Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-03-07, 08:42
  #1
Medlem
Jag har ett problem jag brottats med i en vecka.
Använder en Dell Xpz15 (laptop) med Win7 home premuim.
När öppnar ett fönster. T.ex. firefox, chrome eller till och med aktivitetshanteraren så är det "aktivt" en stund, sedan lägger sig något osynligt över vilket resulterar i att det fönstret jag vill ha aktivt inte längre är det.

Det är ruskigt störande när man sitter och skriver sedan plingar det varje gång man trycker ner en tangent. Har verkligen ingen aning om hur jag ska få bort det. Har försökt stänga av alla möjliga processer i bakgrunden och uppdaterat allt jag kan. Men problemet kvarstår.

Ja... Hoppas jag gör mig förstådd.
Citera
2012-03-07, 08:45
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Och du har kontrollerat datorn med ett uppdaterat antivirus/antispywareprogram?
Citera
2012-03-07, 09:09
  #3
Medlem
Japp. Har det där Mcaffe (förinstallerat) och allt ser grönt ut där.
Citera
2012-03-07, 12:05
  #4
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Det råkar inte vara så att du råkar vidröra musplattan när du skriver??
Citera
2012-03-07, 16:47
  #5
Medlem
Den har jag avaktiverat just eftersom jag har dessa problem.
Så tänker jag: Hmmm, kanske det är den trådlösa musen som krånglar?
Drar ur den och använder musplattan, och problemet kvarstår.

Av någon anledning finns det inga specifika intervaller, ibland går det fort, ibland långsamt.
VIssa sessioner dyker det inte upp alls.... Men de är få
Citera
2012-03-08, 19:35
  #6
Medlem
Kan vara rundll-problem.
Datorn har fungerat finfint hela kvällen sedan plötsligt började den trillskas och två tre gånger i minuten så flippade det. Så jag började stänga av processer....
Till slut fick jag nog av rundll och stängde av den. Sen dess har det inte varit något problem.
Antar att det återkommer när jag rebootar. Men jag verkar åtminstone lokaliserat boven.
Citera
2012-03-08, 19:43
  #7
Medlem
nej... så var det inte
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback