Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-02-28, 18:10
  #1
Medlem
Gemenis avatar
Har blivit dumpad av min sambo. Hon berättade nyheten för 2 dagar sedan. Hon säger att hon inte är kär i mig elr har såna känslor, men att hon älskar mig samt att hon är intresserad av en annan, men denna person vet inte om detta.
Fick inte in allt detta i mitt huvud (då det kom från en klar blå himmel imo) så jag bad henne att resa till sin morsa i några dagar.

Försöker att inte ringa henne, gjorde det igår och jag ångrar detta då jag inte vill kväva henne/vara needy. Men det är sjukt svårt att låta bli och jag hoppas hela tiden att hon ska ringa etc etc.

Har fått en känsla av att detta inte är helt igenom tänkt från hennes sida och jag själv vet varken in elr ut. Känslor går väl upp och ner i förhållanden under åren.

Sitter och funderar på om det finns någon chans att vinna henne tillbaka samt om jag vill göra detta!?

Vi har ju även barn ihop.
Citera
2012-02-28, 18:17
  #2
Medlem
RadikalFails avatar
Bästa du kan göra är att låta allt lugna ner sig och se vad som sker när ni pratar.
Finns inget annat att göra just nu.
Citera
2012-02-28, 18:19
  #3
Medlem
Fett okänsligt av henne att helt plötsligt ge dig en sådan chock. Speciellt när ni har barn tillsammans... wtf?

Jag vet att det är skitsvårt att låta bli att ringa och så. Men att efter några dagar slänga iväg ett sms där du förklarar att du tänker på henne är inte fel. Hon kanske saknar bekräftelse i förhållandet, lite krydda, lite nytt, lite extra uppmärksamhet. Det brukar oftast vara därför tjejer slutar bli intresserade.

Du kan prova att slänga iväg ett sms och om hon svarar så kan du fråga henne om ni kan träffas och prata igenom det här ordentligt. Fråga henne vad som har gått fel och vad hon känner. Säg att du älskar henne om du nu gör det vill säga. Blanda bara inte in barnen i konversationen! Det påverkar dom såklart om ni skiljer er men nu handlar det om dig och henne. Om du nämner barnen riskerar du bara att få henne att känna sig "tvungen" att återvända till dig.

Uppdatera och ta det lugnt.

Kram*
Citera
2012-02-28, 18:20
  #4
Avstängd
Redbullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gemeni
Har blivit dumpad av min sambo. Hon berättade nyheten för 2 dagar sedan. Hon säger att hon inte är kär i mig elr har såna känslor, men att hon älskar mig samt att hon är intresserad av en annan, men denna person vet inte om detta.
Fick inte in allt detta i mitt huvud (då det kom från en klar blå himmel imo) så jag bad henne att resa till sin morsa i några dagar.

Försöker att inte ringa henne, gjorde det igår och jag ångrar detta då jag inte vill kväva henne/vara needy. Men det är sjukt svårt att låta bli och jag hoppas hela tiden att hon ska ringa etc etc.

Har fått en känsla av att detta inte är helt igenom tänkt från hennes sida och jag själv vet varken in elr ut. Känslor går väl upp och ner i förhållanden under åren.

Sitter och funderar på om det finns någon chans att vinna henne tillbaka samt om jag vill göra detta!?

Vi har ju även barn ihop.

Just nu befinner du dej i den jobbigaste delen av denna processen.
Men det du SKA göra NU för att ha maximalt stor chans att KANSKE få henne tillbaka är att inte bli needy under några som helst omständigheter.
Försök att inte visa att du är totalt förstörd etc etc.... deppig ja det är man efter 6år tillsammans, men för allt i världen bli inte needy, ju mer du försöker ju längre bort kommer hon ifrån dej, och ju mer du försöker ju sämre kommer du må för man blir bara mer och mer desprat, tro mej jag gjorde själv det felet och det har mååånga andra också gjort.

Det är nu du har som största chans att som sagt KANSKE få henne till att börja känna efter, att hon har intresserad av någon annan kanske är hennes känslor som spelar henne ett spratt, och iom att du visar dej stark och inte är på henne och kväver och så kommer hennes tankar att sätta igång och hennes känslor kommer förr eller senare visa sej...

Så bit ihop så mycket du bara kan, det kommer du tjäna på oavsett hur det blir mellan er.
Citera
2012-02-28, 18:20
  #5
Medlem
Gemenis avatar
Men jag bör lämna henne ifred och prata med henne när hon kommer tillbaka? Fan saknar hennes röst så sjukt mycket.
Citera
2012-02-28, 18:25
  #6
Medlem
Gemenis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caijro
Fett okänsligt av henne att helt plötsligt ge dig en sådan chock. Speciellt när ni har barn tillsammans... wtf?

Jag vet att det är skitsvårt att låta bli att ringa och så. Men att efter några dagar slänga iväg ett sms där du förklarar att du tänker på henne är inte fel. Hon kanske saknar bekräftelse i förhållandet, lite krydda, lite nytt, lite extra uppmärksamhet. Det brukar oftast vara därför tjejer slutar bli intresserade.

Du kan prova att slänga iväg ett sms och om hon svarar så kan du fråga henne om ni kan träffas och prata igenom det här ordentligt. Fråga henne vad som har gått fel och vad hon känner. Säg att du älskar henne om du nu gör det vill säga. Blanda bara inte in barnen i konversationen! Det påverkar dom såklart om ni skiljer er men nu handlar det om dig och henne. Om du nämner barnen riskerar du bara att få henne att känna sig "tvungen" att återvända till dig.

Uppdatera och ta det lugnt.

Kram*

Fast jag är en sån där romantisk kille som köper blommor rent spontant elr dylikt bara för att visa hur underbar hon är. Kan inte se det där med otillräckligt bekräftelse.

Sen är jag inte så svartsjuk av mig heller lite överdrift åt det andra hållet. Men tillit är a & o för mig. Fast jag har haft oturen i ett tidigare förhållande där hon var otrogen mot mig.

Barnen vill jag hålla utanför och hur det än blir så vill jag hålla en god relation just för deras skull.
Citera
2012-02-28, 18:26
  #7
Medlem
Gemenis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redbullen
Just nu befinner du dej i den jobbigaste delen av denna processen.
Men det du SKA göra NU för att ha maximalt stor chans att KANSKE få henne tillbaka är att inte bli needy under några som helst omständigheter.
Försök att inte visa att du är totalt förstörd etc etc.... deppig ja det är man efter 6år tillsammans, men för allt i världen bli inte needy, ju mer du försöker ju längre bort kommer hon ifrån dej, och ju mer du försöker ju sämre kommer du må för man blir bara mer och mer desprat, tro mej jag gjorde själv det felet och det har mååånga andra också gjort.

Det är nu du har som största chans att som sagt KANSKE få henne till att börja känna efter, att hon har intresserad av någon annan kanske är hennes känslor som spelar henne ett spratt, och iom att du visar dej stark och inte är på henne och kväver och så kommer hennes tankar att sätta igång och hennes känslor kommer förr eller senare visa sej...

Så bit ihop så mycket du bara kan, det kommer du tjäna på oavsett hur det blir mellan er.

Sådär har mina tankebanor också gått. Tack för stödet!
Citera
2012-02-28, 18:27
  #8
Medlem
Dr_Dollars avatar
Vad du än gör, bli inte tillsammans igen "för barnets skull"...då blir det bara ännu värre.
Citera
2012-02-28, 18:28
  #9
Avstängd
Redbullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gemeni
Fast jag är en sån där romantisk kille som köper blommor rent spontant elr dylikt bara för att visa hur underbar hon är. Kan inte se det där med otillräckligt bekräftelse.

Sen är jag inte så svartsjuk av mig heller lite överdrift åt det andra hållet. Men tillit är a & o för mig. Fast jag har haft oturen i ett tidigare förhållande där hon var otrogen mot mig.

Barnen vill jag hålla utanför och hur det än blir så vill jag hålla en god relation just för deras skull.

Känns som du är samma skrot och korn som jag är.
Hon vet vad du är för en kille och hon vet vad du gjort för henne och det kommer hon aldrig ifrån heller, tror du har satt ribban ganska så högt vilket jag med gjorde i mitt förhållande, så nästa snubbe (ursäkta att jag skriver det) kommer ha en hel del att leva upp till.

Att hålla barnen utanför låter helt riktigt, vet själv som skiljsmässobarn att det är inte kul och även om jag inte var mer än 4-5 år kommer jag ihåg än idag hur deras gräl var.
Så för allt i världen håll barnen utanför
Citera
2012-02-28, 18:30
  #10
Avstängd
Redbullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gemeni
Sådär har mina tankebanor också gått. Tack för stödet!

Det är lugnt.
Jag finns på PM om du vill snacka av dej eller få tips hit och dit, ställer gärna upp och snackar och stödjer
Citera
2012-02-28, 18:54
  #11
Avstängd
OnlyJokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gemeni
Men jag bör lämna henne ifred och prata med henne när hon kommer tillbaka? Fan saknar hennes röst så sjukt mycket.

Inser du inte att hon vill inte ha dig längre din fåniga bög helvete låt henne vara nu är det dags för henne att smaka någon annans kuk
Citera
2012-02-28, 18:56
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gemeni
Fast jag är en sån där romantisk kille som köper blommor rent spontant elr dylikt bara för att visa hur underbar hon är. Kan inte se det där med otillräckligt bekräftelse.

Sen är jag inte så svartsjuk av mig heller lite överdrift åt det andra hållet. Men tillit är a & o för mig. Fast jag har haft oturen i ett tidigare förhållande där hon var otrogen mot mig.

Barnen vill jag hålla utanför och hur det än blir så vill jag hålla en god relation just för deras skull.

Okej, jag menade inte att döma dig. Men jag ser inte problemet om du beskriver att hon får mycket bekräftelse och att du är allmänt chill och inte blir svartsjuk samt att du litar på henne. Som en parentes kan jag inte låta bli att påpeka att för mycket tillit kan vara en risk. Har du satt tydliga gränser i ditt förhållande? Men det kanske inte har med saken att göra men jag blir ju lite fundersam när du säger att du har blivit sviken i tidigare förhållanden...

Jag skulle tippa på att hon befinner sig i en kris och jag är mycket ledsen för båda din och hennes skull. Men bit ihop! De flesta par går igenom sånt här och ja, om ni håller ihop efter detta förutsatt att hon inte varit otrogen mot dig osv. Kan du med gott samvete komma ihåg att det som hände hände av en anledning.

Som andra har svarat skulle jag nog ändra mitt svar och råda dig samma sak, distans. Kanske ska du också uppföra dig kallt och tala sakligt när ni väl ska prata ut om det här för jag kan nästan garantera att det kommer funka. Hon kommer komma tillbaka ska du se.

Men som sagt. Låt henne gå, om hon någonsin älskade dig kommer hon tillbaka.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback