Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-02-27, 17:34
  #1
Medlem
Har återställt mina föräldrars gamla stationära HP dator till fabrikinställningar efter att den krånglat något extremt. Operativsystemet är Windows XP. Vid uppstart efter återställningen står det bara "Vänta medans windows förebereder start..."

Inget mer händer förutom att det blir fler och fler punkter. Föräldrarna har såklart slängt återställningsskivan så nu vänder jag mig till kära Flashback.

Som ni kanske förstår är jag inget jättesnille på datorer så all hjälp välkomnas!
Citera
2012-02-27, 17:51
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamton
Har återställt mina föräldrars gamla stationära HP dator till fabrikinställningar efter att den krånglat något extremt. Operativsystemet är Windows XP. Vid uppstart efter återställningen står det bara "Vänta medans windows förebereder start..."

Inget mer händer förutom att det blir fler och fler punkter. Föräldrarna har såklart slängt återställningsskivan så nu vänder jag mig till kära Flashback.

Som ni kanske förstår är jag inget jättesnille på datorer så all hjälp välkomnas!
Fixa en Windows XP skiva, eller om datorn pallar det en Windows 7 skiva.
Stoppa in skivan i cd läsaren.
Formatera om datorn.
???
Win

XP och Windows 7 skivor hittar du på torrentsidor eller i närmsta elektronikaffär.
Citera
2012-02-27, 17:52
  #3
Medlem
Kan jag på något sätt ladda ner windows XP och bränna över det till en skiva? Som jag skrev tidigare har de slängt alla installationsskivor.
Citera
2012-02-27, 18:13
  #4
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamton
Kan jag på något sätt ladda ner windows XP och bränna över det till en skiva? Som jag skrev tidigare har de slängt alla installationsskivor.

Dina frågor är ställda flertal gånger i denna tråd -> https://www.flashback.org/t952925

Där behandlas frågor som avser fabriksåterställning, ominstallationer, tips över Windows.
Citera
2012-02-27, 18:21
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Dina frågor är ställda flertal gånger i denna tråd -> https://www.flashback.org/t952925

Där behandlas frågor som avser fabriksåterställning, ominstallationer, tips över Windows.

Tack ska du ha!
Citera
2012-02-27, 18:46
  #6
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Jag sätter ner tråden nu under Windows.

//Mod
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback