Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-03-04, 17:40
  #1
Medlem
Hallå.

Min förra hårddisk crashade eller något så stack och köpte en ny , installerade om windows 7 från återställingsdisken jag fick. Allt gick smidigt tills det var färdigt , datorn hittar inte internet och skrämen visar 1024 som max , trots att jag sitter på en 27 tums skärm.

Så hur får jag igång internet ? Har kabel till modemet. Har testat reseta det , har testat ta ut batteriet från moderkortet inget funkade.

Och till råga på allt står det att windows exemplaret är inte äkta :S Hade tänkt och aktivera skiten men får ju inte igång internet.

Väldigt tacksam för hjälp. Har redan sökt på forumet utan fått svar , enda jag hittade är fixa drivrutiner till nätverkskortet , men det går ju inte utan internet ?
__________________
Senast redigerad av Terimac 2012-03-04 kl. 17:47.
Citera
2012-03-04, 17:46
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Men du skriver här just nu? Är det via din mobil då?

Men som sagt, du behöver ha drivrutiner. Angående falskheten på Windows så finner du en tråd under fildelningsforumet.
Citera
2012-03-04, 17:48
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Men du skriver här just nu? Är det via din mobil då?

Men som sagt, du behöver ha drivrutiner. Angående falskheten på Windows så finner du en tråd under fildelningsforumet.

skriver från en bärbar :P ja det ante med att jag behövde drivrutiner men hur fixar jag dom utan internet ?
Citera
2012-03-04, 17:56
  #4
Medlem
ah så dum jag är , har inte testat att installera drivrutiner från moderkorts cd skivan , ska testa nu :P
Citera
2012-03-04, 17:56
  #5
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Via din bärbara dator så klart. Leta upp hårdvaran och tillverkare för moderkortet i din andra dator. Leta upp drivrutinen som oftast finns under support. Hämta hem detta och lägg på ett USB-minne. Tag sedan USB-minnet och sätt i detta i den dator som saknar drivrutin.

Installerar detta och sedan förhoppningsvis så är du ute på banan igen.
Citera
2012-03-04, 18:02
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Via din bärbara dator så klart. Leta upp hårdvaran och tillverkare för moderkortet i din andra dator. Leta upp drivrutinen som oftast finns under support. Hämta hem detta och lägg på ett USB-minne. Tag sedan USB-minnet och sätt i detta i den dator som saknar drivrutin.

Installerar detta och sedan förhoppningsvis så är du ute på banan igen.

tackar , ska testa det om det inte funkar med cd skivan
Citera
2012-03-04, 18:05
  #7
Medlem
ah yes fick igång internet med hjälp av cd skivan Hoppas att jag inte stöter på fler problem.
Citera
2012-03-04, 18:07
  #8
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Glöm dock inte att uppdaterar Windows nu med hjälp av Windows Update.

Lägg in en bra brandvägg och ett anitvirusprogram så du sitter lite säkert på nätet.
Citera
2012-03-04, 19:07
  #9
Medlem
Det var "nog" drivrutinerna till nätverkskortet som fattades
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback