Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-03-06, 11:03
  #1
Moderator
TheLuckys avatar
Så här skriver Pär ström på sin blogg:

"Jag är just hemkommen från jämställdisternas pubträff på Söder i Stockholm. Vi tänkte diskutera jämställdhet. Det blev en intensiv upplevelse.

Glädjande nog kom det ett 30-tal jämställdister, bland dem Pelle Billing, Tanja Bergkvist och bloggaren bakom Aktivarum. Och så vällde det in ett 50-tal antijämställdister – feminister – kanske mer. De hade trummat ihop folk med uppmaningar som nedanstående (här) på sina sociala nätverk:

Jag har bloggat om det ett antal gånger förut – det är märkligt vilken fascination antijämställdister visar för det manliga könsorganet när de diskuterar politik. Själv kommer jag aldrig in på motståndarnas könsorgan när jag diskuterar politik.

Sedan gick antijämställdister runt och försökte ta upp spridda dialoger med jämställdister. Några antijämställdister kom till det bord där jag satt och pratade med några jämställdister, och frågade varför jag satt där. De hade en ganska aggressiv ton. Jag tyckte att jag fick väl sitta var jag ville på min egen pubträff, utan att behöva förklara mig, men de krävde att jag skulle gå till dem. Sedan muttrade en av dem “gubbar” och nickade åt oss.

Plötsligt fanns Maria Sveland där, alltså hon som liknade mig vid Anders Behring Breivik i en artikel i DN Kultur. Hon ville prata med mig, vilket jag tyckte kunde vara intressant. Maria frågade mig vad som hade fått mig att från början ge mig in i genusdebatten, vad som drev mig. Jag svarade att det var en lång process, till stor del baserad på stigande irritation över de många kollektiva anklagelser som under många år haglat över gruppen män (som jag ju tillhör). “Vi får hela tiden höra att män slår, män våldtar, män startar krig”, exemplifierade jag. “Gör de inte det då?”, frågade Maria Sveland omedelbart."


Feminister går från klarhet till klarhet. Faktum är att jag är övertygad att alla typer av feminister innerst inne står för sådant här. Detta eftersom feminism i grunden har antidemokrati som ideologi och lögnen som princip. Det finns ingen light version av feminism, utan allt är hard core. Några feminister har slutat att skriva här eftersom de tycker attityden är för hård. Men på annat håll är de minsann ännu värre än den mest galne flashbackaren. Det är så det fungerar: feminister klagar på orättvisa, men proklamerar själv för hat och ironiserar över död åt en hel folkgrupp.

Antijämställdisternas aktion på jämställdisternas möte stör mig egentligen inte. Feministerna visar sitt egentliga tryne och det är intressant att se hur verklighetsförnekare och våldsbejakande antidemokrater blottar sin innersta agenda. Standard i varje thriller är att psykopaten har en snygg fasad och verkar rationell, men så fort hon eller han pressas visar psykopaten sin grymma och ondskefulla sida. Tänk att det fungerar lika enkelt med feminismen också. Okey, jag överdriver naturligtvis, men jag tror de flesta förstår vad jag menar.

Frågor till fortsatt diskussion:

* Tror ni att feminister någonsin kommer att tillåta existensen av jämställdister?

* Är gårdagens aktion en desperat handling för en desperat grupp i ett desperat läge?
Citera
2012-03-06, 11:22
  #2
Avstängd
Burross avatar
Haha vad i helvete, så nu kör dom med attacker med Bilden han fick är en aning hotfull faktiskt: http://genusnytt.files.wordpress.com...pg?w=319&h=328

Feministerna är numera så tokiga att deras galenskap kommer göra att dom utrotar sig själva i förlängningen, det är hoppfullt att dom blir mindre och mindre legitima pga. sådant här.
Citera
2012-03-06, 11:42
  #3
Medlem
Scubbles avatar
Ström tar upp en sak som jag finner väldigt vanlig med just feminister, deras sätt att bli aggressiva när de diskuterar. Jag vet inte varför man diskuterar med andra om man övergår till att bli aggressiv mitt i diskussioner, får ju intrycket att de är psykiskt instabila. Sen den barnsliga "presenten" mot slutet, ja? vad ska man säga? Jag är inte förvånad att Maria Sveland rör sig med såna personer.

EDIT:
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
* Tror ni att feminister någonsin kommer att tillåta existensen av jämställdister?

* Är gårdagens aktion en desperat handling för en desperat grupp i ett desperat läge?
Jag tror inte att feminister kommer övergå till våld mot jämställdister, även om våld inte är så lång väg att gå för den skaran.

Jag skulle se det som en desperat handling, då det inte verkar ha varit många vettiga diskussioner samt det barnsliga betéende feministerna stod för.
__________________
Senast redigerad av Scubble 2012-03-06 kl. 11:53.
Citera
2012-03-06, 12:54
  #4
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scubble
Jag tror inte att feminister kommer övergå till våld mot jämställdister, även om våld inte är så lång väg att gå för den skaran.

Jag kan nog tänka mig våldsaktioner från feminister, att de rent av allierar sig med Afa och liknande rörelser. De tror sig kämpa för humanism och mot förtryck och att man därför har rätt att ta till våld och andra överdrifter. Med andra ord: de tror sig ha ett moraliskt övertag. Det desperata är nu att jämställdisterna blottat feministernas självmotsägelser och feminismens innersta ideologi som ironiskt nog inte alls handlar om humanism, allas lika värde, demokrati osv, utan helt tvärt om, dvs om cynism, elitism, hat och utrotning.
Citera
2012-03-06, 13:11
  #5
Medlem
Scubbles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Jag kan nog tänka mig våldsaktioner från feminister, att de rent av allierar sig med Afa och liknande rörelser. De tror sig kämpa för humanism och mot förtryck och att man därför har rätt att ta till våld och andra överdrifter. Med andra ord: de tror sig ha ett moraliskt övertag. Det desperata är nu att jämställdisterna blottat feministernas självmotsägelser och feminismens innersta ideologi som ironiskt nog inte alls handlar om humanism, allas lika värde, demokrati osv, utan helt tvärt om, dvs om cynism, elitism, hat och utrotning.
Hade jämställdister haft några riktigt kontroversiella åsikter hade jag nog kunnat tänka mig att feminister skulle dra till med våld. Men jag kan inte se några extremt kontroversiella åsikter som jämställdister står för, fast om du vet någon sån åsikt får du gärna upplysa mig.
Citera
2012-03-06, 13:17
  #6
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scubble
Hade jämställdister haft några riktigt kontroversiella åsikter hade jag nog kunnat tänka mig att feminister skulle dra till med våld. Men jag kan inte se några extremt kontroversiella åsikter som jämställdister står för, fast om du vet någon sån åsikt får du gärna upplysa mig.

Det räcker med att vara så kontroversiell som att kräva könsneutral lagstiftning. En sådant krav kan få den mest sansade feministen att börja kasta gatstenar, panga fönsterrutor och bränna bilar.
Citera
2012-03-06, 13:23
  #7
Medlem
Miskatonics avatar
Svensk statsfeminism går hand i hand med svensk kultur där kvinnlig frigörelse är centralt. Detta har skapat en situation där feministerna (som, precis som väldigt många andra vänsterelement) stänger in sig i sig själva och skapar en egen liten verklighet där den egna ideologin är det enda rätta. När detta motbevisas går fan lös.

Jag är inte säker på om vi kommer få se kvinnliga feminister gå ut på gatorna och bruka våld mot meningsmotståndare, men vad jag är säker på är att vi inom de kommande åren kommer få se feminister på landets ledarsidor försvara andras våld mot jämställdister, liberaler och konservativa som inte vill vara med på tåget längre.
Citera
2012-03-06, 13:47
  #8
Medlem
Scubbles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Det räcker med att vara så kontroversiell som att kräva könsneutral lagstiftning. En sådant krav kan få den mest sansade feministen att börja kasta gatstenar, panga fönsterrutor och bränna bilar.
Feminister kan nog tycka det är kontroversiellt men jag tror inte normen skulle tycka det.
Citera
2012-03-06, 13:50
  #9
Medlem
blowns avatar
Jag är övertygad om att feministiska grupper överväger att använda våld. Hela den här auktionen visar att det inte var med debattvilja de gick dit.

Värt att lägga på minnet är att Pär Ström och de andra i rörelsen inte ens är en vidare stor del i debatten. Vad händer den dagen en större mängd människor visar sitt stöd för s.k. jämställdism? Feministerna har ju tolkningsföreträde och verkar se det som en plikt och ett ansvar att andra åsikter inte kommer fram. Var går gränsen där? Fanatism leder sällan till bra saker...
Citera
2012-03-06, 14:02
  #10
Medlem
JamalKamals avatar
Kulturmarxismen skördar nya framgångar.

Personligen är jag övertygad om att dessa feminister skulle överge sin ideologiska övertygelse utan att blinka den dagen islam har utökat sina positioner i Sverige.
Citera
2012-03-06, 14:08
  #11
Moderator
TheLuckys avatar
Det bör nämnas att den grupp som utförde aktion kallar sig för "Förbundet Allt åt alla". Så här skriver de om sig själva:

"Arbetarklassen är heterogen med en gemensam nämnare – att vi saknar makten över vårt arbete, avlönat så väl som oavlönat. Vi ska som organisation delta i de frågor och konflikter som för arbetarklassen samman. Vi är motståndare till alla former av klassamarbete.

Vårt mål är ett samhälle organiserat efter principen: av var och en efter förmåga, åt var och en efter behov.

Vi är en av flera revolutionära organisationer. En mångfald av taktiker, strategier liksom organisationer och nätverk är nödvändiga i kampen för klassamhällets avskaffande. Vi verkar för att skapa rörelse i klassen genom kontinuerligt och öppet arbete, bortom tillfälliga aktionsgrupper och dolda agendor."


Det är alltså en revolutionär organisation. De ser feminism som en möjlighet att vara revolutionär. Det ligger alltså i den nuvarande feminismens ideologiska natur att vara revolutionär och våldsbejakande. Då de gamla ideologierna mer eller mindre har upphört återstår bara feminismen.

Beakta att de här individerna ser sig själva som utsatta eller att man säger sig kämpa för de utsattas sak. Fast mig veterligen har de som verkligen är från arbetarklass aldrig frågat efter nämnda organisations åsikt och att denna organisation ska utföra aktioner i arbetarklassens namn. Jag har överhuvudtaget svårt att tro att sjuksköterskan vid akuten, den kvinnliga löneassistenten i kommunen, förskolelärarinnan i en privat verksamhet, den kvinnliga sjukgymnasten vid regionsjukhuset hade som största önskan att Förbundet Allt åt alla skulle företräda dessa kvinnors sak.
Citera
2012-03-06, 14:39
  #12
Medlem
Ja. Detta är nivån som feminister har.
Sexism, penisavund och dagishumor är ju intet nytt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback