Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-02-04, 13:35
  #8989
Medlem
Om man har två iOS-enheter med samma Apple ID varav den ena är jailbreakad och den andra inte - är det vissa funktioner som man bör stänga av på den icke jailbreakade luren, t.ex automatiska app-hämtningar eller liknande? Mycket syncas ju också över icloud, och det blir väl problem om vissa crackade appar på iPad för över information till en iPhone som inte är jailbreakad?

Sen undrar jag "vad som händer" när man har jailbreakat iPaden och sen gör en Säkerhetskopia i iTunes. Då kommer alltså den senaste säkerhetskopian egentligen vara jailbreakad?

Slutligen undrar jag om det senaste jailbreaket från Evasion är untethered eller inte?
Citera
2014-02-04, 17:00
  #8990
Medlem
r_o_ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vote
Om man har två iOS-enheter med samma Apple ID varav den ena är jailbreakad och den andra inte - är det vissa funktioner som man bör stänga av på den icke jailbreakade luren, t.ex automatiska app-hämtningar eller liknande? Mycket syncas ju också över icloud, och det blir väl problem om vissa crackade appar på iPad för över information till en iPhone som inte är jailbreakad?

Sen undrar jag "vad som händer" när man har jailbreakat iPaden och sen gör en Säkerhetskopia i iTunes. Då kommer alltså den senaste säkerhetskopian egentligen vara jailbreakad?

Slutligen undrar jag om det senaste jailbreaket från Evasion är untethered eller inte?
Det är inte din säkerhetskopia som är jailbreakad, det är filsystemet (operativet) i telefonen. Säkerhetskopian är ju allt som inte är ios, typ.
Citera
2014-02-04, 20:01
  #8991
Medlem
På iPad mini: Ska man installera AppCake eller Appcake HD ?

Jag hittar en AppCake i version 3.96. Dock osäker om det är den rätta.

Den enda källan jag har installerat via Cydia är hackyouriphone.org.
Citera
2014-02-04, 20:52
  #8992
Medlem
r_o_ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vote
På iPad mini: Ska man installera AppCake eller Appcake HD ?

Jag hittar en AppCake i version 3.96. Dock osäker om det är den rätta.

Den enda källan jag har installerat via Cydia är hackyouriphone.org.
Rent generellt är "HD" till iPad...
Citera
2014-02-04, 21:11
  #8993
Medlem
Tjenare. Har en oaktiverad iPhone 4S som är låst till telenor. Vilken metod ska jag använda för att låsa upp den utan att använda ett telenor-simkort. Jailbreak? Isåfall vilket?
Citera
2014-02-04, 21:29
  #8994
Medlem
Finns det nåt annat alternativ än AppCake till iPad? Tycker de flesta länkarna verkar döda. Och ibland slutar bara filer laddas ner. En sida säger att jag laddat ner 3 grejer och får vänta en timme. Men egentligen är det bara 1 nedladdning som har gått snett 3 gånger.
Citera
2014-02-05, 02:40
  #8995
Medlem
pterodactyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vote
Finns det nåt annat alternativ än AppCake till iPad? Tycker de flesta länkarna verkar döda. Och ibland slutar bara filer laddas ner. En sida säger att jag laddat ner 3 grejer och får vänta en timme. Men egentligen är det bara 1 nedladdning som har gått snett 3 gånger.

Appaddict är ganska trevligt.
Citera
2014-02-05, 02:43
  #8996
Medlem
pterodactyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JL95
Tjenare. Har en oaktiverad iPhone 4S som är låst till telenor. Vilken metod ska jag använda för att låsa upp den utan att använda ett telenor-simkort. Jailbreak? Isåfall vilket?

Gevey simkort (eller liknande) eller grey market vendors, grey market vendors kan ofta vara en ganska kostsam historia när det gäller våra svenska operatörer. Räkna med runt 100 dollar. Det finns ingen mjukvarulösning för tillfället och tror inte det kommer komma någon heller, då det mig veterligen inte finns någon utveckling på den fronten igång.
Citera
2014-02-05, 06:40
  #8997
Medlem
r_o_ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vote
Finns det nåt annat alternativ än AppCake till iPad? Tycker de flesta länkarna verkar döda. Och ibland slutar bara filer laddas ner. En sida säger att jag laddat ner 3 grejer och får vänta en timme. Men egentligen är det bara 1 nedladdning som har gått snett 3 gånger.
Den bästa ersättaren av installous är "HipStore". Man lägger in en repo cydia.heaveniphone.com lägger till HipStore från denna repo. Sedan, via webbläsaren i telefonen går man till ipa.heaveniphone.com Från den sidan så laddar man i telefonen ner och installerar appar...
Citera
2014-02-05, 12:30
  #8998
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r_o_n
Den bästa ersättaren av installous är "HipStore". Man lägger in en repo cydia.heaveniphone.com lägger till HipStore från denna repo. Sedan, via webbläsaren i telefonen går man till ipa.heaveniphone.com Från den sidan så laddar man i telefonen ner och installerar appar...

Tack.

Men på en iPad, behöver man gå in i webbläsaren fortfarande? Skapas inte en app, likt AppCake, där man laddar hem appar?
Citera
2014-02-05, 16:57
  #8999
Medlem
r_o_ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vote
Tack.

Men på en iPad, behöver man gå in i webbläsaren fortfarande? Skapas inte en app, likt AppCake, där man laddar hem appar?
Gränssnittet på HipStore är helt nytt för mig. När jag hade jailbreakad lur förra gången var det installous. Visst, det skapas en ikon, men den drar inte igång någon app. Det ska tydligen göras via webläsare på den där ipa-adressen. Har lagt in bl.a. Navigon nu så den verkar funka. Man behöver inte gå till någon dryg rysk nedladdningssida och vänta 59 sekunder innan det kommer fram en länk som inte fungerar...
Citera
2014-02-05, 17:02
  #9000
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r_o_n
Gränssnittet på HipStore är helt nytt för mig. När jag hade jailbreakad lur förra gången var det installous. Visst, det skapas en ikon, men den drar inte igång någon app. Det ska tydligen göras via webläsare på den där ipa-adressen. Har lagt in bl.a. Navigon nu så den verkar funka. Man behöver inte gå till någon dryg rysk nedladdningssida och vänta 59 sekunder innan det kommer fram en länk som inte fungerar...

Det skapades faktiskt ingen ikon/app när jag installerade HipStore, konstigt. Men får väl gå in på sajten och kolla där.

Hur är vShare? Andra alternativ?

För övrigt är det flera appar till iPad som jag har laddat ner som kraschar. Och Safari pallar nu inte mer än 2-3 flikar innan det kraschar. Jag hörde att det kunde bli problem med både Safari och Mail när man installerade Appsync. Det är precis vad det har blivit också...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback