2012-03-06, 16:36
Medlem
Det finns ju kortvasan, tjejvasan, öppet spår, halvvasan, stafettvasan,skatevasan och vasaloppet. De skulle ju gå att kläma in invandrarvasan där på måndagen efter vasaloppet?
Citera
2012-03-06, 16:47
Medlem
Krille.the.Pettersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moon The Loon
Och det är just vad de gör nu.

http://www.cisionwire.se/volkswagen-...ionen,c9228262

Bra pr för Vw. Iofs förståeligt då ingen vill bli förknippad med diskriminering i dessa dagar. Har det varit en nysvensk som blivit utan hade den fått en Vw Phaeton + minst en halv miljon för sveda och värk av DO.

Dock helt rätt att Skofterud får en bil för sin prestation.
Citera
2012-03-06, 17:30
Medlem
drdracula141s avatar
Har aldrig sett en somalier åka Vasaloppet eller skidor. Vid alla åren som jag har vart och hejat fram min bror som kört och i år själv. Såg inte en enda somalier eller afrikan åka loppet.
Citera
2012-03-06, 17:57
Medlem
MrMjoelkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drdracula141
Har aldrig sett en somalier åka Vasaloppet eller skidor. Vid alla åren som jag har vart och hejat fram min bror som kört och i år själv. Såg inte en enda somalier eller afrikan åka loppet.

Och då tänker du direkt; Hmm vad mycket vita män det är här, måste vara något lurt med det här. Ja det är nog den sista utposten för vita män. Nog borde vara bra med fler kvinnor i spåren också?
Ja det är ju som min vän Maria Sveland brukar säga att vita män är rädda och bittra och här det massor utav vita män samtidigt....
Ja jag är nått på spåren här, jag skriver en krönika om det!
Citera
2012-03-06, 18:02
Medlem
Andre93s avatar
Invandrarna är inte välkommna av folket, det är politikerna som bestämt att de är det.
Vi vill inte heller ha de med i vasaloppet, då de troligtvis skulle knuffa sig fram för att vara först.
Citera
2012-03-06, 20:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ghibellino
Ja, jag undrar också varför alla dessa jävla PK-artiklar skrivs. Dessa horor ger sig inte förrän de helt avskaffat den svenska manligheten. Förresten, alla som gnäller om kvinnors och invandrares utsatthet i samma andetag borde tvångssteriliseras!

Är nån av flatorna en judehora månne?
Citera
2012-03-06, 20:52
Bannlyst
Jag förstår aldrig varför man hänvisar till newsmills artiklar och startar en tråd om dessa, ibland som om de vore nyheter.

Artiklar i "new"smill är likvärdiga helt vanliga poster i åsiktsventilationstrådar.
Citera
2012-03-06, 21:02
Medlem
NS_14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghibellino
Ja, jag undrar också varför alla dessa jävla PK-artiklar skrivs. Dessa horor ger sig inte förrän de helt avskaffat den svenska manligheten. Förresten, alla som gnäller om kvinnors och invandrares utsatthet i samma andetag borde tvångssteriliseras!

Varför PK-artiklar skrivs och har skrivits tror jag dessvärre alla är medvetna om vid det här laget. Det är fullt i linje med den rådande globalistliberala, neokon-anstrykna, tidningsplutokratin, som även råkar ideologiskt sammanfalla i mångt och mycket med det tidigare bolsjevikanstrykna åsiktsväldet. Desto bekymrande är som sagt att de numer publiceras slentrianmässigt utan någon som helst tankekraft bakom i syfte att upprätthålla något slags etablissemanganstruket innuendo. I artikelförfattaren har vi uppenbart en person som inte överhuvudtaget ägnade eventuella poänger någon tanke. Det är svårt att veta var man skall rikta anklagelserna. De tanketomma hjonen eller publicisterna som tar in de.

Citat:
Ursprungligen postat av Attention-Whore
Här är det ju uppenbart en svensk själv som sprider rykten om att Vasaloppet skulle te sig vara rasisitiskt.

Varför bygga på myterna din dumma jävel?!

Rasister och främlingsfientliga kommer ju härmed tack vare det här idiotiska inlägget, tro att invandrare och utlänningar anser att Vasaloppet är rasistiskt. Varför bräka på skitsnacket?

Menar du mig så anser jag självklart inte att Vasaloppet är rasistiskt. Precis som Ghibellino påpekar så är det alltid nödvändigt att köra sådana här publikationer (som yttrar sig i artikeln) genom Flashbacksvarven för framtida syfte. Var person som ägnar en tanke att yttra sig politiskt korrekt bör och skall utsättas för en svidande dos näthat så att personen tänker till både en och två gånger nästa gång.

Citat:
Ursprungligen postat av grokamaapelin
Som invandrare som har varit med i Mora och tittat på vasaloppet har jag inte känt mig diskriminerad dock har jag upplevt ett djupt obehag.

På vad sätt?
Senast redigerad av NS_14 2012-03-06 kl. 21:06.
Citera
2012-03-06, 21:58
Medlem
SFC1977s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NS_14
För knappt ett dygn sedan gick upplösningen av årets Vasaloppet av stapeln. En hård, jämn, batalj på mållinjen efter dryga 9 mils tuff tävling med den högreste svenska championen Jörgen Brink som slutgiltig segrare. Hans tredje viktoria i den anrika tävlingen och också tredje tillfället som den för dagen stiligt uppklädda kranskullan fick placera en välförtjänt segerkrans runt titanens axlar. Fortfarande flera timmar efter målgång kämpar svenskar (och inresta) från Sveriges alla hörn med att staka sig fram till målgång, hänga vid stationerna med en kopp blåbär och snacka skit med en medtävlare eller helt enkelt bara nöja sig med snöret vid Evertsberg och vända om. Det finns dock de som "reagerade starkt" över det på tok för höga antalet symmetriska ansikten i skidspåren och klämde ut det som det nya Sverige behövde säga (och höra):

http://www.newsmill.se/artikel/2012/...-manliga-f-ste

Frågeställningar:

För elit:

- Kan Vasaloppet på sikt försvåra integrationsprocessen? Är det rentav rasism vi har att hantera?

För hurtiga amatörer:

- Hur kan man på enklaste sätt inkludera invandrare att ta sig de 9 milen mellan Sälen och Mora?

För nysvenskar:

- Upplever du dig diskriminerad av Vasaloppet?

I judens spår - för framtida segrar?

Nej, absolut inte!
Varför ska man göra det?
Det skulle innebära att alla som inte deltar i en viss sportgren borde känna sig diskriminerad.
Patetisk att starta sådana här trådar, visar kalibern på alla rasister. Snorungar som gnäller på allt och inte kan snyta sig själva.
Citera
2012-03-06, 22:35
Medlem
ViciousDeliciouzs avatar
Seriöst, ska dom börja tugga om vasaloppet nu också
Vi svenskar råkar faktiskt vara bra på detta med skidor, kan vi inte få ha det så då?
Ska Somalier åka skidor eller något? Dom kan ju fan knappt föra sig i en affär..
Citera
2012-03-06, 23:06
Medlem
tuss-i-lagos avatar
Alltså att den här skit-tråden fortfarande finns kvar i heta ämnen.. och att folk fortfarande går på TS vinkling av debattartikeln...

Den var ju inte alls kritisk av Vasaloppet eller "svenskar"... Finns gott om vettiga och pålästa Sverigedemokrater och likn. på det här forumet, men sjuttio procent av er är ju uppenbart helt och hållet IQ-befriade. Ni, dem IQ-befriade, verkar ju gå på precis vad som helst som kittlar era nackar.
Senast redigerad av tuss-i-lago 2012-03-06 kl. 23:11.
Citera
2012-03-06, 23:16
Medlem
Rollo Tomasis avatar
Samtliga invandrare borde vid PUT få en liter blåbärssoppa samt en DVD-samling med Emil i Lönneberga. Vi måste tänka på integrationen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in