Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-03-06, 16:56
  #1
Medlem
Nu har jag blivit drabbad av inkompetent och otrevlig personal i Försäkringskassans telekundcenter för många gånger...

När medarbetaren på FK som vanligt inte kan hjälpa till i ett ärende eller i en fråga trots att det är rimligt att denna ska kunna det, så ber man om att få tala med dennes chef för att h*n förhoppningsvis har bättre koll på saker och ting. Medarbetaren blir då förnärmad och säger "- jag kopplar dig." Vilket h*n inte gör utan lägger på luren.

Oftast har man väntat ganska länge i telefonkö för att komma fram och så blir man "klickad"!

Detta har hänt mig vid minst tre olika tillfällen med års mellanrum.
Ja brukar fråga efter medarbetarens namn men glömmer det ibland. Ofta får man dessutom bara förnamnet. När man ber om efternamnet får man ofta svaret "- Det räcker så, jag behöver bara tala om mitt förnamn."

Är det bara jag som hela tiden får dessa inkompetenta medarbetare i luren eller är alla på FK lika jävla dumma? Någon annan som känner igen detta?
Citera
2012-05-05, 15:43
  #2
Medlem
Hovslättsmannens avatar
De personer du pratat med jobbar i telefonikundtjänsten. Deras enda uppgift är att ge information och de kan inte ta några beslut å myndighetens vägnar. Det är därför dom kommer undan med att inte lämna ut sitt fullständiga namn.
Personens chef är en enhetschef som ofta inte besitter några kunskaper om socialförsäkringen. Den personen pysslar mest med resultat och uppföljning.
Ärligt talat så är FKs hemsida en betydligt bättre källa till information än någon av de personer du kan tänkas bli kopplade till i telefon. Sorgligt men sant.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback