• 1
  • 2
2012-03-01, 16:53
Medlem
elimes avatar
Osäker på om detta är rätt ställe att posta tråden, ifall det inte är det kanske någon vänlig moderator kan flytta den..

Jag har på slutet varit ute efter en hundbur till min bil och hittade Hundburar2008.se. De hade bra priser på burarna, tillverkade måttanpassade och leveranstiden var relativt kort. Jag tyckte det verkade riktigt bra, men reagerade på att de hade ett erbjudande om 500 kr rabatt (fri frakt) om man betalade i förskott. Jag tänkte såklart inte betala i förskott utan tänkte betala först när jag fått buren. Eftersom jag behövde buren ganska omgående googlade jag företaget för att se så att det inte var någon bluff, och där hittade jag både det ena och det andra. Tydligen har denna jävel blåst folk på pengar i ett (?) års tid. Några få har fått sina burar (ifall det inte är han själv som varit in på div hundforum och skrivit) och varit väldigt nöjda men många har inte sett röken av sin bur.. Nu hörde jag även att jag har en bekant som beställt bur och inte fått den, så min fråga är; hur sätter man dit denna jävel på bästa möjliga sätt? Kan tillägga att han tidigare inte hade några kontaktuppgifter på hemsidan men nu lagt till det, för att det ska se mer trovärdigt ut. Telefonen svarar han dock aldrig i.

Det är för övrigt rätt skum bransch att ge sig in i om man är ute efter att blåsa folk på pengar..
Citera
2012-03-01, 17:13
Moderator
blomvattnares avatar
B o B -► Företagsskvaller

/Mod
Citera
2012-03-01, 17:15
Medlem
StefanHeterJags avatar
Hmm. Jag skulle nog aldrig handla från en sida som ser ut att vara gjord i frontpage år 1980 och fylld med animerade gifbilder.. Bara där drar man nog öronen åt sig och söker vidare.

Dessutom enbart ett mobilnummer som kontakt. Ingen besöksadress, en anonym gmail-address..

Nä.. Oavsett om det är en hemma-entusiast som har detta som en fritidssyssla så finns det mer seriösa ställen att handla av där man kan komma i kontakt med personen i fråga.

Ingen address=bye bye.

Webbformulären för beställning m.m. går till http://www.response-o-matic.com vilket är en site man kan skapa ett konto på för att skapa formulär och få formulärdatat postat till sin epostadress.

Whois på domänen:
Googlar man hundburar2008.se så får man upp träffar på en Mikael.

På ett annat ställe så nämns en Mikael i Floby som ansvarig för hundburar2008 ( http://sarplaninac.dinstudio.se/empty_26.html ), där finns det 20st som heter Mikael. Men han kan ju ha flyttat också..
Senast redigerad av StefanHeterJag 2012-03-01 kl. 17:47.
Citera
2012-03-03, 12:29
Medlem
Konsult TTs avatar
Hoppsan!

Det här låter som samma kille (M*kael H*dberg) som vi köpte en hundbur av för ca 10 år sedan. Hemsidan ser väldigt lik ut den han hade då med samma erbjudande om fri frakt vid förskottsbetalning.
Jodå - vi fick vår hundbur till slut, men det tog tid och ursäkterna var detsamma då som nu och det var först när vi hotade med stämning via jurist som hundburen plötsligt kom inom en vecka.

Hundburen var det inget fel på, vi använder den fortfarande och är nöjda.
Denna M*kael ska också ha haft problem med SKK och blivit varnad och avstängd som jaktprovsdomare i början av 2000-talet och flyttade till Norge.
Men nu verkar han vara tillbaka...

/ TT
Citera
2012-03-05, 20:46
Medlem
elimes avatar
Ja det är ju förjävligt hur han håller på. Det är som sagt en ganska konstig bransch att ge sig in i om man är ute efter att lura folk, så de flesta tror ju att man ska kunna lita på honom just för att det är hundburar det handlar om. Hoppas de som funderar över att beställa från honom hittar den här tråden!

Här finns det fler som blivit lurade, så sent som februari 2012:
http://doggarnas.blogg.se/2012/febru...hundburar.html

http://my.opera.com/Levande/blog/jag...omment83541822
Citera
2013-01-14, 20:30
Medlem
Hej!
Jag har också blivit lurad av denna man. I okt beställde jag en dubbelbur och han svarade snabbt och vänligt på de mail om de frågor och önskemål jag hade. Det skulle inte vara några problem att ha buren klar på ca 10 dagar då jag var i behov av snabbare leverans.
För att slippa frakten så betalade jag in i förskott.....något jag bannar mig själv för. Har aldrig betalat in något på förskott tidigare då jag är försiktig. Men just denna gång gjorde jag ett undantag och efter lite funderingar och prat med min man så valde vi att förskottsbetala då vi var i snabbt behov av buren.

kan sedan tillägga att efter detta så försvann han upp i rök. Sedan okt så har jag fått enbart fått ETT mail av honom där han istället hotade att anmäla mig om jag gick ut på nätet och berättade om hans bedrägerier.....ja vad säger man.... skrattretande. Det är väl snarare han som skall anmälas och sättas dit. Jag har iallafall gjort rätt för mig och betalat för den produkt jag har beställt.
Har ringt och skickat otaliga mail samt sms. Men han vägrar att svara.
När man ringer så slår bara hans svarare på.
Nu såg jag att han hade gjort om sin hemsida och skilnad från förut så har han nu lagt ut sitt mobilnummer hmmmmm kan man ju undra eftersom han ändå aldrig svarar.
Nu står jag här i dag utan att ha fått varken bur levererad eller pengar tillbaka.

Började ana oråd efter jag hade beställt och betalat buren då han inte längre gick att fåt tag på. Då började jag googla på nätet och fann hans namn lite överallt och med mängder med männsikor har blivit lurat på både burar och pengar. Så synd att man inte fick läsa allt detta innan man hann beställa buren.
Vissa har fått sina burar och vissa har fått sin återbetalning men allt för många personer som nu också står utan bur och återbetalning. Flertal anmälningar och hot men han verkar inte ta åt sig.
Kan inte förstå hur man kan ha en firma och sedan lura folk.....skall man inte göra bra produkter och sköta sina leveranser och åtagande mot sina kunder och därefter få ett bra rykte.....eller har jag missförstått det hela.
Nu sätter han sig bara själv i skiten och folk som jagar honom från hela landet.

Vill gärna få kontakt med andra som har blivit luradade av denna trakiska människa. Hur har det gått för er ?

Till er övriga var försiktiga och beställ inga burar av denna man.
Citera
2013-04-12, 15:34
Medlem
en arbetskamrat har även han blivit lurad av denna försäljare, polisanmälan är gjord men har blivit nedlagd och även överklagan. samma ursäkter som för många, att den blivit pååkt och därför trasig osv osv. så ja han är fortfarande aktiv och blåser folk.
Citera
2013-09-15, 12:59
Medlem
Jag har köpt bur av denna man två gånger. Första gången tog det lite längre tid men vi hade alltid en bra kontakt...
Det var frakten som krånglade... jag fick möjlighet att komma o hämta buren på plats om jag ville... Det finns ju adress-uppgifter så är det något krångel kan man ju åka dit!

Tråkigt att allting blir så ensidigt på såna här forum... bara det negativa kommer fram...
Citera
2014-04-28, 11:23
Medlem
Har precis gjort en polisanmälan mot den som står bakom firman..
Min fråga är, ni som fått era burar, har ni fått kvitto på betalningen?
Har en tanke att tipsa Skattemyndigheten..
Citera
2015-06-27, 23:11
Medlem
Jag gick tyvärr på detta med att köpa hundbur av den här Mikael
och efter flertalet trevliga mail och löften om att buren kommer så kom ett mail om att buren blivit stulen när den lackats och sen något skit om att han som skulle frakta buren hit hade fått fel på växellådan och nästa gång hade personen i fråga hamnat på sjukhus men att buren skulle komma när det var klappat och klart..
skitsnack..
2990 kronor borta...
Citera
2015-06-28, 06:54
Medlem
Hedobald.Braxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruthisen
Jag gick tyvärr på detta med att köpa hundbur av den här Mikael
och efter flertalet trevliga mail och löften om att buren kommer så kom ett mail om att buren blivit stulen när den lackats och sen något skit om att han som skulle frakta buren hit hade fått fel på växellådan och nästa gång hade personen i fråga hamnat på sjukhus men att buren skulle komma när det var klappat och klart..
skitsnack..
2990 kronor borta...

Hemsidan finns inte längre. Hur kom du i kontakt med honom? Har han någon ny hemsida?
Vad har han för mailadress?

Han bör hängas ut, med så många detaljer som möjligt.
Citera
2015-06-28, 12:42
Medlem

Hans hemsida funkade när jag kom i kontakt med han men efter ca 3 veckor så la han ner den och sa att han ska byta webbhotell
jag kom i kontakt med honom genom en kompis som köpt hundbur av honom och de fick faktiskt sin bur levererad av honom själv då han kom och mötte upp dem på vägen till utställning.
jag frågade i mail till honom hur det kommer sej att han lurat folk så in i vassen varpå han skrev till svar att man ska inte tro allt man läser på nätet och att han anmält 4 av alla dessa själv för förtal och 3 av dem lyckades han sätta dit. Öhhhh ?
så tråkigt så tråkigt att jag gick på detta med att jag skulle få en hundbur bara jag betalade in och dum som jag var så gjorde jag ju det :/
polisen tog emot anmälan men tyvärr la de ner det hela direkt
så vad gör man ?
kopplar in en advokat ?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback