Jag funderar på att fixa en HDMI sladd som jag har ikopplad i min TV hela tiden (så att tex. flickvännen kan kolla på filmer m.m. utan problem medans jag spelar).
Men går det att ha två olika ljud källor typ?
Så att jag hör tex. skype genom mitt headset och hon kan kolla på filmen utan att någon av oss störs? Ifall Ni förstår vad jag menar (tänkte använda utökat skrivbord typ).
Ifall ni förstår vad jag menar?
(Kanske är fel ställe men antog att det skulle vara här då jag använder windows :P )
Senast redigerad av Baseballbat 2012-02-26 kl. 21:39.
Du väljer standardinställningar för ljudet i kontrollpanelen att gå ut i högtalarna och inställningarna på skype att ljudet ska komma ut i högtalarna. Om jag nu förstått det rätt.
Du väljer standardinställningar för ljudet i kontrollpanelen att gå ut i högtalarna och inställningarna på skype att ljudet ska komma ut i högtalarna. Om jag nu förstått det rätt.
KP? Kamratposten? Fel forum grabben.
Alright.. så jag väljer standard ljud > headset och sen typ film ljudet > HDMI typ? Har en förstärkare som det ska kopplas till ifall det påverkar något?
Jag har inte köpt HDMi sladden ännu så kan inte testa, ville försäkra mig innan jag köper.
Alright.. så jag väljer standard ljud > headset och sen typ film ljudet > HDMI typ? Har en förstärkare som det ska kopplas till ifall det påverkar något?
Jag har inte köpt HDMi sladden ännu så kan inte testa, ville försäkra mig innan jag köper.
Såg nu att jag skrev fel.
Så här ska det vara:
Standardljud: Högtalare
Skypeinställningar: Headset
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!