Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-02-05, 17:40
  #9001
Medlem
r_o_ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vote
Det skapades faktiskt ingen ikon/app när jag installerade HipStore, konstigt. Men får väl gå in på sajten och kolla där.

Hur är vShare? Andra alternativ?

För övrigt är det flera appar till iPad som jag har laddat ner som kraschar. Och Safari pallar nu inte mer än 2-3 flikar innan det kraschar. Jag hörde att det kunde bli problem med både Safari och Mail när man installerade Appsync. Det är precis vad det har blivit också...
Vshare har ung. samma uppbyggnad som appcake. Man får en nerladdningslänk på någon rysk filnedladdningssida med fördröjning på 30-60 sekunder, sedan finns det en länk, inte lätt att hitta, för appen. När man klickar den så är det väl knappt 50% chans att den fungerar. Vshare håller även koll på andra appar och ger även en länk till appstore för legitim nedladdning.
Jag gillar dem inte. Sedan apptrackr försvann från datorn så har jag använt DC++ och pirate bay
Så denna nya som jag hittade igår verkar vara det bästa hittills...
Citera
2014-02-05, 17:45
  #9002
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JL95
Tjenare. Har en oaktiverad iPhone 4S som är låst till telenor. Vilken metod ska jag använda för att låsa upp den utan att använda ett telenor-simkort. Jailbreak? Isåfall vilket?
Det finns inget alternativ. Hitta en kompis med ett Telenorsim eller köp ett kontantkort.
Citera
2014-02-05, 19:56
  #9003
Medlem
cybergrodans avatar
Hej!
Jag har smått börjat fundera på att jailbreaka min iPhone 5, jag har läst en del guider och det verkar inte speciellt svårt. I övrigt har jag noll koll på detta då jag inte gjort någon jailbreak tidigare.

Det jag undrar över är om det är någon speciell sida som man bör ladda ner ifrån? Tänker mig att det kanske finns några ''kända'' med virus som man bör undvika?

Kanske är dumma frågor detta, men jag vet som sagt inte hur det fungerar riktigt!
__________________
Senast redigerad av cybergrodan 2014-02-05 kl. 20:01.
Citera
2014-02-05, 21:50
  #9004
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
Hej!
Jag har smått börjat fundera på att jailbreaka min iPhone 5, jag har läst en del guider och det verkar inte speciellt svårt. I övrigt har jag noll koll på detta då jag inte gjort någon jailbreak tidigare.

Det jag undrar över är om det är någon speciell sida som man bör ladda ner ifrån? Tänker mig att det kanske finns några ''kända'' med virus som man bör undvika?

Kanske är dumma frågor detta, men jag vet som sagt inte hur det fungerar riktigt!

Gör det från JBarnas egna. Det är verkligen lättare än för bara några år sedan då man skulle hålla in knappar i olika sekunder i olika kombinationer. Verkar bara vara jag som fått problem, att internetet ständigt verkar på, batteriet rasar i procent osv.
Citera
2014-02-05, 22:29
  #9005
Medlem
cybergrodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleopa
Gör det från JBarnas egna. Det är verkligen lättare än för bara några år sedan då man skulle hålla in knappar i olika sekunder i olika kombinationer. Verkar bara vara jag som fått problem, att internetet ständigt verkar på, batteriet rasar i procent osv.

Ja jag har fixat jailbreak nu, och jag är verkligen INTE nöjd. Visserligen har den inte varit jailbreakad särskilt länge nu, så jag har väl inte lärt mig.

1. Cydia verkar så jävla krånligt, fattar ingenting
2. När jag laddat ner en app startas mobilen om hela tiden
3. Äpplet kommer upp ganska många gånger under tiden som jag håller på med telefonen
4. Jag har testat laddat ner några teman, ingen har funkat

Ska det verkligen vara såhär? Isåfall är inte jailbreaking någonting för mig..
Citera
2014-02-05, 23:20
  #9006
Medlem
SGustafsson91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
Ja jag har fixat jailbreak nu, och jag är verkligen INTE nöjd. Visserligen har den inte varit jailbreakad särskilt länge nu, så jag har väl inte lärt mig.

1. Cydia verkar så jävla krånligt, fattar ingenting
2. När jag laddat ner en app startas mobilen om hela tiden
3. Äpplet kommer upp ganska många gånger under tiden som jag håller på med telefonen
4. Jag har testat laddat ner några teman, ingen har funkat

Ska det verkligen vara såhär? Isåfall är inte jailbreaking någonting för mig..
1. Vad är det som är krångligt?
2. Om det är efter att du installerat från Cydia så är det med största sannolikhet en respring som görs.
3. Låter som att du fått in nåt tweak som inte fungerar som det ska, alternativt se punkt två.
4. Har du installerat Winterboard?
Citera
2014-02-05, 23:24
  #9007
Medlem
cybergrodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SGustafsson91
1. Vad är det som är krångligt?
2. Om det är efter att du installerat från Cydia så är det med största sannolikhet en respring som görs.
3. Låter som att du fått in nåt tweak som inte fungerar som det ska, alternativt se punkt två.
4. Har du installerat Winterboard?
förmodligen gjorde jag väl det

1. Menyerna främst
2. Ja, det stod att det var en respring ett X antal gånger, sen startades telefonen om helt några gånger också, grymt irriterande
4. Kan jag faktiskt inte svara på, vet inte riktigt vad det är för något, men ''winterboard'' dök upp några gånger så

Jag gjorde en återställning på telefonen, får se om jag ger mig på en jailbreak en annan dag istället
__________________
Senast redigerad av cybergrodan 2014-02-05 kl. 23:26.
Citera
2014-02-06, 06:42
  #9008
Medlem
Är det någon som kör Flex och har fått Spotify patchen att fungera!?
Citera
2014-02-06, 19:24
  #9009
Medlem
Azpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
1. Menyerna främst
2. Ja, det stod att det var en respring ett X antal gånger, sen startades telefonen om helt några gånger också, grymt irriterande
4. Kan jag faktiskt inte svara på, vet inte riktigt vad det är för något, men ''winterboard'' dök upp några gånger så

Jag gjorde en återställning på telefonen, får se om jag ger mig på en jailbreak en annan dag istället


Det är inte bara tuta och köra, du måste läsa på och titta mycket youtube för att "lära" dig hur du gör med olika tweaks och teman osv..

så här ser min hemskärm ut just nu tex: http://f.cl.ly/items/1V3e1d3T2G1L0G0h393R/iphone.PNG
Citera
2014-02-09, 21:54
  #9010
Medlem
efter jailbreak med evasion 7.0.4 så fick jag batteri problem med min iphone 4s jag förlorade 2 % var 3e minut...jag fick göra en återställning och nu håller batterien längre..
Citera
2014-02-09, 22:37
  #9011
Medlem
r_o_ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dato
efter jailbreak med evasion 7.0.4 så fick jag batteri problem med min iphone 4s jag förlorade 2 % var 3e minut...jag fick göra en återställning och nu håller batterien längre..
Min 4S gick från 100% till helt urladdad på mindre äön två timmar....
Citera
2014-02-10, 08:35
  #9012
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r_o_n
Min 4S gick från 100% till helt urladdad på mindre äön två timmar....

Någon som vet något tips mot detta?
Har samma problem å redan testat att sänka ljuset och så vidare...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback