Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-03-06, 04:57
  #1
Medlem
Calaverras avatar
Nästan varje gång jag försöker gå in på mina dokument så kommer det upp ett felmeddelande som säger att utforskaren har slutat att fungera och startas om, samt upprepas det fleera gånger tills det till slut upphör. Sen när man rotar i mina dokument så händer det igen.

Snälla kan nån hjälpa mig fixa detta för det är otroligt irriterande. Speciellt då det är väldigt många filer man behöver komma åt i dokumentmappen.
Citera
2012-03-06, 05:04
  #2
Medlem
lanzers avatar
Är du datorkunnig i övrigt? Rensar du regelbundet registret och struntfiler? Är din hårddisk nästintill full? Är det några skumma processer i aktivitetshanteraren?
Citera
2012-03-06, 05:06
  #3
Medlem
Nemesis(SM)s avatar
Tanka hem CCleaner (www.ccleaner.com). Kör en runda med rensning samt "fix registry". Borde fixa det
Citera
2012-03-06, 06:16
  #4
Medlem
Calaverras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lanzer
Är du datorkunnig i övrigt? Rensar du regelbundet registret och struntfiler? Är din hårddisk nästintill full? Är det några skumma processer i aktivitetshanteraren?

Sådär, lagom kunnig. Har kört ccleaner samt ett annat program. Nej. Inte vad jag vet.

Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis(SM)
Tanka hem CCleaner (www.ccleaner.com). Kör en runda med rensning samt "fix registry". Borde fixa det

Hjälpte inte. Kan tillägga att detta problem brukar inträffa när jag startar windows med.
Citera
2012-03-06, 06:47
  #5
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Windows

//Mod
Citera
2012-03-06, 08:43
  #6
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calaverra
Sådär, lagom kunnig. Har kört ccleaner samt ett annat program. Nej. Inte vad jag vet.



Hjälpte inte. Kan tillägga att detta problem brukar inträffa när jag startar windows med.
Nä! jag förstår att Ccleaner inte hjäpte, det är ju mest ett Placebo-program som gör väldigt lite nytta!

Men åter till ditt problem!

Har du kollat i loggboken! Finns det några problem som anges däri???
Har du samtidigt kollar enhetshanteraren efter problem???

Om du tittar på egenskaper på filen Explorer.exe (Ligger under Windowsmappen) finns det någon tidigare version som du kan återställa till??

Du kan även ha råkat ut för en smitta som injicerat kod till din explorer.exe så smittan alltid körs när datorn startas/är igång!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback