Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-03-02, 15:21
  #1
Medlem
brallors avatar
Hej

Vill installera en windows 7, installera drivare och program, köra en sysprep och efter reboot ska den som vanligt gå igenom oobe och sen köra en .reg-fil (pga att registerändringar återgå vid en sysprep )

Hur gör jag detta smidigast? Är det att använda firstlogoncommands i answerfilen och vad skriver jag såifall i den?

Tacksam för svar då jag har kört fast!

Mvh
Alexander
Citera
2012-03-02, 16:06
  #2
Medlem
Silverridges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brallor
Hej

Vill installera en windows 7, installera drivare och program, köra en sysprep och efter reboot ska den som vanligt gå igenom oobe och sen köra en .reg-fil (pga att registerändringar återgå vid en sysprep )

Hur gör jag detta smidigast? Är det att använda firstlogoncommands i answerfilen och vad skriver jag såifall i den?

Tacksam för svar då jag har kört fast!

Mvh
Alexander
Hur ser mijön ut? Finns det ett AD? Sysprepen lurar mig att tro det iaf så jag förutsätter det.
I såna fall så kan du ju göra allt via gpo:er.
Citera
2012-03-05, 12:25
  #3
Medlem
brallors avatar
Gpo:er har jag aldrig pillat med, jag önskar jobba på samma sätt som med WES7, Skapa en answer file där jag gör lite inställningar, skapa en IBW image ifrån answer filen och lägga över det på en usb-sticka.
In i referensdatorn och köra en install och sen göra diverse inställningar och installera en del program för att sedan köra en sysprep så jag kan skapa en image som kan distibuera ut.
Citera
2012-03-06, 12:37
  #4
Medlem
brallors avatar
EDIT:
Nej inget AD, gpo:er verkar vara ett bra sätt men invecklat, tips på vart jag kan lära mig mer om detta?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback