Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-02-29, 18:17
  #1
Medlem
Jag har en undran, när tycker ni att det är okej att förlova sig?
Citera
2012-02-29, 18:21
  #2
Medlem
eros1295s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polisbatongen99
Jag har en undran, när tycker ni att det är okej att förlova sig?

det är okej, när du känner dig redo
Citera
2012-02-29, 18:26
  #3
Medlem
needanewhearts avatar
När ett bröllop är i sikte under närmast överskådliga framtid. Lite löjligt IMO med folk som förlovar sig bara för att förlova sig.
Citera
2012-02-29, 18:29
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polisbatongen99
Jag har en undran, när tycker ni att det är okej att förlova sig?

Det enkla svaret är ju när det känns rätt. Sen tycker jag dock att man ska vara lite försiktig och inte kasta sig över det efter bara nån månad in i förhållandet. Man känner sällan sin partner helt då, men därmed inte sagt att det kan vara rätt ändå. Det beror helt och hållet på vad förlovningen egentligen betyder för er.

För mig och min flickvän dröjde det fyra år innan vi förlovade oss, men så har både hon och jag inställningen att förlovningen ska vara ett steg mot bröllop, så vi ville inte förlova oss förrän vi var säkra på att vi skulle gifta oss.

Min bästa polare förlovade sig efter mindre än ett år. De har varit tillsammans i närmre åtta år nu och har inga planer på att gifta sig, så de har mer den "moderna" synen på en förlovning, dvs ett sätt att visa att man är i en seriös relation.
Citera
2012-03-01, 10:47
  #5
Medlem
Okej
Jag och min kille har varit tillsammans i 2 månader nu, och allt känns hur bra som helst. Han är min själs fränder. Så jag Jag har dock hört att det " normala " är att man väntar minst 6 månader innan man gör det.. Men det är upp till var och en när man förlovar sig tycker jag
Citera
2012-03-01, 10:48
  #6
Medlem
LarsGulds avatar
beror helt på när du känner dig redo?
Citera
2012-03-01, 11:09
  #7
Medlem
Silverridges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polisbatongen99
Jag har en undran, när tycker ni att det är okej att förlova sig?
Ungefär ett år innan dess du har tänkt att gifta dig med din partner verkar ju lämpligt av någon outgrundlig anledning...
Citera
2012-03-01, 12:26
  #8
Medlem
eros1295s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polisbatongen99
Okej
Jag och min kille har varit tillsammans i 2 månader nu, och allt känns hur bra som helst. Han är min själs fränder. Så jag Jag har dock hört att det " normala " är att man väntar minst 6 månader innan man gör det.. Men det är upp till var och en när man förlovar sig tycker jag


*det normala* alltid olika ju *normalt* för er, är väl inte samma som för andra, så individuellt
Citera
2012-03-02, 16:33
  #9
Medlem
RedBats avatar
Det normala för mig är att man förlovar sig för att sedan inom 1år att gifta sig.
Att vara ihop 2mån och sedan strax efter det förlova sig tycker jag bara är löjligt.

Men jag har inte er som vänner på Facebook, så kör på !
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback