Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-01-05, 16:35
  #7417
Medlem
Letade på FB efter Marias karl. Hittade en som var från Helsingborg och har en djäkla massa unga thailändskor på sin FB. Lever i ett "öppet förhållande", ser ut som ett gubbsjukt slem. Han verkar ha gått vidare i livet om det nu är han.

Intressant tråd, många märkliga vändningar...
Citera
2022-01-28, 01:24
  #7418
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loodiver
(FB) Helsingborg: Maria, 38, försvunnen 120301



När kom det fram att pejlingen vid Västra Berga på natten mot fredag alltså inte stämmer?

Uppgiften dementerades aldrig officiellt någonstans (Men utredningen presenterades ju aldrig officiellt heller, eftersom den inte ledde till något annat än ett konstaterande att den försvunna personen med all sannolikhet var död och att orsaken nästan lika sannolikt var ett självmord)

En person som skrev lite i tråden och som jag och ett par till (vill jag minnas) hade PM-kontakt med var nära anhörig till Maria (kvinnlig släkting på Marias mammas sida) skrev i PM att familjen senare hade fått besked av polisen att hela pejlingen varit felaktig. Hur nu det kan ha gått till. Jag bedömde henne som mycket trovärdig, inga tecken på att det skulle vara ett troll eller någon som var ute i skumma ärenden. Hon var förbannad på all ryktesspridning i tråden, men också väldigt allvarlig och kände sorg och smärta över att hon inte hade kunnat hjälpa Maria i hennes dåliga mående. Marias sambo hade hon inte mycket till övers för. Hon lämnade en hel del upplysningar om familjeförhållandena, varav jag inte publicerade allt i tråden, men det stärkte min bild av trovärdigheten.

(FB) Helsingborg: Maria, 38, försvunnen 120301
Citera
2022-06-25, 23:57
  #7419
Medlem
Kan inte släppa detta.
Kvällen före jag läste om att Maria försvann åt jag på en italiensk restaurang i Sundbyberg (Stockholm). Där satt två tjejer vid ett bord. En som var väldigt lik en kassörska på Hemköp där, men det var inte hon. Jag satt så till att likheten slog mig flera gånger under kvällen.
Jag har sedan jag såg bilden på Maria undrat om det var henne jag såg den kvällen. Eftersom hon fortfarande inte är funnen, så finns ju chansen att hon försvunnit frivilligt.
Citera
2022-08-16, 14:54
  #7420
Medlem
Jag var aktiv i tråden runt 2012-2013, kom plötsligt att tänka på detta tragiska människoöde.

Men människors önsketänkande att en person kan gå under jorden och skapa sig ett nytt liv
utomlands eller andra fantasiliknande "lyckliga slut" är inget annat än just det. Önsketänkande.

Inga bankomatuttag, inga ut- och inträde genom länders tullsystem, inga nytillkomna folkbokföringsuppgifter, inga nya uppgifter från människor som blivit kontaktade av den försvunne,
noll, zip, nada.
Sannolikheten att en person försvinner från kartan, från griden, lever sitt liv vidare, är faktiskt noll.

Tyvärr. Allt annat är bara just det, önsketänkande. En väldigt mänsklig egenskap.
Citera
2022-11-20, 23:06
  #7421
Medlem
Funderar på om Maria kan vara hittad och begrav utan att någon fått reda på det de sista åren. Tycker ju att kroppen borde komma fram även om hon hoppat från en båt så är det ju mycket stränder häromkring.
Citera
2022-11-21, 07:59
  #7422
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7711
Funderar på om Maria kan vara hittad och begrav utan att någon fått reda på det de sista åren. Tycker ju att kroppen borde komma fram även om hon hoppat från en båt så är det ju mycket stränder häromkring.

Hoppa från en SFL färja ger en risk att hamna akterut och mtp propellrarnas kraft så återstår väldigt lite. Inget lär återstå utan det sjunker till botten

Tragiskt. RIP.
Citera
2022-11-21, 16:12
  #7423
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mallagus
Kan inte släppa detta.
Kvällen före jag läste om att Maria försvann åt jag på en italiensk restaurang i Sundbyberg (Stockholm). Där satt två tjejer vid ett bord. En som var väldigt lik en kassörska på Hemköp där, men det var inte hon. Jag satt så till att likheten slog mig flera gånger under kvällen.
Jag har sedan jag såg bilden på Maria undrat om det var henne jag såg den kvällen. Eftersom hon fortfarande inte är funnen, så finns ju chansen att hon försvunnit frivilligt.

Kvällen före Maria försvann? Inte omöjligt att det var hon men klart är att hon åtminstone dagen efter klev på båten (bekräftat) och hoppade i (obekräftat)?
Citera
2023-07-20, 12:34
  #7424
Medlem
JSelwyns avatar
Nu var det ett tag sen jag läste om det här "försvinnandet" men har för mig att det kom fram att Maria inte mådde så bra (psykisk ohälsa?). Är det bara ett rykte?

Sen att en person(er) försvinner helt spårlöst händer ju titt som tätt. Se bara på kvinnan som hittades i frysboxen efter x antal år.

Åter till Maria. Någon måste ju sakna henne? Även om hon skulle ha avvikit på eget bevåg, så finns alltid där någon närstående (släkting, vän/arbetskamrat etc) som vill ha svar på vad som hänt/de?

Sorgligt försvinnande .
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback