2012-03-03, 18:41
Medlem
Hej, jag har hela livet vellat hålla på med konst och surrealismen och kubismen ligger mig varmast om hjärtat.
Har aldrig vågat förrut, vet ej varför.
Skulle gärna vilja utrycka mig med film, men har ingen som helst erfarenhet, några litteratur tips?
Eller generella tips?
Citera
2012-03-03, 18:53
Medlem
fucked.for.lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rasputinspolare
Hej, jag har hela livet vellat hålla på med konst och surrealismen och kubismen ligger mig varmast om hjärtat.
Har aldrig vågat förrut, vet ej varför.
Skulle gärna vilja utrycka mig med film, men har ingen som helst erfarenhet, några litteratur tips?
Eller generella tips?

Kör hårt! Det är bra! Testa söka in till en konstskola, eller "bara" en liten konstkurs. Ta kontakt med andra surrealister/kubister och fråga hur dom har gjort. Eller kör bara, testa. Har du en filmkamera? Börja testa lite, så kommer du märka vilka problem du stöter på och kan formulera dina frågor mer exakt så du kan fråga lite mer insatta människor. Jag tror på dig!

Citera
2012-03-03, 19:18
Medlem
Clay Allisons avatar
Är det jätteviktigt med just de två -ismerna? I så fall tycker jag du ska läsa - och framförallt titta - på om dem. Sätta dig in i och försöka göra grejer i den andan.

Annars är det som sagts ovan bara att köra på. Skit i etiketter och gör vad du tror blir bra.

Kubistisk film har jag aldrig hört talas om, men surrealisterna höll på med film en del. Vill du kolla ett exempel är kanske 'Den andalusiska hunden' något som kan intressera.

Av Salvador Dali och Luis Bunuel:
http://www.youtube.com/watch?v=6ECzagIZTVs
Citera
2012-03-03, 19:30
Medlem
Tack för bra svar.
Då blir jag först med kubism på film, det är ju ganska ballt, vad man kan göra med dessa konstarter idag.
Men det existerar många surrealistiska musik videor, men nu när du säger det så har jag aldrig sätt någonting som anspelar på kubismen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in