Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-03-07, 01:11
  #1
Medlem
asablas avatar
Ohoj!

Har försökt att söka reda på ett svar utan några större framgångar. Så jag hoppas det inte redan finns en tråd om detta.

Det är så att jag idag läser på universitetet och har beslutat mig för att läsa några extra kurser i utveckling mot iOS. Så min stora fråga är om denna (se länken nedanför) dator duger för utveckling?

http://webshop.multitech.se/APPLE/Pa...px?q=p:4360468

Det jag främst oroar mig för att skärmstorleken och prestandan vad det gäller hanteringen av xcode. Så finns det några vänliga själar här på FB som kan ge några tips?

/a
Citera
2012-03-13, 22:03
  #2
Medlem
GunnarBunkers avatar
Jo, den duger alldeles utmärkt, kör en äldre version av den och den kör det mesta utan problem, skärmen är otroligt skarp, så det ska nog funka! Lycka till med utvecklandet!
Citera
2012-03-13, 23:23
  #3
Medlem
yellowblacks avatar
Där har vi en van PC användare.
För det första vill jag välkomna dig till paradiset.

För det andra så kan jag förklara att Macbook Pro är deras populäraste dator. Och det finns inte 1000 olika modeller med massa olika spec i varje olika, som det finns on the dark side (PC)
För att i varenda Macbook så finns de den bästa hårdvaran, alltid.

Förövrigt kan du ju fundera på varför Apple skulle skapa ett program som inte kör på bra i deras populäraste dator?

Nejdå, köper du en MBP kommer du garanterat att bli nöjd, det kan jag lova.
Citera
2012-03-14, 00:01
  #4
Medlem
asablas avatar
Kunde inte låta bli att införskaffa en innan jag fått svar

Citat:
Ursprungligen postat av GunnarBunker
Jo, den duger alldeles utmärkt, kör en äldre version av den och den kör det mesta utan problem, skärmen är otroligt skarp, så det ska nog funka! Lycka till med utvecklandet!

Tack ska du ha Kan inte annat än att intyga det nu

Citat:
Ursprungligen postat av yellowblack
Där har vi en van PC användare.
För det första vill jag välkomna dig till paradiset.

För det andra så kan jag förklara att Macbook Pro är deras populäraste dator. Och det finns inte 1000 olika modeller med massa olika spec i varje olika, som det finns on the dark side (PC)
För att i varenda Macbook så finns de den bästa hårdvaran, alltid.

Förövrigt kan du ju fundera på varför Apple skulle skapa ett program som inte kör på bra i deras populäraste dator?

Nejdå, köper du en MBP kommer du garanterat att bli nöjd, det kan jag lova.

Kan bara instämma (;
dock så var jag inte så orolig över hårdvaran i sig, utan kanske lite mer utvecklingsverktygen. Men än så länge kan jag inte hitta några som helst problem med denna MBP


Tackar er båda för svar även om jag hann införskaffa en innan ni hann svara =D
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback