Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-02-27, 23:37
  #1
Medlem
Chucky.s avatar
En man har skottskadats på Gregorianska gatan i Kortedala.

Har en polare som bor nära den gatan.
Detta är väl 3e gången bara i år.

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....ng-i-kortedala
Citera
2012-02-27, 23:39
  #2
Medlem
nidoxs avatar
Man skjuten på Gregorianskan gatan, Göteborg

20-åring skjuten uomhus. Larmet kom 20:52 mannen förd till sjukhus för operation.

Jag bor på gatan där skottlossningen inträffade men hörde ingenting. Såg en massa polisbilar när jag var på balkongen och rökte. Vid 22 tiden ringde två poliser på min dörr, en i uniform en i civil. Dom berättade vad som har hänt och frågade om vi sett/hört något.

Är det någon som vet något om detta?

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....ng-i-kortedala
Citera
2012-02-27, 23:41
  #3
Medlem
Julbordsspecials avatar
"De närmare omständigheterna runt skjutningen är än så länge oklara."

Hoppas det kommer mer information snart..
Citera
2012-02-27, 23:56
  #4
Medlem
Chucky.s avatar
Citat:
Vid polisen i Göteborg är man förtegen kring omständigheterna, men säger till TT att det ännu inte finns någon gripen eller misstänkt för skottlossningen.

http://www.expressen.se/nyheter/man-...ndrigt-skadad/
Citera
2012-02-28, 01:36
  #5
Medlem
platyzmas avatar
Vilka två mer har det varit i år i bara den stadsdelen? Nån snubbe blev skjuten vet jag, men den andra?
Citera
2012-02-28, 08:23
  #6
Medlem
ormanoffs avatar
bob ---> abok

/Mod
Citera
2012-02-28, 08:58
  #7
Medlem
Var inte 20 åringen med i albanligan?
Citera
2012-02-28, 09:13
  #8
Medlem
FN-SOLDATENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidox
20-åring skjuten uomhus. Larmet kom 20:52 mannen förd till sjukhus för operation.

Jag bor på gatan där skottlossningen inträffade men hörde ingenting. Såg en massa polisbilar när jag var på balkongen och rökte. Vid 22 tiden ringde två poliser på min dörr, en i uniform en i civil. Dom berättade vad som har hänt och frågade om vi sett/hört något.

Är det någon som vet något om detta?

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....ng-i-kortedala
Jag var ute o rastade min hund, och trodde att det var smällare eller knallpulverpistol som dom sköt med......det lät som en fis bara....
Citera
2012-02-28, 13:13
  #9
Medlem
Opaques avatar
Åkte moped och kom vägen genom koloniområdet upp till Gregorianska och såg en ung man haltandes på vänstersidan och en ung tjej som gick och stödde honom på hans högra sida. Han höll en hand på vänsterlår , antagligen där skottskadan var. De var på väg till Gregorianska och gick på den lilla skogsvägen som leder till koloniområdet.

Kände att någonting var väldigt fel, stannade och frågade om han var okej. Fick " Ja , tack " till svar och åkte iväg igen.

Jag åkte tillbaka till gamlestadstorget vägen igenom kortedala,eftersom jag glömde att handla frukost. En ambulans kom i motsatt riktning med blåljus . Tänkte att det hade med grabben att göra .På väg tillbaka, igenom kvibergs kyrkogård kom en svart bil mot mig med hög fart och tvärstannade framför min moped. 2 figurer (Civilpoliser) hoppade ut , visade leg och tittade på mopeden . De undrade om jag sett en svart moped (Min är silverfärgat) , och berättade om en skottlossning.

Ja talade om vad jag sett och åkte vidare. Jag räknade till ca. 5-6 patrullbilar som stod i korsningar på olika ställen i k-dala. Uppenbarligen inte en helt vanlig skottlossning ?
Citera
2012-02-28, 16:00
  #10
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Trådar sammanfogade. //Mod
Citera
2012-02-28, 17:47
  #11
Medlem
För tidigt att uttala sig säkert om det än men det finns åtmindstonde två grupper istan som är intresserade av att panga på bergsjö och k-dalafolk..
Citera
2012-02-28, 17:52
  #12
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frito
För tidigt att uttala sig säkert om det än men det finns åtmindstonde två grupper istan som är intresserade av att panga på bergsjö och k-dalafolk..

Kan köpa att Backa som fick en grabb skjuten i halsen inte är kära i dalen o b-sjön, men vem annars?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback