Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2021-12-31, 16:31
  #109
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fakirflyget
Skrev jag att skolgång är gratis i Sverige och EU? Vem är det som är trög? Skillnaden är att skolgången för Ripås barn redan är betald i Sverige. Dina efterblivna kommentarer om jobb tänker jag inte ens bemöda mig med att besvara då du överhuvudtaget inte har förstått vad det är jag skriver

Ja, det gjorde du!

Jag citerar dig: "Summa summarum är att han lika gärna hade kunnat stanna kvar i Sverige eller något annat Europeiskt land där barnen skulle fått gratis skolgång istället för att svenska staten ska behöva stå för kalaset"
Citera
2021-12-31, 17:06
  #110
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crimson Sky
Ja, det gjorde du!

Jag citerar dig: "Summa summarum är att han lika gärna hade kunnat stanna kvar i Sverige eller något annat Europeiskt land där barnen skulle fått gratis skolgång istället för att svenska staten ska behöva stå för kalaset"

Du förstår väl för fan vad jag menar? Det skulle inte kosta skattebetalarna någonting utöver den skatt som redan betalats om han höll sina barn i skola i Sverige. Vad tror du privatskolor i Kapstaden kostar? Vem betalar för detta? Knappast så att den gode vänster-Ripås låter barnen gå i offentlig skola
Citera
2021-12-31, 23:14
  #111
Medlem
Skriv då vad du menar och inte det du tänker.

Förövrigt tycker jag Ripås är en mycket obehaglig människa, så tror vi delar uppfattning där.
Citera
2022-09-17, 19:46
  #112
Medlem
Dagens svt.se. Lite oklart då varför Kenya skulle vara intressant just idag.

Men två länkar till Johan Ripås artiklar:
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/k...-som-byggs-upp
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/a...par-friktion-1

Här får vi läsa och höra om kinesers rasism, korruption, hur de utnyttjar afrikaner, hur de bygger Chinatowns och hör och häpna sätter upp skyltar på kinesiska.

I intervjuer med svarta kenyaner får man höra att de inte bara ogillar kineser utan gärna ser en Idi Amin på toppen som kan göra rent hus med kineserna.
(Underförstått Afrika ska vara afrikanskt).

Här missar Ripås fullständigt att lyfta fram någon kritik alls mot denna typ av kommentarer.
Varför lyfter han inte fram den afrikanska rasismen riktad mot icke-afrikaner?

Tänk er att en pursvensk i Malmö på svt.se hade sagt att det är upprörande med arabiska skyltar i Malmö, och helst av allt sett en stark ledare som tvingat bort alla araber/muslimer från hela Sverige.
Hade en sån kommentar fått undgå någon kritik eller motreaktion?
(Rätt svar är med största sannolikhet ett rungande nej).
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback