Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-03-02, 17:03
  #1
Medlem
Situation 1: Majoriteten hämtar piratkopierat material från internet, dvs olagligt och endast några stackare köper vid försäljningsställen.

Situation 2: Minoriteten hämtar piratkopierat material från internet när majoriteten köper vid försäljningsställen, dvs lagligt.


Hur tror ni priserna i butiker skiljer sig mellan situation 1 och situation 2? Vad tror du finns för fördelar respektive nackdelar med de enskilda situationerna?

Majoriteten av min umgängeskrets hämtar ner filmer,spel,program och diverse produkter olagligt från internet och jag tror att det säkert ser ut likadant bland många i Sverige. Men hur skulle utbudet av produkter och priser vara om alla sprang till affären för att köpa sin produkt istället för att ladda ner den?

Spotify är ju dock ett lysande exempel att det kan vara lönt att spendera en peng för att få bra grejer. Om det gällde alla produkter tror jag nedladdningen skulle minska. Just saying...
Citera
2012-03-15, 17:17
  #2
Medlem
BerusadeNisses avatar
Situation 1: Dyrt.
Situation 2: Fortfarande dyrt.
Citera
2012-03-16, 18:28
  #3
Medlem
Är det bara jag som undrar vad detta har med FRA-lagen att göra?
Citera
2012-05-07, 02:54
  #4
Medlem
FRA-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 424242
Är det bara jag som undrar vad detta har med FRA-lagen att göra?

Tänkte precis det samma.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback