Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-03-01, 13:38
  #1
Medlem
Sveriges näst största landsortstidnig BT har fallit djupare i pk träsket efter att sparkat ut Colting efter hans något ovårdade språkbruk på twitter angåend Anna-Clara bratts artiken i DN http://www.dn.se/kultur-noje/debatt-...minister-vaxer och Maria Svelands http://www.dn.se/kultur-noje/debatt-...skt-deprimerad

Cooltings twitter
https://twitter.com/#!/jonascolting
Citat:
Det enda skälet till att jag hellre skulle skära av mig kuken än att kalla mig feminist är för att feminister är så dumma i huvudet

Citat:
Men jag tror på jämställdhet. Vilket inte feminister gör. Och kuken, den vill DE skära av bara för att jag är man #annaklarabratt
Anna-Clara har stängt/blockat/avslutat twitter konversationen mde Colting
Citat:
Klargörande: jag är för jämlikhet på alla plan. Jag är emot äcklig radikalfeminism a la AnnaKlara Bratt. Hon tar manshatet till ny nivå.

Givetvis så finns det massa arga feminister som svarar

Citat från BT´s chefredaktör
Citat:
Vad är anledningen till att han inte får fortsätta?

– Jag tycker inte att hans senaste inlägg med språk och ton uppfyllde våra publicistiska krav. Det innehöll även personangrepp och det är inte acceptabelt.

Nedanstående länkar är ifrån Coltings blogg:
http://coltingblogg.com/2012/02/28/d...inistdebatten/ http://coltingblogg.com/2012/02/29/r...ed-rod-agenda/
http://coltingblogg.com/2012/03/01/j...boras-tidning/

Nu är Bt ett vinstdrivande företag och får använda vilka bloggare de vill, MEN det känns som om de vill bli inne i vänsterkretsar och bland feminister. Är det försvarbart att slänga ut honom för detta?

Citera
2012-03-01, 13:59
  #2
Medlem
Bakaxels avatar
Jag tycker faktiskt att det är försvarbart. BT är trots allt en välrenommerad tidning och det finns stor risk att deras anseende dras i smutsen om de låter Colting fortsätta som gästkrönikör.

Jag tycker att Colting borde hålla sig till sin idrott och sluta debattera om politik, miljö, näringslära och all annan dynga jag sett han häva ur sig. Ett genomgående mönster i hans artiklar brukar dessutom vara att han hävdar massa saker som han inte har täckning för, han kan inte referera till källor osv., varför det alltid mynnar ut i en debatt om hur mycket skit han snackar.
Citera
2012-03-05, 18:17
  #3
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakaxel
Jag tycker faktiskt att det är försvarbart. BT är trots allt en välrenommerad tidning och det finns stor risk att deras anseende dras i smutsen om de låter Colting fortsätta som gästkrönikör.

Jag tycker att Colting borde hålla sig till sin idrott och sluta debattera om politik, miljö, näringslära och all annan dynga jag sett han häva ur sig. Ett genomgående mönster i hans artiklar brukar dessutom vara att han hävdar massa saker som han inte har täckning för, han kan inte referera till källor osv., varför det alltid mynnar ut i en debatt om hur mycket skit han snackar.

Han ska absolut prata om sådant han kan något om som träning och idrott. I övrigt verkar han faktiskt rätt blåst, obildad och har svårt uttrycka sina argument och vad han egentligen menar. Han ger också ett väldigt drygt och osympatiskt intryck. Då menar jag inte specifikt den här debatten utan honom som helhet.
__________________
Senast redigerad av mishima 2012-03-05 kl. 18:22.
Citera
2012-03-06, 13:02
  #4
Medlem
swedishsteels avatar
Journalisternas hegemoni och de offentliga åsikternas homogenitet.

Borås Tidning vill förstås inte befatta sig med en bråkstake som tycks ifrågasätta de sanningar de själva säljer. De inser förstås att risken är stor att han fortsätter tycka och tänka saker som de inte finner acceptabla och motar raskt Olle i grind innan han börjar prata än mer tabubelagda saker såsom exempelvis invandringspolitik. BT köpte helt enkelt grisen i säcken; istället för att få en konventionell idrottsman som levererar floskler och lyssnar på Dire Straits fick de en tänkande människa med starka åsikter men avsaknad av påbjuden politisk skolning.

Inte för ett ögonblick tror jag på att denna tråds inlägg som kallar Jonas båd' blåst och obildad är helt utan politiskt motiv. Det är i vart fall, minst sagt, subjektivt och färgat. Ingen genuint objektiv bedömning kan ge vid handen att Jonas Colting är ointelligent, att man stör sig på hans personlighet kan jag däremot fuller väl förstå.

Sluta stödja media som försöker ta patent på det fria ordet och tystar obekväma röster. Riv edra prenumerationer, bojkotta tidningarnas hemsidor.
Citera
2012-03-13, 20:50
  #5
Medlem
solopoetry.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakaxel
Jag tycker att Colting borde hålla sig till sin idrott och sluta debattera om politik, miljö, näringslära och all annan dynga jag sett han häva ur sig. Ett genomgående mönster i hans artiklar brukar dessutom vara att han hävdar massa saker som han inte har täckning för, han kan inte referera till källor osv., varför det alltid mynnar ut i en debatt om hur mycket skit han snackar.

Som Colting själv sagt så är han inte dömd att bara uttala sig om idrott bara för att han är
idrottare på elitnivå. Han är också en människa med åsikter och tankar om allt mellan himmel
och jord och han älskar att diskutera och väcka debatt, så varför skulle man inte låta honom
göra det? Att tycka att det han säger är blå dunster och inte hålla med honom är ju alltid
möjligt, men varför ska man sätta munkavle på någon för det?

Dessutom så har Colting alltid sagt att han inte är någon forskare, han refererar sällan till
källor utan hämtar gärna sina argument ur sina egna erfarenheter/känslor. Detta kan ju upplevas
som oerhört oseriöst, men eftersom han själv står för att han inte är något fan av att ha
ett rikt förråd av vetenskapliga källor till sina uttalanden, så ser jag inte varför man ska bråka
om det heller. Ta honom bara för det han är. Kan man inte det, så gör man rätt i att bojkotta
honom, ge honom sparken eller vad som... men låt honom tycka och tänka fritt som alla andra.
Citera
2017-03-30, 11:35
  #6
Medlem
Om vederbörande bara hade haft en något mindre gradios självbild; och varit ödmjuk inför att han varken är särskilt bildad eller empatisk...Han utstrålar inneboende aggressivitet, och väntar bara på att få säga något radikalt. En konfliktsökare av rang.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback