Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-03-05, 00:53
  #1
Medlem
david-s avatar
Hej! Först och främst måste jag säga att jag inte är superkunnig inom datorer så jag erkänner redan nu att jag säkerligen har gjort något dumt.

Hur som helst så rensade jag onödiga program nyss genom att avinstallera olika program från kontrollpanelen. Jag kommer inte ihåg vad programmet hette men jag trodde det var något onödigt som jag råkat installera förut, och valde att avinstallera det men det verkar ha varit något viktigt.

När jag startar windows så kommer det först upp krashmeddelanden om att t.ex.
"Skype har slutat att fungera"
Sen kommer en till varningsruta upp som säger:
"Access violation at adress 0040290A in module 'Skype.exe'. Write of adress 00000004."

Samma sak händer även eDisplay Manager.

Vad ska jag göra för att få bort dessa problem? Vad är felet?
Citera
2012-03-05, 06:03
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Windows

//Mod
Citera
2012-03-05, 08:58
  #3
Medlem
Aendys avatar
Har du testat med att helt enkelt installera om programmen?
Citera
2012-03-05, 10:21
  #4
Medlem
david-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aendy
Har du testat med att helt enkelt installera om programmen?

Alltså själva grejen var att jag avinstallerade en massa småprogram, och har ingen aning om vilket program som orsakade detta problem.
MEN det är fixat nu, jag gjorde en systemåterställning, så nu fungerar allt!
Citera
2012-03-05, 10:59
  #5
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Ett tips är om TS vill avinstallerar bort onödiga program så kan detta utföras via detta program -> http://www.revouninstaller.com/revo_..._download.html

TS finner en videos hur man utför detta samt mycket mer.
Citera
2012-03-05, 14:34
  #6
Medlem
Aendys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-
Alltså själva grejen var att jag avinstallerade en massa småprogram, och har ingen aning om vilket program som orsakade detta problem.
MEN det är fixat nu, jag gjorde en systemåterställning, så nu fungerar allt!

Ah alright, skönt att det funkar! Jag tänkte mer på att installera om programmen som strulade för dig
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback