Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-02-28, 21:50
  #1
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Jag tycker det är dags att diskutera en av rockmusikens verkliga genier Peter Gabriel. Han har gjort extremt många plattor både under sin tid i Genesis, och hans soloplattor givetvis. So är antagligen min favoritskiva med Peter Gabriel, Peter Gabriel 3 är också en favorit.
Citera
2012-02-28, 22:35
  #2
Medlem
Tintinikongos avatar
Han är en fantastisk artist. Har haft glädjen att se tre av hans konserter i Sverige. Helt underbara spelningar. Det är långt mellan hans skivsläpp. Men så är det kvalitet också. Han är ju också engagerad i olika hjälp organisationer osv. En störtskön snubbe.
Citera
2012-02-29, 15:27
  #3
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintinikongo
Han är en fantastisk artist. Har haft glädjen att se tre av hans konserter i Sverige. Helt underbara spelningar. Det är långt mellan hans skivsläpp. Men så är det kvalitet också. Han är ju också engagerad i olika hjälp organisationer osv. En störtskön snubbe.

Verkligen ett riktigt föredöme för mänskligheten. När såg du dessa konserter? hoppas att han kommer till Sverige snart.
Citera
2012-02-29, 16:10
  #4
Medlem
Tintinikongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysteriousstranger
Verkligen ett riktigt föredöme för mänskligheten. När såg du dessa konserter? hoppas att han kommer till Sverige snart.

Javisst är han .

Den första var 1987. Det var väl i samband med " so" vill jag minnas. På Isstadion i Stockholm.
Den andra var 1992, om jag minns rätt. " Us " hade släppts. Den med " digging in the dirt " . Det var på Globen.

Den senaste var 2003 på Globen. Då hade han släppt sin senaste? platta. Han stod i en stor bubbla på scenen. Hans dotter var med i bandet. Minns att jag inte riktigt gillade den skivan först. Men efter två lyssningar så lossnade det.

Har han någon ny skiva / konsert på gång?
Citera
2012-02-29, 16:14
  #5
Medlem
Bazinga90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintinikongo
Javisst är han .

Den första var 1987. Det var väl i samband med " so" vill jag minnas. På Isstadion i Stockholm.
Den andra var 1992, om jag minns rätt. " Us " hade släppts. Den med " digging in the dirt " . Det var på Globen.

Den senaste var 2003 på Globen. Då hade han släppt sin senaste? platta. Han stod i en stor bubbla på scenen. Hans dotter var med i bandet. Minns att jag inte riktigt gillade den skivan först. Men efter två lyssningar så lossnade det.

Har han någon ny skiva / konsert på gång?

Vilken av de tre konserterna som du varit på är din favoritspelning? Har inte sett Peter Gabriel live, skulle han komma till Sverige så hade jag blivit överlycklig.
Citera
2012-02-29, 16:20
  #6
Medlem
Tintinikongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazinga90
Vilken av de tre konserterna som du varit på är din favoritspelning? Har inte sett Peter Gabriel live, skulle han komma till Sverige så hade jag blivit överlycklig.

Tror det var den senaste. Det var så mycket special-effekter på scenen, så man baxnade. Han har verkligen en speciell stil denne man. Liknar ingen annan artist. Hoppas han släpper en ny skiva snart.
Citera
2012-02-29, 23:49
  #7
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintinikongo
Javisst är han .

Den första var 1987. Det var väl i samband med " so" vill jag minnas. På Isstadion i Stockholm.
Den andra var 1992, om jag minns rätt. " Us " hade släppts. Den med " digging in the dirt " . Det var på Globen.

Den senaste var 2003 på Globen. Då hade han släppt sin senaste? platta. Han stod i en stor bubbla på scenen. Hans dotter var med i bandet. Minns att jag inte riktigt gillade den skivan först. Men efter två lyssningar så lossnade det.

Har han någon ny skiva / konsert på gång?

Han har ett antal konserter inbokade i Tyskland i början av maj. Hoppas han kan dra sig ännu lite längre norr ut.
Citera
2012-02-29, 23:52
  #8
Medlem
Bazinga90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysteriousstranger
Han har ett antal konserter inbokade i Tyskland i början av maj. Hoppas han kan dra sig ännu lite längre norr ut.

Vi får hålla tummarna!
Citera
2012-02-29, 23:55
  #9
Medlem
Evangelions avatar
Makalös artist. Efter att Gabriel lämnade Genesis har bandet tyvärr degenererat till ännu ett själlöst popskräpband.

Citat:
Ursprungligen postat av Tintinikongo
Tror det var den senaste. Det var så mycket special-effekter på scenen, så man baxnade. Han har verkligen en speciell stil denne man. Liknar ingen annan artist. Hoppas han släpper en ny skiva snart.

Jo, hoppas verkligen kunna se honom hans liveframträdanden någon gång, tycker te.x Signal To Noise live är vida överlägsen studioversionen: http://www.youtube.com/watch?v=3WC-5VFcliE
Citera
2012-03-01, 09:07
  #10
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evangelion
Makalös artist. Efter att Gabriel lämnade Genesis har bandet tyvärr degenererat till ännu ett själlöst popskräpband.



Jo, hoppas verkligen kunna se honom hans liveframträdanden någon gång, tycker te.x Signal To Noise live är vida överlägsen studioversionen: http://www.youtube.com/watch?v=3WC-5VFcliE


Phil Collins var en jävligt duktig trummis, men tyvärr så tog hans kärlek till popmusik över när Gabriel stack. Har ändå respekt för en del av Collins verk utanför Genesis, men Peter Gabriels solo karriär är i en klass för sig.
Citera
2012-03-03, 01:26
  #11
Medlem
omskurengurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysteriousstranger
Phil Collins var en jävligt duktig trummis, men tyvärr så tog hans kärlek till popmusik över när Gabriel stack. Har ändå respekt för en del av Collins verk utanför Genesis, men Peter Gabriels solo karriär är i en klass för sig.

Är inte Genesis förfall för det mesta Tony Banks fel? Och det faktum att Steve Hackett var irriterad över att dem andra inte gav honom den respekt han förtjänade?

Av det jag hört verkar Tony Banks som person vara ett riktigt rövhål
Citera
2012-03-03, 13:13
  #12
Medlem
IanPaices avatar
Var Phil Collins väg mot popen av eget intresse (alltså att han tröttnat på det tidigare) eller ett sätt att tjäna snabba pengar (vilket popen ofta gör)?

För några månader sen berättade min kusin att Peter Gabriel var det bästa han sett live
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback