Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-02-03, 09:15
  #1
Moderator
Ruskigbusss avatar
Hej på Er.

Jag har fått förtroendet att ta över som moderator i det här lilla mysiga forumet. Snapcase och Hybreed orkar inte längre. Förhoppningsvis kommer en kollega till inom kort.

Mitt tålamod är tyvärr betydligt mindre och jag har ett hetsigare humör, så jag uppmanar alla flitiga deltagare att komma ihåg följande små tips:

* Inlägg som enbart består av länkar och citat ur källar kommer att raderas.
* Inlägg som enbart diskuterar en annan användare kommer att raderas.

* Upprepade brott mot detta medför automatiskt en tillsägelse.

* Okynnesanvändning av report post kommer också att ge tillsägelser; Om någon kallar er för dummer - ÄR DETTA ICKE EN FÖROLÄMPNING.


Detta är ett diskussionsforum - här diskuterar vi varandras åsikter, inte tävlar i att förolämpa varandra eller vem som kan citera mest.

Jag vill också uppmana alla som citerar att enbart ta med det väsentliga i sina texter, och använda QUOTE-taggar - det gör texter mera lättläst och more-to-the-point.





När det gäller sakfrågorna är jag ganska neutral. Jag är i brist på övertygande argument böjd att tro på de konventionella åsikterna när det gäller förintelsen, månlandningen osv.
Citera
2005-02-03, 09:17
  #2
Medlem
Plutons avatar
Grattis!

Hoppas du sköter dig nu
Citera
2005-02-03, 09:19
  #3
Avstängd
edbergs avatar
Bra val...!

Ruskigbuss verkar vara en hyvens kille + att mycket vettigt kommer ut i form utav skrift...!

Well done och lycka till RB...!
Citera
2005-02-03, 10:05
  #4
Medlem
Robin Woods avatar
Välkommen då!
Men problemmet att inte kunna hänvisa i de fakta som finns, genom att inte kunna hänvisa genom källor och dylikt, försvåras ju uppenbarligen, vilket jag hoppas då ska gälla alla som vill vara med i tråden! (ville egentligen skriva debattera, men det finns de som av olika orsaker inte kan eller vill bevisa någon motsats, så jag hoppar över det).
Och de som inte svarar på frågor men ändå fortsätter att komma med oväesentligheter, enbart för att om möjligt svärta ned och lägga olika hinder ivägen för en möjlig och rättvis upplysning, det kommer att dyka upp sådana, och jag beklagar detta!
Citera
2005-03-05, 04:22
  #5
Moderator
Ruskigbusss avatar
Jag håller sakta men säkert på att beta mej igenom alla trådar - och kommer att märka de som är genomgågna med prefixet [WW2] för alla som rör andra världskriget och den eventuella Förintelsen, Holocaust eller andra konspirationer i samband med denna.

På samma sätt kommer jag att märka upp andra trådar vid behov.

Då kan man lätt sortera trådarna efter titeln och sedan få ett sammanhang.
Citera
2005-03-07, 01:37
  #6
Moderator
Ruskigbusss avatar
Första varningen för brott mot debattregler utfärdat till Snackaren:
http://forum.flashback.info/scandina...d.php?t=189514
Citera
2005-03-07, 01:52
  #7
Medlem
M2ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Hej på Er.

Jag har fått förtroendet att ta över som moderator i det här lilla mysiga forumet. Snapcase och Hybreed orkar inte längre. Förhoppningsvis kommer en kollega till inom kort.

Mitt tålamod är tyvärr betydligt mindre och jag har ett hetsigare humör, så jag uppmanar alla flitiga deltagare att komma ihåg följande små tips:

* Inlägg som enbart består av länkar och citat ur källar kommer att raderas.
* Inlägg som enbart diskuterar en annan användare kommer att raderas.

* Upprepade brott mot detta medför automatiskt en tillsägelse.

* Okynnesanvändning av report post kommer också att ge tillsägelser; Om någon kallar er för dummer - ÄR DETTA ICKE EN FÖROLÄMPNING.


Detta är ett diskussionsforum - här diskuterar vi varandras åsikter, inte tävlar i att förolämpa varandra eller vem som kan citera mest.

Jag vill också uppmana alla som citerar att enbart ta med det väsentliga i sina texter, och använda QUOTE-taggar - det gör texter mera lättläst och more-to-the-point.





När det gäller sakfrågorna är jag ganska neutral. Jag är i brist på övertygande argument böjd att tro på de konventionella åsikterna när det gäller förintelsen, månlandningen osv.
Är det utökade åtagandet ett tecken på brist i 'civil' orderingång? Eller ytterligare ett steg mot titeln 'SuperMajorModerator', den allsmäktige som härskar i alla riken?


`btw, lycka till´
Citera
2005-03-07, 02:01
  #8
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M2k
Är det utökade åtagandet ett tecken på brist i 'civil' orderingång? Eller ytterligare ett steg mot titeln 'SuperMajorModerator', den allsmäktige som härskar i alla riken?


`btw, lycka till´


Hehe - nu vet jag inte vad du menar, men läs lite i trådarna så kanske du förstår nödvändigheten till de här åtgärderna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback