2012-06-18, 17:22
Medlem
väntat helt förgäves i 1månad på att det ska komma en unlock till iphone 4 med 5.1.1., och nu måste jag få den upplåst asap. det finns ju vissa tobaksaffärer och dylikt som låser upp telefoner, kan de låsa upp min också? eller finns det något annat sätt att låsa upp den för max några hundra kr.
Citera
2012-06-18, 18:08
Medlem
Laserturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mannen1020
väntat helt förgäves i 1månad på att det ska komma en unlock till iphone 4 med 5.1.1., och nu måste jag få den upplåst asap. det finns ju vissa tobaksaffärer och dylikt som låser upp telefoner, kan de låsa upp min också? eller finns det något annat sätt att låsa upp den för max några hundra kr.
Om det står att du inte kan låsa upp den här: http://sv.jailbreak-me.info/ så är din enda chans att vända dig till operatören till vilken den är låst.
Citera
2012-06-20, 13:40
Medlem
kortets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r_o_n
http://www.iphoneinquirer.com/2009/0...screen-on.html

http://www.plutinosoft.com/idemo

http://screensplitr.com/
Har nu testat screensplitr utan att det fungerade.

Gjorde som så att jag kopplade in AV-kabel i både mobilen och TV:n. Startade Screensplitr så att det stod ON när man ser appen från hemskärmsläge. Ingeting kom TV:n dock.

Fungerade det för dig med en AV-kabel?
Citera
2012-06-21, 14:18
Medlem
Laserturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mannen1020
Varför uppdaterade du till 5.1.1 för om du ville låsa upp. Du kan vänta bra länge till, en månad är ingen tid för unlocks alls...
Citera
2012-06-21, 14:25
Medlem
Hallå där! Jag har min iPhone 4S Jailbreakad på 5.1.1, och problemet jag har även när den inte var jailbreakad är att batteriet blir väldigt varmt när jag spelar tex Fruit Ninja - Puss in Boots och andra spel, det jag undrar är: blir det så varmt att telefonen kan gå sönder? för jag vågar knappt spela eller se på film för jag är rädd att den ska dö och då inte ha nån garanti eftersom den är JBad.
Citera
2012-06-21, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statoilraidarn
Hallå där! Jag har min iPhone 4S Jailbreakad på 5.1.1, och problemet jag har även när den inte var jailbreakad är att batteriet blir väldigt varmt när jag spelar tex Fruit Ninja - Puss in Boots och andra spel, det jag undrar är: blir det så varmt att telefonen kan gå sönder? för jag vågar knappt spela eller se på film för jag är rädd att den ska dö och då inte ha nån garanti eftersom den är JBad.

Telefonen kommer stängas av om den blir för varm. Telefonen bli alltid varm när man spelar ett tag
Citera
2012-06-23, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laserturken
Varför uppdaterade du till 5.1.1 för om du ville låsa upp. Du kan vänta bra länge till, en månad är ingen tid för unlocks alls...

fick pappas gamla telefon, och då när han återställde den så uppdaterade han den samtidigt
Citera
2012-06-24, 15:40
Medlem
Går ju att låsa upp IOS 5.1.1. Googla!
Citera
2012-06-24, 17:17
Medlem
Laserturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a0rta
Går ju att låsa upp IOS 5.1.1. Googla!
Skilj på jailbreak och unlock...
Senast redigerad av Laserturken 2012-06-24 kl. 17:19.
Citera
2012-06-24, 17:52
Medlem
Hej! Jag undrar att kan man få tweaks från cydia som kostar gratis?
Citera
2012-06-24, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laserturken
Skilj på jailbreak och unlock...

Jo det är skillnad på att Jailbreaka och att låsa upp men med Ultrasn0w 1.2.7 ska man visst kunna låsa upp vissa modeller av iPhone med iOS 5.1.1.

Om jag förstått det korrekt så hänger det på vilken version av basbandet man har?

Basbandet går numera även att nedgradera för dem som jailbreakat med iPad basbandet...
Citera
2012-06-24, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis93
Hej! Jag undrar att kan man få tweaks från cydia som kostar gratis?

I stort sett alla tweaks med rätt reopos. Vet ej om man får dela ut dem här så mitt tipps är att googla efter repos Cydia och du finner enkelt vad du söker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in