Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-02-25, 17:19
  #1
Medlem
Noirds avatar
När jag försöker starta skyrim får jag upp meddelandet "0xc000007b error". Vet någon vad det beror på och hur kan jag lösa det?

När jag spelar spel, t.ex. LoL och Saints Row 3, så händer det ibland att jag får sjuka FPS-drop. Datorn är bara 2 veckor gammal och jag förstår verkligen inte varför detta händer. (använder inga inspelningsprogram när jag spelar)

Och sista frågan, om det nu är så att jag behöver uppdatera mina drivrutiner till grafikkortet (AMD Radeon 6800 series", hur hittar jag dem? Har varit inne på deras hemsida men det är inte till någon hjälp.

Ja, jag är sjukt noob på allt som handlar om datorer, just därför jag gör detta inlägg.
Citera
2012-02-25, 18:07
  #2
Medlem
I vilken .dll får du exception? Det beror på att en dll fil inte kunnat initialiserats korrekt.

Månne det vara att du har 32-bits drivrutiner för ditt grafikkort?

http://support.amd.com/us/Pages/AMDSupportHub.aspx
Citera
2012-02-25, 18:21
  #3
Medlem
Noirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torst3n
I vilken .dll får du exception? Det beror på att en dll fil inte kunnat initialiserats korrekt.

Månne det vara att du har 32-bits drivrutiner för ditt grafikkort?

http://support.amd.com/us/Pages/AMDSupportHub.aspx

Vad menar du med .dll? Har ingen aning om vad det är Okej, men hur löser jag det då?

Det var antagligen det som var problemet! Har 64-bits operativsystem och när jag installerade drivrutinerna klarade sig spelen utmärkt utan FPS-drop. Tack!
Citera
2012-02-25, 21:33
  #4
Medlem
Man kan säga att en dll fil är ett litet bibliotek där program kan hämta "resurser" ifrån.

Fungerar skyrim nu också? Oftast när du får ett felmeddelande så står det t.ex. "Runtime exception nvdid52321.dll" någonstans så att man kan lista ut var felet ligger.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback