• 1
  • 2
2012-03-01, 23:22
Medlem
Ska hålla mig kortfattat:

Jag har snusat i ca 1,5 år nu tror jag

Jag borstade tänderna en kväll, så ser jag i spegelen på vänstra sidan att mitt tandkött har försvunnit ganska rejält en bit upp på 1 tand, endast en. Vet inte om det har sätt ut sådär förut men såg konstigt ut. (snusar på vänstra)

Undrar ifall jag fortsätter snusa vilket jag måste, kommer det att förvärras. Har tandläkartid nu i slutet av mars och tänkte fråga dom. Men vad tror ni?

Tack på förhand
Citera
2012-03-01, 23:28
Medlem
Authenticators avatar
Jag har snusat i 2 år och enligt mig började det försvinna tidigt men slutade att försvinna efter ett tag.
Tror det är lugnt, far har snusat i drygt 20år utan att ha slutat och han har då kvar tänderna, inte dom finaste men
Byt sida med jämna mellanrum, så du inte abusar endast en sida
Citera
2012-03-01, 23:28
Medlem
dekanmis avatar
Ja, det lär förvärras. Jag har snusat i 8 år och mitt tandkött på "snussidan" är inte vackert. Blottande tandhalsar och ilningar. Men det får man ta och man ska envisas att fortsätta med djävulskapet!
Citera
2012-03-01, 23:33
Medlem
haha okej, så det är ingenting att oroa sig över?
Tack för svaren alla
Citera
2012-03-01, 23:38
Medlem
ProfessorAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fisk-shot
Ska hålla mig kortfattat:

Jag har snusat i ca 1,5 år nu tror jag

Jag borstade tänderna en kväll, så ser jag i spegelen på vänstra sidan att mitt tandkött har försvunnit ganska rejält en bit upp på 1 tand, endast en. Vet inte om det har sätt ut sådär förut men såg konstigt ut. (snusar på vänstra)

Undrar ifall jag fortsätter snusa vilket jag måste, kommer det att förvärras. Har tandläkartid nu i slutet av mars och tänkte fråga dom. Men vad tror ni?

Tack på förhand

Vad är det som gör att du måste fortsätta snusa?
Citera
2012-03-01, 23:46
Medlem
beroendet & jag gillar det?
Citera
2012-03-01, 23:52
Medlem
Du behöver inte vara orolig, jag själv snusade i 3,5 år och mitt tandkött flyttade sig lite, men det var tydligen mest för att jag borstade tänderna för hårt enligt tandläkaren.
Så du kan vara lugn, efter 30år kan du börja fundera på om tandköttet har flyttat sig en del..
Citera
2012-03-01, 23:59
Medlem
core_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fucka
Du behöver inte vara orolig, jag själv snusade i 3,5 år och mitt tandkött flyttade sig lite, men det var tydligen mest för att jag borstade tänderna för hårt enligt tandläkaren.
Så du kan vara lugn, efter 30år kan du börja fundera på om tandköttet har flyttat sig en del..

Må så vara i ditt fall, men det är knappast någon större nyhet att snus fräter ganska gosigt på tandköttet.
Citera
2012-03-02, 00:00
Medlem
Idroids avatar
Byt sida, borst noga, även uppe på tandköttet för att "härda" det och sist men inte minst, tandtråd! Dessa är tipsen jag kan ge dig för att minimera risken för inflammation i tandköttet, något som kan vara en bidragande faktor till att det har åkt upp. Om det kommer bli värre vet jag inte, vissa har tur, vissa har det inte!
Citera
2012-03-02, 00:47
Medlem
sasos avatar

SNUS:
1.kostar pengar
2.förstör tänderna
3.blir fulare

Vem säger att amerikaner är dumma?
Citera
2012-03-02, 01:02
Medlem
kzthzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saso

SNUS:
1.kostar pengar
2.förstör tänderna
3.blir fulare

Vem säger att amerikaner är dumma?

RÖKA:
1. Kostar pengar
2. Förstör tänderna
3. Fulare tänder
4. Ger cancer
5. Förstör lungorna och hela kroppen.
6. Oerhört omanligt.

många Amerikaner röker, dom är dummare än svenska snusare. (Vet att det finns svenska rökare också)
Citera
2012-03-02, 01:30
Medlem
Hamnbolls avatar
Jag har snusat i 4-5 år och har pyttelite tillbakadraget tandkött på vänstra sidan där jag har snusen. Tandköttet ser annars bra ut.

Om du oroar dig kan du köra mini. Lös fräter mer än portion också är värt att tänka på.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in