2012-03-04, 20:50
Medlem
Evangelions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felia
Jag är mest undrande till att någon öht läser Metro och orkar debattera en så sinnesförvirrad krönikör. Sluta läs skiten!

Fröken Jönssons äldre och mer etablerade kollegor, bland vilka Karin Olsson, Maria Schottenius, Åsa Petersen, Katrine Kielos, Maria Rydhagen, Åsa Linderborg och Ann-Charlotte Marteus kan nämnas, är knappast mindre sinnesförvirrande - att de skriver i DN, SVD, Aftonbladet och Expressen är ju knappast kvalitetsindikatorer. Vidare finns det belägg för att Metros kolumnister "skolas" in i den senila och maktservila "kultureliten" - notera bara hur det motbjudande och ondsinta feminazisliddjuret som deltog i den Assangehatande "pladdra-om-det"-kampanjen, Metros Cissi Wallin (givetvis mottagare av Bonniers Stora Journalistpris ) ersatt den hyfsat sensible Marcus Birro i Kvällsöppet tillsammans med sodomiten och genuspropagandisten Henrik Torehammar.

Det här är snarare normen för svenska "proffstyckare". Du har en poäng i att det knappast är värt att ägna en tanke åt den kväljningsframkallande svenska journalistkåren - men då och då måste man ju bara vädra sitt förakt i form av lite FB-"näthat".
Senast redigerad av Evangelion 2012-03-04 kl. 20:53.
Citera
2012-03-04, 20:51
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evangelion
Statsanktionerad hbt-glorifierande propaganda förhöjer homosexualitet till en slags übermensch-status, som följd blir fler människor som benägna att följa en homosexuell livsstil (jag menar att homosexualitet inte enbart är biologiskt betingat utan att det finns en psykosocial aspekt man av förklariga skäl förtiger). Vi kan ju se hur det blir mer och mer "inne" framförallt hos tjejer att benämna sig som bisexuella, vilket i min mening till stor del rör sig om ett konformt efterapande av kändisar och massmedia, som har lanserat det som en "trend".

Så är det nog. Ett fåtal personer (sannolikt färre än 5%) har nog en biologisk disposition för homosexualitet, medan ytterligare några %-enheter är socialt skapade.

Flickor är här litet mer "opålitliga", ty de har ju ett annat reproduktionval än killar, och därtill vanligen med modemässigt lättledda, särskilt i unga år. Men vad de tror och vad de är, kan vara helt olika saker.
Citera
2012-03-04, 21:06
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evangelion
Fröken Jönssons äldre och mer etablerade kollegor, bland vilka Karin Olsson, Maria Schottenius, Åsa Petersen, Katrine Kielos, Maria Rydhagen, Åsa Linderborg och Ann-Charlotte Marteus kan nämnas, är knappast mindre sinnesförvirrande - att de skriver i DN, SVD, Aftonbladet och Expressen är ju knappast kvalitetsindikatorer. Vidare finns det belägg för att Metros kolumnister "skolas" in i den senila och maktservila "kultureliten" - notera bara hur det motbjudande och ondsinta feminazisliddjuret som deltog i den Assangehatande "pladdra-om-det"-kampanjen, Metros Cissi Wallin (givetvis mottagare av Bonniers Stora Journalistpris ) ersatt den hyfsat sensible Marcus Birro i Kvällsöppet tillsammans med sodomiten och genuspropagandisten Henrik Torehammar.

Det här är snarare normen för svenska "proffstyckare". Du har en poäng i att det knappast är värt att ägna en tanke åt den kväljningsframkallande svenska journalistkåren - men då och då måste man ju bara vädra sitt förakt i form av lite FB-"näthat".

Ja, alltid kan man övertyga någon men att ge dessa proffstyckare eler åsiktsförtryckare uppmärksamhet förtar lite av skadeglädjen om man nu inte når ut till mer än de närmast sörjande. Vem orkar i mer djupgående analyser engagera sig i vad den där fjollan fabulerar ihop på sin sionistblaska.
Citera
2012-03-04, 22:43
Medlem
Trollar.

(Ser iaf ut som Shrek, https://si0.twimg.com/profile_images/1534708543/byline.jpg)
Citera
2012-03-04, 22:59
Medlem
GostenGWs avatar
Vad är det för jävla idiot till landsförändar som har skrivit de där http://www.metro.se/kolumner/kara-prinsessan-estelle/EVHlcb!cccwXM7sASE/ Det är rent utav idiotiska tips. Man får hoppas att hon blir rejäl drottning om hon ännes blir det
Citera
2012-03-05, 00:36
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Jag tycker Estelle borde bli prostituerad istället. Det om något är fortfarande kontroversiellt i Sverige, och är dessutom mer av ett val än sexuell läggning är.
Citera
2012-03-05, 02:26
Avslutad
Först trodde jag att hon trollade men sedan så började jag tvivla då dessa häxor dyker upp lite väl ofta för att vara troll.

Sverige är inte påväg i rätt riktning.
Citera
2012-03-05, 02:39
Medlem
slipZens avatar
Har inte haft nån direkt åsikt om Frida J. tidigare, ofta läser man ju krönikorna utan att bry sig nämvärt om skribenten (det är ju trots allt Metro) men det här var bra skit. Mer sånt!
Citera
2012-03-05, 08:12
Medlem
Draedons avatar
Frida Jönsson är lika korkad som hon är ful. De första gångerna jag hade den tvivelaktiga äran att läsa den dynga hon lägger fram i sina "krönikor" visste jag inte om hon var på riktigt eller bara ett uselt troll. När det gick upp för mig att hon faktiskt ÄR på riktigt så visste jag inte om jag skulle skratta eller gråta.
Den där kvasiintellektuella smörjan hon producerar borde inte få publiceras.
Citera
2012-03-05, 10:45
Medlem
TheRotters avatar
Fridah Jönsson röstar inte rött, utan blått, vilket man förstår om man läser hennes Twitter. Det hon vill upplysa med sin krönika är väl snarare att personer i kungahuset förväntas vara på olika sätt och göra olika saker. Att en prinsessa blir en självständig individ med radikala åsikter som bryter barriärer för vad som förväntas en prinsessa vore väl intressant och spännande. Men hur tillåtet och motarbetat?
Senast redigerad av TheRotter 2012-03-05 kl. 10:48.
Citera
2012-03-05, 10:47
Medlem
MilitantCanibals avatar
Var snälla mot flickebarnet. Fridah är ju för ung för att registrera sig på Flashback och försvara sig mot all kritik.
Citera
2012-03-05, 10:56
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRotter
Fridah Jönsson röstar inte rött, utan blått, vilket man förstår om man läser hennes Twitter. Det hon vill upplysa med sin krönika är väl snarare att personer i kungahuset förväntas vara på olika sätt och göra olika saker. Att en prinsessa blir en självständig individ med radikala åsikter som bryter barriärer för vad som förväntas en prinsessa vore väl intressant och spännande. Men hur tillåtet och motarbetat?

Fridah kanske borde gå runt med en petition där hon formulerat sina prinsesskrav än att sitta på Metro eller Twitter med sin fantastiska fingertoppskänsla för vad kungahuset behöver. Kunde man läsa på hennes twitter vilka mediciner hon tar och när hon förväntas vara tillbaka från Rehab? Var snäll att inte posta någon länk till twitter, jag har mer skräp i ögat än vad jag behöver för tillfället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in