varje val iaf.

Ja, det brjar pminna om sossarnas stndiga frsk med att kpa rster med en tandvrdsreform. Tre, fyra gnger?

N, nu har ju det hnt att frtroendet fr Reinfeldt personligen och stdet fr moderaterna har minskat, och det r givetvsi svrt att isolera, men det kan inte utselutas att tminstone del av minskningen sammanhnger med separationen.
Citera
2012-03-17, 21:54
Medlem
jamesbondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Rekommendationen frn AF r ju att "ska jobb utomlands". Javisst - vra ungdomar kan ju skriva och tala svenska. Mer vlkomna i Danmark och Norge n hr hemma. Helt j-la sanslst.
Till arbetslsa svenska ungdomar har jag bara ett rd: sminka er, bryt p svenska och sk ett instegsjobb. Eller vlj ett annat land.
Citera
2012-03-17, 21:57
Medlem
passports avatar
Citat:
Rekommendationen frn AF r ju att "ska jobb utomlands". Javisst - vra ungdomar kan ju skriva och tala svenska. Mer vlkomna i Danmark och Norge n hr hemma. Helt j-la sanslst.
Till arbetslsa svenska ungdomar har jag bara ett rd: sminka er, bryt p svenska och sk ett instegsjobb. Eller vlj ett annat land.

Detta r sjukt, men tyvrr sant. Drog sjlv till Norge fr ett antal r sen och det r egentligen helt frjvligt att man ska behva ka till ett annat land fr att f jobb och bostad. pinsamt Sverige.
Citera
2012-03-17, 22:06
Medlem
KarlDenSistaGustafs avatar
Sg just Imamen Reinfeldt p TV - det var fan vad han har magrat? Kan det ha med skillsmssan att gra?

Tyvrr verkar det som att skillsmsso-effekten passerar ganska obemrkt genom oppinionen. Lfven-effekten r den starka faktorn just fr tillflllet. Men dessa tv faktorer kanske ven har en viss kombinationseffekt.

Ja just det - tyvrr ingen strre skillsmssoeffekt. Allt som kunde f Imamen under isen vore bra fr Sverige, och lget r egentligen akut. Massinvandringen med medfljande snabba islamisering gr irreversibel skada. Knappast ngon annan misslyckad politik har varit irreversibel (t.ex. en svag ekonomi kan alltid terstllas), men massinvandringen r irreversibel.

Citat:
Synd att Fredrik och Borg helt tappat koncepten och glmt vad ordet "moderat" betyder. Det betyder "terhllsam" och "frsiktig". Samtidigt kr dom landet i botten med nyliberal politik - vi skall vara vrldsbst p flyktingmottagning - allts stda efter USA:s krig - att sanktionera USA:s idiotbombningar och sl nt slags j-la vrldsrekord i massinvandring. Jisses.

Ja, M r starka ven 2014. Det Sovande Folket knner inte till massinvandringen, dom tror att invandringen ligger p samma niv som frr i tiden, eller lgre ty Mna frsvann. Det rder total censur om invandringen i svensk media; ingen vill ju spela SD i hnderna.
Senast redigerad av KarlDenSistaGustaf 2012-03-17 kl. 22:21.
Citera
2012-03-17, 22:10
Medlem
jamesbondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av passport
Detta r sjukt, men tyvrr sant. Drog sjlv till Norge fr ett antal r sen och det r egentligen helt frjvligt att man ska behva ka till ett annat land fr att f jobb och bostad. pinsamt Sverige.
Tack fr input.
Citera
2012-03-17, 22:25
Medlem
jamesbondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlDenSistaGustaf
Ja, M r starka ven 2014. Det Sovande Folket knner inte till massinvandringen, dom tror att invandringen ligger p samma niv som frr i tiden. Det rder detaljcensur om invandringen i svensk media.
Jag r inte lika sker - om man kollar p det accelererande vldet, morden, rnen, vldtkterna, inbrotten, balkonghoppen, arbetslsheten, bidragsberoendet, bristerna i vrden, barnfattigdomen, skolbrnderna osv osv s tror jag att Moderaterna r slut som parti.
Vi kunde hjlpt 1000 p hemmaplan istllet fr att trycka in ett (1) socialfall i ett ghetto. Det gr mig till "rasist". Jag kallar mig hellre ngot mer verensstmmande - sann humanist.
Citera
2012-03-17, 22:33
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SFC1977
Ngon nmnde PR-trick fr att dlja vapenaffren.
Efter lite omtanke s kan det faktiskt vara s fr jag tror att en vapenaffren hade kostat M rtt mnga rster.

Citat:
Ursprungligen postat av The Rig Veda
P tisdagen ger han henne ett toppjobb:

p onsdagen s skiljer de sig, varfr reagerar ingen p detta?
Tv flugor i en smll om skilsmssan r fabricerad.

Det lter helt utanfr alla svenska politiska rmrken och Reinfeldt sjlv har inte fantasi nog att koka ihop det men han fr ju hjlp med det mesta.

Nej, jag tror inte sjlv att skilsmssan r fabricera men det r fredagkvll s man kan tillta sig lite konspiratoriska spekulationer...
Senast redigerad av Madagascar 2012-03-17 kl. 22:36.
Citera
2012-03-18, 00:08
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Ja, det brjar pminna om sossarnas stndiga frsk med att kpa rster med en tandvrdsreform. Tre, fyra gnger?

N, nu har ju det hnt att frtroendet fr Reinfeldt personligen och stdet fr moderaterna har minskat, och det r givetvsi svrt att isolera, men det kan inte utselutas att tminstone del av minskningen sammanhnger med separationen.

Jo, Juholt fick ju mycket stryk pga sitt frhllande som kulbo eller vad han kallade det, nu tycker jag att det r dags fr lite mer ingende granskning av Rheinfelts kraschade frhllande och strda barn.
Vad har han gjort mot sin familj? Har han en tortyrkammare i kllaren p Sagerska palatset? Har SPO mnnen tystnadsplikt om ev. hustrumisshandel alt sexuella vergrepp mot sin familj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in