Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2014-06-01, 18:26
  #49
Medlem
Cannabispartiet de gröna! haha har nog inte hört om något parti som vi legalisera
Citera
2014-06-01, 18:35
  #50
Medlem
Vohkuns avatar
Många partier är nog villiga att ta upp frågan för att fiska efter röster, särskilt när det är dags för val.
Citera
2014-06-18, 18:34
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesper.Delgado
Nästa riksdags val 2014 kommer att vara den första gången jag röstar. Och det jag är ute efter är vilket parti i Sverige som är mest cannabis vänligt? (om det finns ett). Skulle tro att det antingen är Miljöpartiet eller Centerpartiet. Tycker att det vore bra om cannabis skulle avkriminaliseras och lagligt i medicinskt syfte, lite i stil med lagarna i California.

piratpartiet vill tillåta eget bruk
Citera
2014-06-20, 15:55
  #52
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vohkun
Många partier är nog villiga att ta upp frågan för att fiska efter röster, särskilt när det är dags för val.
Tveksamt. Jag tror det skulle skada dem mer än vad det skulle gynna dem, speciellt bland mittenväljarna som alla partier vill locka till sig.
Citera
2014-06-22, 18:16
  #53
Medlem
Graflunds avatar
Vänsterpartiet är det enda riksdagsparti som vill avkriminalisera all narkotika för eget bruk, annars är det mindre partier och Piratpartiet.

Inget parti som inte är ett enfrågeparti om cannabis vill legalisera.
Citera
2014-07-10, 15:45
  #54
Medlem
För guds skull, rösta inte på parti pga att ni vill kunna punda lagligt era jävla luffare, välj parti utifrån alla frågor och punda olagligt istället - är ni helt jävla intelligensbefriade, eller har ni inget annat än knark i era liv? Tänk efter lite och skit i att rösta om ni inte kan ett skit.

Citat:
Ursprungligen postat av Graflund
Vänsterpartiet är det enda riksdagsparti som vill avkriminalisera all narkotika för eget bruk.

Detta kan väl ändå inte stämma? Har de uttryckt det, eller är det något som någon pundare har tolkat fritt?
Citera
2014-07-10, 23:22
  #55
Medlem
Lime-Islets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realstarz
För guds skull, rösta inte på parti pga att ni vill kunna punda lagligt era jävla luffare, välj parti utifrån alla frågor och punda olagligt istället - är ni helt jävla intelligensbefriade, eller har ni inget annat än knark i era liv? Tänk efter lite och skit i att rösta om ni inte kan ett skit.



Detta kan väl ändå inte stämma? Har de uttryckt det, eller är det något som någon pundare har tolkat fritt?

V har under lång tid i teorin varit motståndare till konsumtionsförbudet (det står i deras partiprogram), men i praktiken så är alla vänsterpolitiker lika stora påhejare av den förtryckarideologi som idag råder som samhällsfarorna Johan Pehrson (FP), Maria Larsson (KD) eller Beatrice Ask (M).

PP är de enda som säger sig aktivt driva frågan om avkriminalisering, sen kan man ju fråga sig hur aktiva PP är överhuvudtaget.. Det var väldigt tyst från dem runt EU-valet där de åtminstone borde haft en god chans, vilket de tyvärr inte har i riksdagsvalet - Oh nej, svenskar föredrar extremfeminister och nykristdemokrater framför ett parti som värnar om bestämmanderätten över våra egna kroppar och det som borde vara privat!

Jag hatar det här landet, det sluttande plan vi befunnit oss på under lång tid har blivit till en helt vertikal mur.

Det finns inte ett enda parti i Sverige idag som värnar ett jota om de som bor här. Fan - inte ens de som bor här värnar längre om sig själva utan verkar helt ha gått vilse bland alla floskler. Sväljer skiten de får serverad och ber snällt om mer.
__________________
Senast redigerad av Lime-Islet 2014-07-10 kl. 23:27.
Citera
2014-07-11, 10:40
  #56
Medlem
PotentOpponents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realstarz



Detta kan väl ändå inte stämma? Har de uttryckt det, eller är det något som någon pundare har tolkat fritt?
Jodå det stämmer.
Precis som Lime-islet skrev så står det i deras partiprogram att dom vill se en avkriminalisering av eget bruk.
Vad Lime-islet dock verkar ha missat, eller i alla fall inte tar upp, är att Vänsterpartiet var det enda parti som röstade emot när det 1988 röstades igenom att kriminalisera all hantering av narkotika, även eget bruk.
Man lade även 2009 fram en motion i riksdagen angående att avkriminalisera eget bruk, men alla andra partier röstade emot.
Så nog står dom för det som dom skrivit i partiprogrammet alltid.
Dom har dock nog förstått att det är mer eller mindre lönlöst att driva frågan när andra partier är emot förslaget tyvärr.
__________________
Senast redigerad av PotentOpponent 2014-07-11 kl. 10:44.
Citera
2014-07-11, 13:21
  #57
Medlem
Haha om någon hade sagt åt mig för 10 år sedan att jag kommer rösta på vänsterpartiet 2014 hade jag skrattat personen rätt i ansiktet Tänk hur saker kan ändras :P
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback